Constante piep toon headphone output

Cquence

Stamgast
Lid sinds
14 december 2001
Berichten
129
Locatie
Brrrrraaaaabant!!
Heb een MacBook Pro laptop door middel van usb Focusrite VRM box via headphone output met jack male naar Behringer Truth monitors (jack male) aangesloten. Geluid komt prima door, maar er is een constante irritante pieptoon te horen. Als ik een koptelefoon aansluit op de VRM box op deze uitgang (headphone) dan is deze pieptoon niet te horen. Kan dit komen door het feit dat de jacks niet gebalanceerd zijn? Ik dacht dat het enkel ruis kon opleveren?
 
Hoe doe je dat precies? Headphone is TRS plug (met L/R/G), monitors is 2x (L/R) TRS plug (met +S/-S/G)...
 
Heb een DAP stereo jack to double mono jack:
dap-FL34150_medium.gif
 
Daar lijkt het wel op ja, maar weet iemand hoe ik dit uit kan sluiten? Of waar de piep vandaan kan komen? Wellicht toch de kabel?
 
Ja, een andere output er op aansluiten en kijken of het er nog is. Als er niets is aangesloten op je
monitors, is het dan wel weg? En als er alleen een jack kabel in zit (dus geen input verder)?
 
Inmiddels een stap verder: Het geluid blijkt te ontstaan door de aansluiting van de MacBook aan een extern apple thunderbolt display. Als ik die los koppel, dan is de pieptoon weg. De bron is dus ontdekt, maar nu weet ik nog niet hoe het probleem opgelost kan worden. Iemand enige idee?
 
mischien de voeding van je display?
 
dit wil nog wel eens helpen: https://www.hifiklubben.nl/kabels/diversen/argon-ground-loop-isolator/?utm_source=google&utm_medium=search&utm_campaign=google%2Fshopping&utm_content=ARGGLIBK&gclid=CIvOzcGuucQCFQITwwodlD0A7A[/URL]
 
Back
Top