All work and no play...

skies

Klats, Boink, Klets
Lid sinds
20 januari 2006
Berichten
1.208
Locatie
randstad
Eindelijk, EINDELIJK weer eens een track gemaakt...
Oorspronkelijk was ik gewoon was aan het aankloten en had ik verwacht dat het voer voor de K-draad zou zijn, maar het liep anders :D

 
Mix vind ik echt heel erg lekker. Zit veel power in (in het begin hoor ik volgens mij twee of drie keer een klein issue met de bass frequenties). De compositie kan mij echter niet bekoren. En dat spijt mij :).
 
Mix vind ik echt heel erg lekker. Zit veel power in (in het begin hoor ik volgens mij twee of drie keer een klein issue met de bass frequenties). De compositie kan mij echter niet bekoren. En dat spijt mij :).
Thanks :okdan:
Qua bas, er zit een vrij nasty bas-dik-maak ding op, kan de track wel hebben.. Maar weet niet of je dat bedoeld.
Met compositie, bedoel je dan de melodie of ook de hele stijl?
 
Het gaat een beetje alle kanten op, vooral qua sfeer. Die kick die erin komt sluit totaal niet aan bij het voorgaande. van 1:00 tot 2:30 kan je er uit knippen en dan heb je min of meer de basis van je track denk ik. die glitches zijn alleen maar afleiding.
 
haha,ik vind dit goed!

origineel en muzikaal genoeg en leuk om naar te luisteren.

wel een keiharde punt van kritiek op de compressors, EQing, mixing, bassdrums, compositie en alles:

die ene grap snapte ik niet na het eerste refrein! 8o)
 
Ik vind dit ook goed.
Denk ook wel dat de compositie iets beter kan. Maar de elementen die er in zitten zijn goed. Wat ik aanraad is je intro van 1:00 totdat de beat komt, inkorten. Je outro vanaf 2:40 ergens in het midden steken als soort bridge tussen je 2 stukken met de beat.
 
De titel deed me zo zoooo denken aan het begin van dit nummer:



Hoewel over totaal iets anders gaat.

Interessant stuk BTW.
 
Hm toch een matige melodie dus.

@Pablo: De titel doet mij meer hier aan denken: :D


wel een keiharde punt van kritiek op de compressors, EQing, mixing, bassdrums, compositie en alles:

die ene grap snapte ik niet na het eerste refrein! 8o)
Is die dubbele punt per ongeluk? Anders snap ik het niet ;)
Wat is je kritiek dan, te veel opgepompt waarschijnlijk. Klopt :D
 
nee, ik heb geen kritiek. was meer een alles relativerende grap!
 
Qua bas, er zit een vrij nasty bas-dik-maak ding op, kan de track wel hebben.. Maar weet niet of je dat bedoeld.

Nee, ik bedoel echt iets dat resoneert op bepaalde momenten. Ik heb net de hele track nog eens beluisterd en hoor het nu niet meer. Misschien was het een stofje :)

Met compositie, bedoel je dan de melodie of ook de hele stijl?

Het is voor mij beide eigenlijk. Maar dat is vanzelfsprekend een smaak-dingetje.
 
UPDATE!!

Ik heb de track naar een hoger niveau getild.. Naja dat hoop ik in ieder geval :D
Zeer veel veranderd, klank van synths, dingen toegevoegd, iets ordelijker verloop van de track.. :koffie:
Is zelfde track van de startporst.

Thanks voor de feedback! Zonder feedback had ik waarschijnlijk niet nog aan deze track gezeten :okdan:

edit: Ik kom er nu net achter dat ik, hoe bizar onnozel, telkens "make" in plaats van "makes" heb geschraven. Da's dus niet correct.. Aaaargh... Naja laat maar hoort zo bij deze :engel:
 
Laatst gewijzigd:
Heeee, veel beter!

De chaos zit er nog steeds in maar nu op een gestructureerde manier :D
Volgens mij hoor ik heel veel db glitch oid?

leuke track geworden
 
Thanks :)
Heb net nog weer een aantal kleine aanpassingen gedaan.. (O.a. vogel toegevoegd die ik zo hoorde fluiten toen ik in de keuken stond... Floot met de muziek mee :D )

De Glitch wordt inderdaad gebruikt van 1:00 tot 1:30 en 1:50 tot 2:50, die daar regelmatig rond de 8e maat even aan gaat.
Maar alle onderbrekingen en maffe geluiden zijn handwerk (met veel geluiden van oude cassettebandjes..) ;)
 
was al mooi, en nu nog steeds!

ik hou erg veel van effectjes die muzikaal in elkaar door elkaar heen zitten gevlochten.
wat is db glitch?
 
Thanks :)

Glitch: http://illformed.org/plugins/ (gratis versie 1.3 download staat eronder en die heb ik gebruikt, wist niet eens dat er een versie 2 was)

Ik zit nu te denken om de tekst helemaal ver veranderen.
Vrouw zegt: Something is wrong
Man zegt: Is it.. (telkens iets anders onzinnig)
En als laatste "what about this song..."

Maar is het de moeite waard...
 
Back
Top