MacGyverGear - I Can Come An End

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.009
Locatie
-


Tja.. ik doe ook maar (weer) eens mee. Een liedje met zang over de welbekende writersblock en ook gelijk de vraag; wat is nog het nut van muziek maken?

Ik heb de afgelopen drie jaar enorm genoten van grooveboxen proberen en daarmee livejams op te nemen.. Had even helemaal geen zin meer om te micro editen in een DAW.. en als ik jam word ik minder gestoord door de zanglijnen die ik altijd hoor als ik met een muziekje bezig ben. Opzich niet zo'n probleem maar teksten afronden... dat is altijd het lastigste.. en waar moet je het dan weer over hebben? Maar het onderwerp kwam dit keer eigenlijk vanzelf. :D

Aan deze opname ben ik kort na de aankondiging begonnen. De Alesis Fusion (mijn trouwe productie partner) waar ik met een sequencer heel makkelijk schetsen maak en zoveel patches mee hebt gemaakt en precies weet waar ik wat moet zoeken. De basis was snel gemaakt met een paar akkoorden en een basje eronder.. wat sax opnemen.. 'n gitaartje.. daarna verder sleutelen aan de tekst.. een chorus.. etc...
Alle synthpartijen dus uit de Alesis Fusion (ik ben er tevreden over..)
Drums hoofdzakelijk uit de TR8s. Verder nog wat shakers.. 'n tamboerijn (ergens achter 'n saxsolo) en nog 'n loopje voor de lekkerdere 'live' feel.

Dan de titel. :D Legend natuurlijk.. maar I did come to an end :D en het was best fun om weer eens wat te produceren.. :)
@Disharmonic heeft me in het begin bij het ontstaan een beetje bijgestaan en wat edits op de tekst gemaakt.. :okdan:

Iedereen Happy holidays! Heel veel succes en plezier.. dat vooral! En ik kijk uit naar jullie inzendingen. :)

Verse 1
I got the stuff, pretty much everything I need
To make a song, to record a melody
When I was young I thought this would come easily
But now I find myself in misery

Verse 2
Too many choices, should I add another "lead"?
And if it doesn't work, it might need a tweak
Too little time, I need that manual right here
Far from finishing, no I'm not even near

Chorus
Why am I in doubt when no one will probably ever hear
Choices I made, Choices forsaken, it just never will be clear
Play again that melody, I think it fits really over here
Perhaps this song even never reach anybody's ears

Verse 3
I don't need a different “lead” anymore
Just gonna sing my song, this melody I've scored
I can't spend more time on features to explore
It's taking way too long, and time is running short

Chorus 2
Why am I in doubt when no one probably will ever hear
The choice that I made is the course I should take, it's so obvious and clear
Play again that melody, I don't care if it's the same repeat
Or should I try some different chords, in a new theme?

Chorus 3
Why am I in doubt when no one probably will ever hear
The choice I once made is the course I should take, it's so obvious and clear
Play again that melody, I don't care if it's the same repeat
Perhaps this song will never reach anybody's ears
Perhaps this ending will never reach anybody's ears
But this melody keeps ringing in my mind and ears
 
Last edited by a moderator:
Nou ... een song die gaat over een writersblock? Jij hebt er in ieder geval geen last van. Als ik lees hoe jij zo makkelijk dergelijke zaken in mekaar steekt ... nou moe :okdan:. Het geheel klinkt echt pro: zowel de productie, muzikaal gezien en de zang ... niets op aan te merken. Machtig hoe je uit een synth die toch door menigeen meewarig bekeken wordt, dergelijke dingen te toveren. Zo zie je maar weer dat het niet belangrijk is wát je hebt maar wat je ermee doet!!!
 
Nou ... een song die gaat over een writersblock? Jij hebt er in ieder geval geen last van. Als ik lees hoe jij zo makkelijk dergelijke zaken in mekaar steekt ... nou moe :okdan:. Het geheel klinkt echt pro: zowel de productie, muzikaal gezien en de zang ... niets op aan te merken. Machtig hoe je uit een synth die toch door menigeen meewarig bekeken wordt, dergelijke dingen te toveren. Zo zie je maar weer dat het niet belangrijk is wát je hebt maar wat je ermee doet!!!
Hey, dank je.. doet me echt goed. :) Het is ook meer een psychologische barrière. Ik zie ook gewoon het nut niet meer in van iets nieuws maken ofzo.. en ook het keuzes moeten maken toch wel.. maar als je dan eenmaal bezig bent of als iets af moet, zoals met de contest dan lukt het ineens wel.. ik heb tig beginnetjes zoals dit.. maar muziek maken zonder er verwachtingen van te hebben en gear ontdekken vind ik wel leuk verder.. vooral nieuw spul ontdekken.. hehe.. veels te leuk.. :D
Maar de tekst had wel een hoge zelfspot overigens en werkt ook deels relativerend voor me.. :engel:
 
Hey, dank je.. doet me echt goed. :) Het is ook meer een psychologische barrière. Ik zie ook gewoon het nut niet meer in van iets nieuws maken ofzo.. en ook het keuzes moeten maken toch wel.. maar als je dan eenmaal bezig bent of als iets af moet, zoals met de contest dan lukt het ineens wel.. ik heb tig beginnetjes zoals dit.. maar muziek maken zonder er verwachtingen van te hebben en gear ontdekken vind ik wel leuk verder.. vooral nieuw spul ontdekken.. hehe.. veels te leuk.. :D
Maar de tekst had wel een hoge zelfspot overigens en werkt ook deels relativerend voor me.. :engel:

Zolang je er zelf maar plezier aan beleeft! Dat is het enige wat voor ons hobbyisten telt, toch? Het is natuurlijk wel extra leuk als je met je eigen amusement anderen kan laten genieten ... en dat is met deze track zeer zeker gebeurt ;).
 
Vooral de intro en de bridge (mooie akkoorden) vind ik erg geslaagd.
Dank je.. had jouw inzending ook al even beluisterd en al eerder leuke dingen van je gehoord.. :) Ga een dezer dagen even comments strooien.
Heel knap gemaakt en goede zang en sax!
Dank. :)
Haha, grappige tekst. Zeer mooi en professioneel nummer, vocals passen perfect. Good job! STEM
Haha.. ja.. de tekst was wel waardoor ik zin kreeg om het af te maken.. gek genoeg. :D Maar thanx voor je comment Jan! :)
 
Lekkere zwoele vette disco sound... :okdan:
Over het zelfde deuntje of toch een nieuw, en een overdaad aan keuzes (gear)
Ik zit vast!... wat of welke moet ik kiezen... (tekstueel):koffie:;)

Grappige tekst in een vette disco jas!:okdan:
 
Ik ben zelf vrij alergies voor disco.
Maar goed in elk genre worden goede dingen gemaakt en dit zit goed in elkaar.
Echt een track.
 
Elk jaar opnieuw. Mot erop. Zo moet muziek worden gemaakt. Al moet ik ook eerlijkheidhalve zeggen dat ik al betere dingen van je heb gehoord.
 
Top track! Lekker funky en fijne synthlijntjes :). Qua stem ook erg lekker, hoewel er wat mij wel wat minder 'vibrato' in mag hier en daar, maar dat mocht de pret zeker niet drukken ;)
 
Goeie track in de welbekende stijl die we van je kennen.
Arrangement zoals gewoonlijk weer verzorgd en het is een pakkende track moet ik zeggen alleen vind ik de melodie wat minder aansprekend voor mij dan.
 
Hele strakke productie. :halleluja Een echte song. Klinkt super goed. Vocals ook.
De beat is wel een beetje veel van hetzelfde. Meer sax solo was ook goed geweest! :)
 
Klinkt goed zeg, you zeker kom ferry far! Maar zonder gekheid, beste track die ik van je ken, niet alleen qua productie maar ook de hele arrangement, top gedaan!
 
Zo knap om een hele pop-dancetrack in elkaar te zetten. En af te maken! En die tekst deed me glimlachen van oor tot oor. Zó herkenbaar, dat maakt ‘m nog genietbaarder (is dat een woord?) dan ‘ie puur op basis van de muziek is. Heel tof!
 
Back
Top