Play All Day [Feedback Gevraagd]

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Waarde luisteraar,

Toen ik ter inspiratie wat door mijn projectenfolder aan het scrollen was, kwam ik een oud loopje tegen. Een jaar of drie geleden mee begonnen en nooit iets mee gedaan. Nou ben ik niet zo van het weggooien, hergebruiken past beter bij me en gelukkig maar. Van het oude loopje is nu weinig meer over, maar het heeft me wel gebracht tot een nieuwe track. En zoals zovaak, had ik vooraf eigenlijk geen idee waar het zou stranden.

De track heeft een beetje twee gezichten die ik wel goed bij elkaar vind passen. Er is het deel waar het gewoon om de sfeer gaat, en er is het deel waar het om de inhoud gaat. Ik kwam op looperman.com een a capella tegen van waarschijnlijk een jonge vader die zijn kleine dochter bezingt. Niet een onderwerp dat direct heel erg inspirerend werkt bij mij (sorry). Maar afgelopen week heb ik weer eens Magnolia uit het stof gehaald en ik heb de drie uur dat deze film duurt volledig geboeid uitgezeten. Daarna ben ik met die emotie achter de laptop gekropen en dit kwam er uiteindelijk uit.


Ik vind het mooi, laat ik daarmee beginnen. Maar de vraag aan u is in hoeverre de vocals iets toevoegen.

Als altijd waardeer ik uw feedback en commentaar.

Weesch gegroet!

 
Laatst gewijzigd:
Klink als een mooi geheel, de zang voegt zeker iets toe. Iets zweveriger dan normaal van je gewend maar daar heb ik geen problemen mee. Het enige dat ik kan verzinnen als verbeterpuntje, het was even zoeken, is misschien dat het koortje en de zang elkaar een beetje in de weg lijken te zitten op een gegeven moment. Wordt wel erg vol dan. Verder gewoon oorgastisch inderdaad :okdan:
 
Inderdaad, ik hoor het nu ook. Typisch gevalletje van zang pas maken voor de muziek in plaats van andersom :) (en gewoon doof worden voor je eigen brouwsels na verloop van tijd). Ik ga het proberen op te lossen.

Dank voor je feedback Trag! :okdan:

EDIT: Ik heb nu een filtertje op het koortje gezet tot het moment dat de vocal klaar is. Volume ook wat teruggeschroefd. Volgens mij is het beter nu.
 
Laatst gewijzigd:
Wauw man :) te gekke sound, die zang voegt idd echt iets toe. mooie track!
 
Prima sounds en mix
deze keer niet mijn smaak.
Ik wacht vol verwachting op een volgende track.
 
Wauw man :) te gekke sound, die zang voegt idd echt iets toe. mooie track!

Ah, thanks man! Soms probeer ik ook maar wat en van die somsen pakt het soms goed genoeg uit om ermee verder te gaan. Maar het is ook wel een beetje een luie track om eerlijk te zijn, weinig variatie in de drums en de bass herhaalt zichzelf eigenlijk ook gedurende de hele track. Maar het kon net vond ik zelf ;).

Prima sounds en mix
deze keer niet mijn smaak.
Ik wacht vol verwachting op een volgende track.

Haha, dank voor het luisteren anyway :). Dit is voor mij ook iets experimenteler dan de loungeachtige dingetjes met Rhodes. Had ik even geen zin in. Maar er staan er wel een paar in de wachtrij hoor ;).
 
Mooie sfeer! Heb 'm helemaal afgesluisterd zonder skippen.... :-)
 
Het klinkt super, contestwaardig!

Als enige punt zou ik toch de zang (of een gedeelte daarvan) iets eerder laten komen. Voor de rest, puike productie!
 
Het klinkt super, contestwaardig!

Als enige punt zou ik toch de zang (of een gedeelte daarvan) iets eerder laten komen. Voor de rest, puike productie!

Da's op zich wel een aardige suggestie. Ik kreeg hem ook op looperman.com. Dan moet ik wel de hele track omgooien en ik weet nog niet wat dat doet voor de sfeer. Ik ga wel wat proberen.

Thanks Paabs!
 
Lekkere track :mega:

De zang (inclusief het muzikale thema eronder) staat idd een beetje op zichzelf maar ik kan de niet geijkte songstructuur wel waarderen..
Het wordt nu meer een verhaal.. :) (even lekker weg van alle geijkte songstructuren)
En daarnaast komt er genoeg uit het beginthema terug in het latere deel van de track.. (mooie thuiskomst overigens :))

Qua stereobeeld erg prettig.. mooie harmonieën. De delaytjes op de kick zijn een beetje druk maar werken wel lekker. (misschien iets bas uit het delaydeel ?)

Heb geluisterd op een nogal vreemd setje dus de mix kan ik weinig over zeggen maar de verhouding onderling was in orde naar mijn mening.
 
Thanks Patrick voor het luisteren. Het vocale deel staat inderdaad een beetje op zichzelf, klopt. Deze track ging in eerste instantie ook alleen om sfeer of ambiance. Omdat ik nog een wending miste, ben ik looperman gaan zoeken. Deze vocal paste qua stijl wel bij het sfeertje vond ik, maar heeft meteen ook die wending. Ik zou hem eerder hebben kunnen inleiden, maar het contrast zoals dat er nu staat vind ik eigenlijk ook wel OK. En dat gaat dan inderdaad ten koste van een conventionele songstructuur :).

Die delays zijn ontstaan uit luiheid. Over de hele drumtrack zit dezelfde delay. Gewoon aangezet en niet verder mee gewerkt. Ik vermoed dat dat rommelige niet zozeer door de kick komt, maar meer door de lage toms. Dank voor je tip, ga zo even kijken wat dat met de track doet. Aanvankelijk zouden ze ook veel nadrukkelijker in de mix komen, maar daar kwam ik niet meer mee weg toen die vocal er eenmaal in zat.

Dus dank voor je tips en het luisteren. Update volgt wellicht. :mega:
 
Back
Top