Waar luister je NU naar? II



Dat was toch lekker raven de vrijdag op stubru bij de set van renier, en zaterdag bij joyhauser

De rest ga 'k ook eens checken van Renier z'n filthOnAcid,

Okey, dan,, toch iets dat op de 90's retro house energy lijkt, cool !!
 
Stubru herbeluister link van de set van vrijdag en zaterdag: Radioplus

Dan zit er nog vrt broadcast sound op, en dan is't in een set, en ja, je kan dat downloaden,,,
 
Ondertussen in Indonesië... Daar maakt iemand muziek met vooral DIY-spullen, soms ter aanvulling met een Nintendo DS Lite, een Casio-keyboardje en dat soort spullen. Mooi gedaan. :)





 
Tja, misschien ben ik een 'ouwe' zak. Maar ik wil hier toch een keertje naast al het leeghoofdige synthesizer geweld een keer de meer artisanale muziekmakerij in de aandacht brengen. Intussen 25 jaar oud, maar grootmeesters in live muziek. Omar Hakim, Patrick Leonard e.a. Muzikanten die met Bowie, Michael Jackson, Roxy Music, en vele andere hebben gewerkt. Dit gaat over een instrument beheersen. Bass, gitaar, drums, keyboard. En dan live on the spot spelen. Geen sequensers, maar right on spot. Anderhalf uur aan 1 stuk. En sorry, maar imho verzinken héél veel dj's en junk muziek producers anno 2021 bij dit soort superieure muzikanten. je moet de hele video bekijken alvorens je snapt waar het over gaat...
(kijk evengoed Bowie - Serious Moonlight Tour als je niet van Madonna houdt)

 
Het is van een Russische platen/DJ maatschappij (Alla Prodigy).

Misschien de onbekende nummers van wereld artiesten?:eureka:
Queen, wham, Abba... :)
Ik heb Spotify en heb de hele jaren 60/70/80 tot en met nu, hits in een (901 nummers) playlist zitten. (en groeiende)
even opzoeken op YouTube en voila... :okdan:

Ik kom hier idd muziek tegen waar ik nog nooit van had gehoord.
Zelfs bizarre clips.:okdan:

 
Weet de 90's jaartallen niet meer, maar was erbij in de Westergasfabriek, in Nighttown en..hoe heette dat kraakpand 'ergens' langs het spoor in Amsterdam (tijdens/na het optreden ging er een stapel autowrakken in de fik)? Bij de laatste heb ik Keith tijdens een crowd surf over z'n bol geaaid. RIP.

Alle drie uiterst memorabel idd.

Edit: oh ja en later een keer op Pinkpop, maar minder memorabel.
 
Laatst gewijzigd:
Weet de 90's jaartallen niet meer, maar was erbij in de Westergasfabriek, in Nighttown en..hoe heette dat kraakpand 'ergens' langs het spoor in Amsterdam

Na een kwart eeuw weet ik het kennelijk ook niet meer helemaal precies. Eentje die ik hierboven noemde was niet in '97, maar blijkt deze te zijn nu ik het opzoek, dus het jaar daarop. Waar blijft de tijd...?
 
Ooit gezien in Tivoli, Utrecht (als ik mij goed herinner - het is al weer een eeuwigheid geleden):



Tot verbijstering van het publiek speelden ze toen vooral Black Sabbath nummers, wat mij als hard rock fan wel kon plezieren.
 
Optredens en livemuziek, diepe zucht... Wanneer is alles weer normaal en kan het allemaal zonder restricties? Shortlist wat ik nog niet heb gezien, maar wel heel graag wil. Brutus:



En echt bovenaan de lijst, Chelsea:

 
Back
Top