Waar luister je NU naar? II

Het Youtube-algoritme heeft zo z'n meningen, wat ik kennelijk moet zien en horen...

Om deze moest ik wel lachen:




Nooit van gehoord, uit België. Maakt je nieuwsgierig hoe dat algoritme precies werkt. Bij deze dan maar:




Dit kan ik wat beter plaatsen, niet helemaal m'n ding, maar toch aardig.

 
Franz Schmidt - Symphony No. 4
Poeh zeg, ik dacht laat ik nog eens wat nieuws luisteren van een voor mij onbekende componist...
Het stuk staat goed aangeschreven. Maar dit was ff teveel om te verwerken op deze zondagochtend.
Ik kon er soms nauwelijks een touw aan vastknopen.
Maar dat heb ik wel vaker gehad bij klassieke stukken die later zelfs tot mijn favorieten zijn gaan behoren. Dus ik geef nog niet op.
 
Ik kon er soms nauwelijks een touw aan vastknopen.
Maar dat heb ik wel vaker gehad bij klassieke stukken die later zelfs tot mijn favorieten zijn gaan behoren. Dus ik geef nog niet op.

Ja, dat heb ik ook wel 'ns met muziek. Een mogelijke verklaring is dat je hersenen eerst moeite hebben om de complexiteit van de muziek te "decoderen". Gaandeweg lukt dat beter en een belangrijk deel van het plezier dat je hebt bij het beluisteren is juist dat decoderen. Meer daarover hier.

En verder...

 
Het stuk staat goed aangeschreven. Maar dit was ff teveel om te verwerken op deze zondagochtend.
Ik kon er soms nauwelijks een touw aan vastknopen.
Kan me voorstellen, pittig stuk in ieder geval.

Vind dit wel een lekker zondagochtend muziekje van Nederlandse bodem compleet met orkest;

 
Nog een oudje en dan is het weer mooi geweest. Ja - ook dit is Led Zeppelin (hier met Sandy Danny):

 
Back
Top