Waar luister je NU naar? II

Couperin - Le Tic Toc Choc

Zo is het bedoeld: voor klavecimbel met twee klavieren


En zo speelt deze baas het


Wat is piano toch oorstrelend vergeleken met zo'n klavecimbel haha.
 
Wat is piano toch oorstrelend vergeleken met zo'n klavecimbel haha.

Ik vind het maar gladjes klinken zo'n pianoforte. Al die nieuwerwetse techniek :beard::)

Voor mij liever hoe het bedoeld is, zeker als ik me erdoor laat begeleiden. Al is het stuk lastiger om spelers te vinden die klavecimbel, gamba, cornetto of theorbe beheersen.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Welke PJ Harvey albums kun je me aanraden?
Ik vind de eerste paar albums uit de 90s wel leuk, die lijken me sowieso wel de moeite. Daarna ben ik haar een beetje uit het oog verloren maar zie dat ze nog aardig wat heeft geproduceerd sindsdien. Ik zal haar eens aan mijn Spotify lijstjes toevoegen.
 
Beetje hetzelfde als wat @Nap zegt, ben ook minder bekend met haar nieuwere werk. Van het oudere werk is 'Is This Desire?' misschien wel de beste.
 
Goed - heb op YouTube wat albums geluisterd, en het wordt To Bring You My Love.
 
Couperin - Le Tic Toc Choc

Zo is het bedoeld: voor klavecimbel met twee klavieren


En zo speelt deze baas het


Wat is piano toch oorstrelend vergeleken met zo'n klavecimbel haha.

Ik vind de klavecimbel versie eigenlijk toffer :D sowieso vind ik dat een erg mooi instrument.
 
Zal die 'ns beluisteren, is een wat jonger album zie ik. Loop behoorlijk achter. :D

Het is voor mij zo'n album dat je een beetje bij toeval in je auto hebt liggen als je een paar maanden on-the-road bent in de VS. Heerlijke herinneringen aan en zo'n album kan dan dus echt nooit meer stuk.
 
Het is voor mij zo'n album dat je een beetje bij toeval in je auto hebt liggen als je een paar maanden on-the-road bent in de VS.

Heb dat ook, met de albums Transmission en Triptych van The Tea Party toen ik veel roadtrips maakte aan de andere kant van de Grote Plas. :)
 

Met op de achtergrond gezang vanuit de moskee een paar blokken verderop. Het duurde even voordat ik doorhad naar twee dingen tegelijk te luisteren.
 
Back
Top