Waar luister je NU naar? II

Grappig maar dat is nog te bezien, we weten misschien 3% van wat er in het universum speelt. Waar wetenschap eindigt begint god laten we maar zeggen. (we denken vaak slim te zijn) Als je pseudowetenschap niet meeneemt in academische overwegingen dan ben je geen academicus en blijf je beetje hangen in hbo.

Ik heb het werk van Masaru Emoto in 2004 gepresenteerd in het Zaans medisch centrum om gewoon open te filosoferen en daar was een hele open blik.
De waarheid weet ik zelf ook niet maar verdiep je eens in de snaartheorie. Wel zo toepasselijk hier :)
Extraordinary claims require extraordinary evidence. Pseudowetenschap behoeft niet serieus genomen te worden - je zou zelfs kunnen beargumenteren dat het bestreden zou moeten worden, omdat het per definitie niet voldoet aan de criteria van wetenschap. Zeker niet als het wordt gepresenteerd als feiten terwijl er geen enkel onderbouwd bewijs is, het experiment niet gereproduceerd kan worden en de persoon die met de beweringen komt geen enkele kwalificatie heeft. Dan staat het gewoon op hetzelfde niveau als een gebedsgenezer a la Jomanda of een horoscoop in de Privé. Ouwe wijvenpraat en magical thinking.

Maar goed, we waren muziek aan het luisteren geloof ik.
 
Dat heftige muziek de kristalvorming kan beïnvloeden kan ik mij nog wel voorstellen, maar dat het tonen van het woord "Evil" aan water eveneens effect heeft gaat er bij mij niet in.



Voor dat laatste moet je dan wel met heel sterke bewijzen komen. Overigens zie ook hier:


 
Back
Top