[Akai] MPC-1000

Jaja, NickNova vond een paar mooie plaatjes over een mpc1000. Nieuwsgierig als ik was ben ik toch maar gaan zoeken en verrek! Er is wel degelijk info op de Akai site nu.

Aanschouw het kleine monster op http://www.akaipro.com/global/mpc1k/mpc1kfs.html

MPC1000.jpg
 
Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door Shivah
persoonlijk zou ik die nieuwe korg vetter vinden voor ongv dezelfde prijs
Heb je ze beide gehoord? :)
 
Verrek,

hij heeft ook effecten!
Two separate effects processors and one main out effect processor; all which can be used simultaneously.

En je kan hem zo aan je pc/mac hangen en bestanden overzetten!

Dit is zekers een interessante bak (voor mij)! :)

Iemand een mpc-2000xl SE1?
 
oelala! heel slim van Akai! vooral de 2 midi ins en outs, de multiple outs en de USB aansluiting.... en dat voor minder dan 1000 euro.... dat kan wel es knallen worden
 
Plaatsing van de Play-Start knop

Plaatsing van de Play-Start knop

Ik wil toch even een klein puntje van kritiek uiten.. hehe.. de play-start knop (die ik toch in 100 van de 100 gevallen prefereer boven de 'start' knop) zit niet meer rechts-onderaan.. maar een knop daarboven. Niet handig lijkt me.. zeker omdat je erin live-situaties gemakkelijk naast ramt. En dan loopt al je ouwe gear uit de maat.. grr...
 
Drag 'n Drop

Drag 'n Drop

Via USB kun je wél d.m.v. Drag 'n Drop samples van je harddisk direct naar de CompactFlash kaart in je MPC dumpen. Hendig!
 
Fucking hell, dat ding heeft echt de basis functies van een mpc2000xl. Super!
Benieuwd hoe strak de timing is.

Zou ie ook houtenzijkantjes hebben?
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Fucking hell, dat ding heeft echt de basis functies van een mpc2000xl. Super!
Benieuwd hoe strak de timing is.

Zou ie ook houtenzijkantjes hebben?

Ik zit hier een partij opgewonden te zijn. :D
Als ik dit nu een half jaartje eerder had geweten...

Het enige minpuntje vind ik de compatibiliteit. Hij neem bv niet alle mpc2000xl program instellingen over.
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Fucking hell, dat ding heeft echt de basis functies van een mpc2000xl. Super!
Benieuwd hoe strak de timing is.

Zou ie ook houtenzijkantjes hebben?

plastic! ;)

dayum......ik ben *erg* benieuwd hoe goed de ingebakken sequencer is....vnl hoe makkelijk je er externe hardware mee kan aansturen...... zou een mooie concurrent/alternatief voor bv een rm1x als hardware sequencer zijn, zeker met 2 midi outputs en dus 32 midi kanalen......
 
Ook handig dat ze erbij zetten dat de manual er standaard bij zit. Je weet het niet!

Niet om het een of ander maar ik wil een MPC1000XL met 24bits sampling.


Ben wel benieuwd hoe hard nu de prijzen van de MPC2000's gaan kelderen. :duivels:
 
Origineel geplaatst door fuse
Ben wel benieuwd hoe hard nu de prijzen van de MPC2000's gaan kelderen. :duivels:

Da's een klassieker, net als de 60 en de 3000. Ze worden straks alleen maar duurder! 8o) :eureka:
 
Zo te zien lijkt het ook een beter display dan op de mpc2000.
 
nou maar hopen dat ie meer dan 4 programs aankan zoals de mpc2kxl

dat vink echt hopeloos !
4 rexjes en op is de koek !
 
Origineel geplaatst door Christov
hoeveel outputs heeft ie precies?!
Die flash demo maakt een hoop duidelijk.

2 uitgangen plus 4 individuele
 
Back
Top