[Akai] MPC-1000

Jaja, NickNova vond een paar mooie plaatjes over een mpc1000. Nieuwsgierig als ik was ben ik toch maar gaan zoeken en verrek! Er is wel degelijk info op de Akai site nu.

Aanschouw het kleine monster op http://www.akaipro.com/global/mpc1k/mpc1kfs.html

MPC1000.jpg
 
Last edited by a moderator:
Vind het toch relaxter dan een pdf doornemen..... om ff snel een indruk te krijgen.

Maar idd..... lekker "Funky" naar het volgende menu item gaan en "with my big funky hands" aan de dial draaien?!
 
Ik las op het forum dat de timing en de afspeling van sequences helemaal niet goed is. 16-en zouden niet goed worden afgespeeld en samples willekeurig afgespeeld. Daarnaast nog een track probleem.. Hoe is nu eigelijk de timing van dit apparaat??? ik ga ervan uit dat dit gewoon zo zou moeten werken als op een MPC2000. En als een hoe groot probleem ervaren MPC1K gebruikers dit?
 
Origineel geplaatst door spriet2000
Ik las op het forum dat de timing en de afspeling van sequences helemaal niet goed is. 16-en zouden niet goed worden afgespeeld en samples willekeurig afgespeeld. Daarnaast nog een track probleem.. Hoe is nu eigelijk de timing van dit apparaat??? ik ga ervan uit dat dit gewoon zo zou moeten werken als op een MPC2000. En als een hoe groot probleem ervaren MPC1K gebruikers dit?

Zal wel een software bug zijn. Ik zelf heb em wel, maar gebruik thuis alleen de MPC2K, dus ken die problemen niet.
Wel heb ik een paar keer ervaren dat toen ik em gebruikte tijdens optredens, dat het voorkwam dat een bepaald geluid heel even weg viel. ook waren er nog wat bugs die ik ergens heb opgeschreven. Zal hopelijk in toekomstige OS updates verholpen worden. Ik zelf heb de nieuwste update er nog niet inzitten. Wacht er wel een tijdje mee, want meestal brengt een nieuwe update weer nieuwe problemen met zich mee. Begin volgende maand moet ik em weer een keer gebruiken. De laatste keer is ruim 4 maanden geleden. :)
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Ok, muff z'n woorden mogen jullie allemaal met een korreltje zout nemen. Ik moet namelijk vermelden dat mijn geloof in de mpc groter is dan het geloof van iemand die naar de zwarte kousen kerk gaat 8o)


Hej heb jij zojuist je "grote" geloof niet opgegeven ? :D dat doen ze in de zwarte kousen kerk niet hoor.
 
Back
Top