[Akai] MPC-1000

Jaja, NickNova vond een paar mooie plaatjes over een mpc1000. Nieuwsgierig als ik was ben ik toch maar gaan zoeken en verrek! Er is wel degelijk info op de Akai site nu.

Aanschouw het kleine monster op http://www.akaipro.com/global/mpc1k/mpc1kfs.html

MPC1000.jpg
 
Last edited by a moderator:
Geheugen

Geheugen

Ai,

ben bang dat het geheugen weer in een of ander vaag en prijzig Akai formaat zal zijn.

OPTIONS
EXM128 128MB expansion memory card
 
Erg mooi apparaat :D idd erg leuk voor op reis. onder de 1000 euro is dit zeker interessant.
Jammer dat er niet gelijk 128 MB inzit.
 
Origineel geplaatst door Christov
ehm shit hoeveel wil je gaan samplen...ik maak hele tracks met minder dan 20 seconden.....

Dat is ook weer zo, echter ik vindt het altijd wat flauw om er zo "weinig" standaard in te stoppen en dan een berg geld te vragen voor de geheugens. Doe dan niet moeilijk en lever hem gewoon met 128 MB :D
 
Re: Geheugen

Re: Geheugen

Origineel geplaatst door OnAcid
Ai,

ben bang dat het geheugen weer in een of ander vaag en prijzig Akai formaat zal zijn.

OPTIONS
EXM128 128MB expansion memory card


lijkt het wel..aan de specs te zien..geen SIMM's ofzo..
 
samplen doen we dan wel met de pc met 512mb geheugen en een harddisk van 100gig. Die samples kan je dan netjes geknipt versturen naar de akai.
 
Origineel geplaatst door OnAcid
Da's een klassieker, net als de 60 en de 3000. Ze worden straks alleen maar duurder! 8o) :eureka:

Ik denk dat je je daar zwaar in kunt vergissen, waarom zou je een sampler voor meer geld kopen die minder kan ?
Ik vind het bij de MPC60 & 3000 een ander verhaal, want dat zijn roger lynn bakken (en die hebben bewezen een ander sound).

De MPC 2000 & de XL bieden niks extra's t.o.v deze !

[historische uitspraak, let maar op] .....de prijs van een mpc2000 gaat alleen maar dalen de komende jaren [//historische uitspraak, let maar op]
 
Leuk bakkie :D

Als ie nu ook qua filtermogelijkheden en controllability wat meer bij de tijd is dan is dit volgens mij een heel leuk bakje.
*kwijl*

-C-
 
Origineel geplaatst door C-Code
[historische uitspraak, let maar op] .....de prijs van een mpc2000 gaat alleen maar dalen de komende jaren [//historische uitspraak, let maar op]


duh....




:D
 
Origineel geplaatst door C738
Leuk bakkie :D

Als ie nu ook qua filtermogelijkheden en controllability wat meer bij de tijd is dan is dit volgens mij een heel leuk bakje.
*kwijl*

-C-

hmz, vergelijk is met een ander beestje.. Zoals tadaaaa de RS7000.. Die heeft tig realtime controllerknoppen.. Tis maar een opmerking hoor..

Maar blijkbaar rennen mensen meteen naar de winkel alleen maar omdat er MPC op staat..

Arv
 
C-Code, er stond een hele grote dikke pipo neus achter...

EXM128 kan toch ook het registratie numemr zijn waaronder akai ze bijhoudt......kan toch netzogeod ddr zijn ofzo...

Ja, maar nergens op site staat iets over het geheugentype (sdram, ddr) of geheugenconfiguraties (bv 74mb: 2x 32 + 10 intern). Alleen dat er max 128 in kan. Dus ik denk dat er weer (duur) akai geheugen ingaat.
Ze moeten toch ergens op verdienen. ;)
 
Origineel geplaatst door nick nova
Kent er iemand Sodim-reepjes, qua ram-geheugen?
Dat zou het zijn.

Ik kwam dit tegen: Small form-factor memory for laptops only
 
cool bakje.. lekker compact..

16 mb gehuegen lijk tme gnoeg toch, iig voor de hiphop onder ons...

Als hij maar een resampling functie heeft, lijkt me niet echt ingewikkeld om dat te implementeren..
 
Back
Top