What the hell is dit?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Analoge of digitale DJ's? Het zal wel allemaal.

Het gaat er toch niet om wat je allemaal uitvoert als het publiek waarvoor je 'draait' het geweldig vind dan is het toch goed?
 
ik ben ook een vinyl fanaat...

en niet zozeer omdat het ietsie lekkerder klinkt (subjectief), maar ook om het verzamel aspect...
een plaat heeft toch iets...

Maar als ik dan toch creatief met eigen producties ga werken middels cd (laquers zijn zo duur en gaar), dan wil ik mijn cd'tje wel in dit geile monster stoppen... :D

Maar nogmaals, dit medium moet ook creatief gebruikt worden...


Ik bedoel, wat Hawtin met Final Scratch doet is super! Dat is creatief met de aangewezen middelen omgaan... Maar als ik Michel de Heij (ik noem er gewoon willekeurig één), het niet anders gebruikt als gewoon plaatjesplakken. Dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig. Maar ook met vinyl dan...:D

P.S. mijn ogen zijn vaak erg afwijkend hoor, dus niet aan storen...8)
 
Origineel geplaatst door barn
ik ben ook een vinyl fanaat...

en niet zozeer omdat het ietsie lekkerder klinkt (subjectief), maar ook om het verzamel aspect...
een plaat heeft toch iets...

Maar als ik dan toch creatief met eigen producties ga werken middels cd (laquers zijn zo duur en gaar), dan wil ik mijn cd'tje wel in dit geile monster stoppen... :D

Maar nogmaals, dit medium moet ook creatief gebruikt worden...


Ik bedoel, wat Hawtin met Final Scratch doet is super! Dat is creatief met de aangewezen middelen omgaan... Maar als ik Michel de Heij (ik noem er gewoon willekeurig één), het niet anders gebruikt als gewoon plaatjesplakken. Dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig. Maar ook met vinyl dan...:D

P.S. mijn ogen zijn vaak erg afwijkend hoor, dus niet aan storen...8)

zit wat in, maar ligt natuurlijk ook erg aan de stijl die je draait...... op zich is er nix mis imho met de DJ als plaatjes-van-anderen-draaier.... ik heb niet zoveel met die omhoog-gevallen DJ's die zichzelf echt als muzikant zien...... als je dat wel doet ben je idd verplicht om echt creatief te keer gaan, gebruik dan ableton live, traktor, final scratch, korg kaospads, micromodulars etc. ;)

Olaf
 
Zal allemaal wel, ik ben in ieder geval een anti-CD-DJ en laat mij dan maar een imago-geil kut-amateurtje zijn :kroon:
Als ik CDs draai dan zijn het hoogstens eigen nummers ter test; verder: als ik een nummer niet op vinyl heb, zal ik 'm ook niet draaien...

PS: olafmol buzz is legaal gratis dus lekker puh :D :D :D

;)
 
Kwam nog een ander fotootje tegen.
Daarnaast als enige extra info dat ie reeds verkrijgbaar is in Japan en slechts $3000,- kost.

*slik

Hoop dat dit laatste dus niet waar is :(
 

Attachments

  • techcd01.jpg
    techcd01.jpg
    61,8 KB · Bekeken: 32
Ja sorry hoor... maar ik ben helemaal in :luv:

Op een Japanse site vond ik de volgende tekst in gebraden Japans:

- - - - - - - -

This turntable was introduced by the "WIRE" which is the techno music festival held in Saitama prefecture.
The picture of the turntable which I showed on the web is the proto-type of Technics.
The spec has the ability of reproduction of CD, MP3 burned in CD-R, and SD card.
The size is the same as Techics SL-1200 series.
Some kinds of effects can be used by this turntable.

The turntable turns directly as CD turns and furthermore it can be scratched.
I think this digital turntable is easy to use for the analog turntable users.

Technics did not announce when and how much it will be sold and cost.
I am looking forward to the announcement really soon.

- - - - - - - -

Wat ik hier i.i.g. aan extra info uit kan halen is dat de platter dus ook echt draait. Dan kan ik alleen maar hopen dat deze wat meer solide is dan die andere CD speler die dat ook heeft (Numark?).
 
Hoe dan ook, het ziet er echt te geil uit. Finalscratch en dat geklik met je muis op de laptop is allemaal wel leuk, maar als deze cd-unit je het echte vinyl-gevoel geeft - en dat zit er best in, denk ik - dan zou dit best wel eens wat kunnen worden...

Dan die 'Vinylizer' (apparaat waarmee je je cd's een lekkere vinyl-sound mee geeft - patenteren die naam!) erachter en de party kan beginnen!!!
 
Origineel geplaatst door Christov
lastig scratchen met een tafel erover heen :D

lastig scratchen zonder naald :D
 
Je hebt een helehoop vinyl wat never nooit niet op cd komt.

Dat is de rede van vinyl.

Wel mooi apparaat, maar weederom VEEL TE DUUR!
Waarom CD's zijn uit vinyl is in :D

Nee zonder dolle, gaat nergens over die prijs. SL's waren niet eens zo duur toens ze voor het eerst uitkwamen, ze zijn zelfs wat duurder geworden in 13 jaar!
 
Las in die andere thread een posting van Dobre dat die dingen 1399,- moeten gaan kosten.

Aangezien de CDJ1000 MKII ook zoiets kost, zou dit nog weleens een leuke concurentieslag kunnen gaan worden.

:biertje:
 
dit word geleidelijk toch wel weer de toekomst denk ik. Net zoals de softsynth hellemaal opgekomen is. Ach ja...:z
 
Ik vind 'm geil :{ 2 stuks zullen vast mooi staan naast m'n sl1200's en dateq Lpm 7.3 8)

Alleen al door de look en solide uitstraling, wat we gewend zijn van de draaitafels, vind ik het hoge bedrag waard voor een cd speler. Misschien wel speciaal een lening voor afsluiten ?


Mochten er meer toekomstige kopers zijn, kunnen we niet een fikse korting regelen als forumleden zijnde ? ;)
 
draaiende platter blijft leuk


valt er tenminste nog s wat te scratchen! zonder skippende naald
 
Beeldmateriaal

Beeldmateriaal

Op Gearjunkies zag ik een prijs van onder de 1000 dollar! Dat klinkt mij haast te mooi om waar te zijn.

Kwam op mijn zoektocht naar wat info wel het volgende filmpje tegen. Is erg kort maar geeft wel een impressie van de draaiende platter en scratch functie.

VIDEO

Weet iemand al iets meer van prijs en/of wanneer dit lekkers leverbaar wordt?
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top