What the hell is dit?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

BigDplayboy

Ouwe rot
Lid sinds
27 oktober 2002
Berichten
821
Locatie
Eindhoven
OK, het is dan geen synth.. Maar ziet minstens zo geil uit :{

224.jpg

Maar wat is het? En waar zit in godsnaam de arm en naald? :S
Of is dit dan toch dat ene systeem (ik kan WEER niet op die klotenaam komen :(), waar ze 2 "digitale platen" opleggen en je op die manier je mp3 van je laptop kunt mixen als gewone vinyl-platen... Nee toch? Da's toch wat anders? :confused:

Iemand idee?
 
Volgens mij kun je daar dvds op afspelen:D

Zal vast voor cds zijn. De digitale wereld he.
 
zoals je ziet staat erop:

Direct Drive Digital Turntable

verder speurwerk:

er staat mp3 dus hij zal wel dit bestandsformaat aankunnen
loop en queue points aanbrengbaar
vooruit en achteruit
pitchbereik instelbaar

en is je die vette mixer opgevallen :)

knoppen met ledkrans ala nordlead 3 :{ of zie ik dat nou verkeerd?

al met al ziet het er wel lekker uit moet ik zeggen :D

[edit.. het zal de spiegeling wel geweest zijn wat ik opmerkte :dj: spin on ]
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Octagen
..knoppen met ledkrans ala nordlead 3 :{ [sub]of zie ik het nu verkeerd?[/sub]

Hmm, zie je verkeerd; is (nog meer overdadig) chroom, imo.

Heeft wel iets weg van een "luxe" versie van de Numark CDX-1
 
Overdadig chroom? Nou uh... ik ben net in Utrecht maar kan wel weer terug gaan rijden naar Rotterdam om een schone broek aan te trekken.

Kreeg even spontaan een orgasme zo vroeg op de ochtend. Wat ziet dat ding er chique uit zeg! :okdan:

Ik ga maar eens even op zoek naar de specs. Oh nee, eerst op en neer naar huis :(
 
HEt is de nieuwe cd speler van technics.
En groot ed als een sl1200

Hoe geen moeite voor specs ed.
Dit zijn de eengiste foto's op internet, en er staat niet veel beschijving bij.
Wat er wel staat is:

As for size at SL-1200 size MP3 and scratch correspondence. Also effect had entered well enough. Design is the feeling which has the high-class impression with the silver.
 
Het is best moeilijk om er info over te vinden, maar dit heb ik:

Het heet de SL-DZ1200.

Het wordt a.s. zaterdag aan het publiek gepresenteerd: bron.

Ze hebben op die site ook twee foto's, waaronder bovenstaande.

En op de Palsa Show 2003 mag deze schoonheid laten zien of het tecnisch ook wat toevoegd aan het bestaande CD Player arsenaal. Hier alvast wat specs.

The SL-DZ1200 digital CD turntable featuring:

- full scratch facility via direct drive platter
- cue save
- on-board sampling and looping
- SD cue point save
- auto cue load
- vinyl simulation and more

The SH-MZ1200 4-channel mixer:

- digital in/outs


:{
 
idd supermooi!

En bestond dat mengpaneel al? of is die ook nieuw?
 
mooi hoor.... nu zijn alle big-boyz met een CDJ speler met vinyl-size jogwheel en scratchmogelijkheid op de markt...pioneer, denon, numark en technics..... kan alleen maar goed zijn voor de prijzen ;)

ja je kan er denk ik mee scratchen, dat zullen ze wel bedoelen met "vinyl-simulation"..... ben wel benieuwd of dit platter ook druk-gevoelig is , net als die op de pioneer CDJ800/1000 ....

MP3 support is natuurlijk vet..nu het wachten op een CDJ met ingebouwde harddisk en/of USB2/firewire aansluiting..... dat is echt de logische stap..waarom nog een zooi met CD's meenemen als je ook gewoon een harddisk kan inbouwen en daar 20GB aan mp3's en .WAV's op kan zetten?

enniewee...DVD support is natuurlijk wel vet..daar kan wel veeeeeel mp3 op ;)

Olaf
 
Sjit nu worden de CD-DJs weer een hart onder riem gestoken dus :(
Laten we zeggen dat ik niet zo fan ben van CD-DJs omdat zo iemand er ff makkelijk erbij willen horen. Ze plukken alle nummers van internet, branden op CD en DJ-en maar :stupid:
Vinyl???!?! Neeee man, veelsteduur ... waarom zou ik vinyl kopen als je CDs met mp3's hebt?!

Uh, misschien omdat je dan,
1. niet illegaal bezig bent,
2. je een betere geluidskwaliteit hebt (zelfs al zijn het 512k/s WAVjes op de CD dan nog <digitaal 16-bits-geluid>) en
3. het inderdaad uitziet als of je een echte DJ bent ;)

No offence tot de CD-DJs, maar ik vind er niets aan... Beetje wannabees (in my opinion)

Terug on-topic: het is nu opeens dus niet meer supah-geil, vind ik ;)

:P
 
Origineel geplaatst door BigDplayboy
Sjit nu worden de CD-DJs weer een hart onder riem gestoken dus :(
Laten we zeggen dat ik niet zo fan ben van CD-DJs omdat zo iemand er ff makkelijk erbij willen horen. Ze plukken alle nummers van internet, branden op CD en DJ-en maar :stupid:
Vinyl???!?! Neeee man, veelsteduur ... waarom zou ik vinyl kopen als je CDs met mp3's hebt?!

Uh, misschien omdat je dan,
1. niet illegaal bezig bent,
2. je een betere geluidskwaliteit hebt (zelfs al zijn het 512k/s WAVjes op de CD dan nog <digitaal 16-bits-geluid>) en
3. het inderdaad uitziet als of je een echte DJ bent ;)

No offence tot de CD-DJs, maar ik vind er niets aan... Beetje wannabees (in my opinion)

Terug on-topic: het is nu opeens dus niet meer supah-geil, vind ik ;)

:P
Dit is natuurlijk onzin..

Je zou dit dan ook kunnen projecteren op de discussie softsynths / hardware synths. ;)
 
Origineel geplaatst door BigDplayboy
Sjit nu worden de CD-DJs weer een hart onder riem gestoken dus :(
Laten we zeggen dat ik niet zo fan ben van CD-DJs omdat zo iemand er ff makkelijk erbij willen horen. Ze plukken alle nummers van internet, branden op CD en DJ-en maar :stupid:
Vinyl???!?! Neeee man, veelsteduur ... waarom zou ik vinyl kopen als je CDs met mp3's hebt?!

Uh, misschien omdat je dan,
1. niet illegaal bezig bent,
2. je een betere geluidskwaliteit hebt (zelfs al zijn het 512k/s WAVjes op de CD dan nog <digitaal 16-bits-geluid>) en
3. het inderdaad uitziet als of je een echte DJ bent ;)

No offence tot de CD-DJs, maar ik vind er niets aan... Beetje wannabees (in my opinion)

Terug on-topic: het is nu opeens dus niet meer supah-geil, vind ik ;)

:P


Dus een goede DJ is diegene met de dikste portomonnee en dus iedere week stapels vinyl kan halen?

:erm:

Daarnaast kun je ook gewoon vinyl en/of CD (singels) kopen en deze op een MP3 CD knallen. Ben je net zo legaal bezig als jouw definitie van een DJ.

Kan ik ook wel zeggen dat een draaitafel een héél stuk goedkoper is. Tegenwoordig voor kwart van de prijs.
 
Origineel geplaatst door BigDplayboy
Sjit nu worden de CD-DJs weer een hart onder riem gestoken dus :(
Laten we zeggen dat ik niet zo fan ben van CD-DJs omdat zo iemand er ff makkelijk erbij willen horen. Ze plukken alle nummers van internet, branden op CD en DJ-en maar :stupid:
Vinyl???!?! Neeee man, veelsteduur ... waarom zou ik vinyl kopen als je CDs met mp3's hebt?!

Uh, misschien omdat je dan,
1. niet illegaal bezig bent,
2. je een betere geluidskwaliteit hebt (zelfs al zijn het 512k/s WAVjes op de CD dan nog <digitaal 16-bits-geluid>) en
3. het inderdaad uitziet als of je een echte DJ bent ;)

No offence tot de CD-DJs, maar ik vind er niets aan... Beetje wannabees (in my opinion)

Terug on-topic: het is nu opeens dus niet meer supah-geil, vind ik ;)

:P


helemaal mee eens..... zelfde voor mensen die alleen met een PC met SB live en buztracker hun muziek maken..dat is ook fake! allemaal illegaal gekopieerde software, het is gewoon niet echt weetjewel ;)

en nu serieus: de meeste DJ's die ik ken die met CD's draaien gaan al aardig lang mee...het zijn nl *juist* de wannabee-DJ-newbies die alleen maar voor het imago gaan, en het daarom koel vinden om met vinyl te draaien en een loeizware platenkoffer mee te zeulen, en DJ's uitlachen die met CD's draaien...

als je de laatste jaren eens hebt rondgekeken bij de betere club-avonden met de betere DJ's dan had je gezien dat ze juist erg open staan voor nieuwe ontwikkelingen en media..... Francois K., Kerri Chandler, Eric Morillo, Surgeon, Plastikman, Danny Krivit etc.etc. en dat zijn mensen die deels al vanaf het begin van de 12" erbij waren...... zoals Eric Morillo laatst in interview opmerkte: het gaat om de muziek....de voordelen van CD's wegen ruimschoots op tegen de nadelen..het enige nadeel is dat de klank wat anders/minder is.....

ik draai zelf al meer dan 16 jaar.....en als ik nu DJ dan doe ik dat 100% met CDs.....en dat terwijl we met ons label alleen maar vinyl uitbrengen ;) en die CD's koop ik allemaal netjes..... en ja, ik draai ook wel es CD's met mp3's ed van het internet, gekregen van bevriende producers, tests, promo's, rare edits etc....... uiteindelijk gaat het om de muziek, niet om het medium...

overigens ben ik momenteel met een grote US pro-audio fabrikant aan het brainstormen over een "vinyl sound warm-up" device...een bakkie dat je achter je Cd-spelers of mixer kan prikken, wat de typische vervorming/warmte van vinyl op je geluid loslaat, zodat ook het nadeel van de andere klank van digitaal voor een groot deel wordt weggenomen....lekker puh! ;)

bottom line: ik dans op goede muziek, niet op vinyl of Cd's...

Olaf
 
Daarnaast is een goede DJ in mijn ogen niet iemand die met zijn elleboog kan scratch'n, met zijn kont kan back-up'n of met zijn neus een nieuwe 12" op de tafel kan leggen. Maar iemand die middels een goede platenkeuze sfeer kan bouwen en de avond kan maken, ongeacht het publiek (ja, ze moeten wel willen dansen) of de gear.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top