Iemand die mijn xoxbox kan modden?

Woutrr

Ingeburgerd
Lid sinds
10 februari 2009
Berichten
45
Hee,

Ik had graag een resonance boost mod en increased accent range mod willen hebben op mijn xoxbox. Aangezien ik 2 linkse handen heb en geen technische achtergrond, ben ik op zoek naar iemand die dit zou kunnen doen voor mij. (tegen betaling natuurlijk hé)

Alvast bedankt
 
kan je niet helpen, maar ik kan je wel afraden om deze mods uit te voeren
het zijn leuke gimmicks maar je kan er weinig mee.. reso boost klinkt als "dunne vogeltjes", irritant geluid als je het mij vraagt, increased accent range klinkt on-echt (de TT303 heeft bvb een grotere accent range en dat is 1 van de kritiekpunten).

Een heel minieme resonance boost kan wel wonderen doen. Ik vervang in een x0xb0x altijd R97. Standaard is deze 10K, maar de "sweet spot" zit hem meestal eerder rond 9K (matchen met trimpot en dan uitmeten is meest handige). .. Alles onder de sweet spot klinkt weeral als dunne vogelgeluiden.
Wat ik ook doe is de polariteit van C29 omdraaien, om een fout in de originele 303 na te bootsen.
 
merci voor je reply!

Wel ik heb een xoxio,een TT303 en een xoxbox van the beast. Ik vind dat die xoxbox het beste klinkt maar er zit te weinig accent op. Mijn xoxio klinkt het vetst van allle 3 met de Hi-res knop aan. echt zo'n screeuwend geluid die ik gewoon niet kan nabootsen met mn xoxbox en TT303. Juist jammer dat die xoxio gewoon niet zo zuiver klinkt. Daarom dacht ik van zo'n mod op mn xoxbox te steken om. Zou die minieme resonance boost zoals je hierboven vermeld genoeg kunnen? en eventueel zien zitten om dit te doen bij mijn xoxbox?

Anders zet ik hier vanavond wel eens een audiofile op welk geluid ik wil bekomen.

Alvast bedankt!
 
De minimale reso boost dat ik voorstel gaat van 10k naar ±9k
Wat adafruit voorstelt als reso boost mod is R97 veranderen naar 5 of 6 k, dat vind ik zelf veel te laag.

Maar goed, als je intern een trimpot laat steken van 10k kan je het instellen zoals je wilt en gewoon zo laten staan dan (hoef je geen gaten te boren).. Hoe ik het ook draai, op het gehoor kom ik altijd bij een waard van ±9K

Heb je al eens geprobeerd om hem gewoon open te vijzen en TM3 (interne trimpot) meer open te draaien? In veel gevallen zal dit al de sound geven dat je zoekt. En dat is perfect doenbaar zonder technische kennis.

Laat zeker eens geluidssample horen mocht je er niet uit geraken
 
https://soundcloud.com/hypnoise-theory/test-xoxbox/s-tliXi

heb een sampletje gemaakt, eerste acidline is de xoxbox, die veel voller klinkt maar te weinig accent, 2e is de xoxio die wat wazig klinkt maar met veel accent( beetje te veel nu eiglijk).
Ik vind de 2e acidline meer opzwepender.

De trimpot van de xoxbox heb ik al eens veranderd vroeger, die staat nu op max, maar zal die nog eens moeten veranderen.

Zou ik dit geluid kunnen bekomen met een 9K?
 
uh ik snap niet goed waar de x0xb0x eindigt en waar de x0xi0 begint

ik hoor wel dat accent wat overdreven is, net een tikkeltje tè, in 2de helft

wanneer speelt wat?
 
xoxbox speelt eerst, wanneer de kick terug verdwijnt begint de xoxio te spelen tot het einde(met de overdreven accent)
Bij de xoxbox staat de accent pot op 100% en zou zo wel een hoop meer accent mogen hebben eigenlijk. liever te veel dan te weinig, kan ik nog altijd kiezen hoeveel :p
 
Een beetje typisch, als mensen een sampletje van hun 303 laten horen is het altijd met een kilo reverb en/of distortion erop, wat elke vorm van diagnose heel moeilijk maakt.

Kan je eens een nieuwe sample maken, clean (zonder fx, eq, ...), 2 maal zelfde pattern:
x0xb0x op linkerchannel
x0xi0 op rechterchannel (in default setting)
cutoff = zo hoog mogelijk, maar zorg dat het voor beide min of meer hetzelfde klinkt
envmod = 0
reso = max
decay = max
accent = max

Dan kunnen we zien op een sonogram waar het mis gaat.
Best ook 1 lange noot met accent gevolgd door enkele korte, zo kunnen we goed zien hoe de accent "zwelt"
 
Sorry, Ik had even geen tijd om iets op te nemen in mn studiotje.

https://soundcloud.com/hypnoise-theory/test-xox/s-Br8kE

De xoxbox staat op linkerchannel met de settings die je vroeg.
De xoxio op rechterchannel. met de hi res aan. ongeveer op dezelfde frequentiehoogte proberen te zetten as de xoxbox maar de accent staat op 80% en de cutoff op 70% (Dus hoe ik hem leuk vind klinken met effecten en zo op).

de xoxio klinkt wel maar wat raar zonder effecten. idd het fluitgeluid die je aanhaalde eerder deze topic
 
Sorry, Ik had even geen tijd om iets op te nemen in mn studiotje.

https://soundcloud.com/hypnoise-theory/test-xox/s-Br8kE

De xoxbox staat op linkerchannel met de settings die je vroeg.
De xoxio op rechterchannel. met de hi res aan. ongeveer op dezelfde frequentiehoogte proberen te zetten as de xoxbox maar de accent staat op 80% en de cutoff op 70% (Dus hoe ik hem leuk vind klinken met effecten en zo op).

de xoxio klinkt wel maar wat raar zonder effecten. idd het fluitgeluid die je aanhaalde eerder deze topic

np,
kan je de download optie aanzetten in soundcloud?
 
hmmm is niet meer nodig.ik heb de accent van mn xoxbox kunnen opdrijven door een knopje op mn distortion. heel mn acidline werd gecompressed. (Heb nog niet veel met dat bakje gewerkt) dan nog wat aan die trimpot zitten draaien en nu klinkt ie echt vet. Dus het lag niet aan de xoxbox, het lag gewoon aan mij :o:

Allesinds dikke merci voor de hulp!
 
Back
Top