Stem zonder instrumenten opnemen in FL Studio (of Live)

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.677
Locatie
Zwolle
Dag forummers,

Misschien is dit voor jullie een heel makkelijk vraag, maar ik kom er niet uit en heb het nooit eerder gedaan. Ik wil mijn stem opnemen in FL Studio of Ableton Live en de begeleiding wel op mijn koptelefoon horen, maar niet in de stem-opname. Dat moet vast via routing oid, maar ik weet niet hoe.

Nu maak ik een MP3'tje en dan zing ik mee met mijn MP3-speler, dat werkt ook, maar het kan vast geavanceerder :D
 
Rechts op je mixer van fl studio staat in witte letters "IN"

daar selecteer je je mic op een insert, dan hoor je meteen het geluid van je stem als je praat via je mic.

Als je je begleiding dan via song hebt lopen, klik je op het microphone icoontje en vervolgens druk je op:

"Into playlist as an audio clip"
 
succes,en post het resultaat :P
 
@Hoodbeats,

Ik kom er nog steeds niet uit :( Ik selecteer een mixerkanaal en daar zet ik mijn Delta 66 op kanaal 1 en 2. Dan krijg ik netjes signaal binnen van mijn microfoon. In het mixer uitklapmenu selecteer ik vervolgens 'create automatic audio clip' oid, maar als ik dan opneem gebeurt er niks.

Als ik Edison op het mixer-kanaal zet kan ik wel opnemen, maar dan neemt hij ook alle VST-begeleiding op en dat wil ik niet. Zie ik iets over het hoofd?
 
het is heel simpel..

gewoon je audio-input selecteren voor de track.. thats it
 

Attachments

  • Screen shot 2014-09-24 at 17.24.18 .jpg
    Screen shot 2014-09-24 at 17.24.18 .jpg
    15,8 KB · Bekeken: 91
@Hoodbeats,

Ik kom er nog steeds niet uit :( Ik selecteer een mixerkanaal en daar zet ik mijn Delta 66 op kanaal 1 en 2. Dan krijg ik netjes signaal binnen van mijn microfoon. In het mixer uitklapmenu selecteer ik vervolgens 'create automatic audio clip' oid, maar als ik dan opneem gebeurt er niks.

Als ik Edison op het mixer-kanaal zet kan ik wel opnemen, maar dan neemt hij ook alle VST-begeleiding op en dat wil ik niet. Zie ik iets over het hoofd?

Rechtermuisknop op de recordknop: zit daar Automation en Score aangevinkt? Die uitvinken, en alleen Audio selecteren.

Ga ook misschien naar je mixer > options > Disk recording: Auto-Unarm uitvinken, 'create as audio clip' aanvinken. Dan komt je opname mee in de playlist op het eerste lege spoor dat er gevonden wordt.
 
@DjunaSaurus,

Dank, dat was het, het werkt! Nou zit ik alleen nog met de oorspronkelijk vraag :)

Als ik een audio spoor opneem wil ik daar alleen mijn stem ophebben en niet de begeleiding, maar die wil ik wel op de koptelefoon horen. Nu neemt hij ook de vst's op. Is er een manier om die uit te sluiten van de opname?

Laat maar als het te ingewikkeld wordt, dan maak ik een MP3 en zet ik die op mijn telefoon. Dan zing ik daar mee en neem ik een leeg audiospoor op, die ik later onder het liedje plak.

Als het allemaal lukt plaats ik hier dit weekend een demootje....als jullie niet gaan lachen, haha. En anders koop ik Melodyne :D

P.S. Mijn speakers staan tijdens het opnemen uit, zo slim ben ik nog wel :)
 
Laatst gewijzigd:
Jaha, het is me gelukt! :okdan: Maar niet zoals het zou moeten.

Ik heb een geluidskaart met 4 ins en 4 outs, en ik heb in 3 en 4 ook op de mixer aangesloten. Nou neem ik op via kanaal 3 en 4 en lukt het wel!

Ik zal zo - als beloofd - een mp3'tje posten. Op voorwaarde dat jullie niet gaan lachen, want damn, dat is toch wel even schrikken als je je eigen stem zo hoort.

Dank allen voor het meedenken! :W
 
Back
Top