Hardware synth opnemen in FL Studio

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.688
Locatie
Zwolle
Dag forummers,

Ik wil mijn oude MC-505 opnemen in FL Studio. Als geluidskaart gebruik ik een M-Audio Delta 66. Met de software van de geluidskaart kan ik het inputsignaal regelen. Ik kan hem alleen heel laag zetten, anders 'dubbelt' hij het geluid bij de opname. Het vertekent.

Als mixer gebruik ik een oude Behringer en alle kabels lopen goed. De mixer stuurt netjes uit op 0db. Ik kan in FL ook opnemen op 0db, maar dan klinkt het alsof er een dikke chorus op de opname zit. Er gaat - kortom - iets niet goed, maar ik weet niet wat. Iemand suggesties? Dank! :okdan:
 
Misschien zit er ergens een feedback loop in je opstelling, waardoor de output van je geluidskaart er ook weer in gaat?
 
Ik heb een M-audio met een break-out box.

• Input 1 en 2 van de Delta 66 gaan naar de Sub output van de Behringer mixer
• Out 1 en 2 gaan naar een gewone insert
• Mijn Genelec monitoren heb ik aangesloten op de Control Room Out, zodat ik het volume kan regelen
• De MC-505 zit ook op een gewoon insert kanaal

Qua routing doe ik volgens mij niks geks. Audio en de 505 gaan naar het subkanaal, en daarna naar de Main Mix.
 
Ik heb een M-audio met een break-out box.

• Input 1 en 2 van de Delta 66 gaan naar de Sub output van de Behringer mixer
• Out 1 en 2 gaan naar een gewone insert
• Mijn Genelec monitoren heb ik aangesloten op de Control Room Out, zodat ik het volume kan regelen
• De MC-505 zit ook op een gewoon insert kanaal

Qua routing doe ik volgens mij niks geks. Audio en de 505 gaan naar het subkanaal, en daarna naar de Main Mix.
Kan het zijn dat je de 505 dubbel opneemt? De output van de 505 + De output van de Delta die weer terug opgenomen wordt?
't is maar een idee... bij mij gaat de main output van de audio interface rechtstreeks naar de monitors.
 
@t-cm11: Dat zou je denken, maar volgens mij is het een dingetje met fl,ik werk ook met fl en heb alle inputs vanaf mijn patchbay gemute in de mixersoftware,in fl selecteer je de input op het gewenste kanaal en voila je hebt geluid!(de mute is waarschijnlijk post-fader) Volgens mij hoor je zonder de mute de mixer en fl tegelijk met een kleine delay vandaar het chorus effect wat bombario beschrijft.
 
@t-cm11: Dat zou je denken, maar volgens mij is het een dingetje met fl,ik werk ook met fl en heb alle inputs vanaf mijn patchbay gemute in de mixersoftware,in fl selecteer je de input op het gewenste kanaal en voila je hebt geluid!(de mute is waarschijnlijk post-fader) Volgens mij hoor je zonder de mute de mixer en fl tegelijk met een kleine delay vandaar het chorus effect wat bombario beschrijft.
Wat jij beschrijft klinkt mij als de input muten van de Windows driver (MME/DX/Wasapi) en die van ASIO aan laten staan / aanzetten. (dus eigenlijk niets te maken met post-fader)
't zou ook kunnen dat het dat is :)
 
@t-cm11:Nee ik gebruik geen windows driver puur de driver van mijn saffire pro40,had hiervoor een m-audio delta en daarmee werkte het precies zo 8~
Ok, ik denk dat ik het begrijp. ;) Niet aan gedacht; bij mij staan alle inputs altijd op "monitor" in mijn Cubase template - dus dat zou heel opvallen moesten ze niet gemute staan in de MOTU mixer.
 
Back
Top