fl studio/drumazon

fusioncold

Nieuwkomer
Lid sinds
21 augustus 2011
Berichten
6
Beste,
graag even een korte voorgeschiedenis:
tot enkele jaren terug(lees bijna 10 jaar) maakte ik wat muziekjes.
heel basic wat rondknoeien in een tracker programmatje eigenlijk
Dat hen ik een goed jaartje gedaan en dus bijna 9 jaar nix gedaan.
Nu vastbesloten om de draad weer op te nemen heb ik
een beetje geld geinvesteerd in fl studio 10 en een vst namelijk drumazon.

Ik werk gewoon op Het geluidskaart van mijn pctje en de asio4all driver

nu wil ik de stepsequencer/pianoroll va fl gebruiken en iedere kanaal appart op de mixer krijgen... en daar wringt het nu net.. ik kom voor geen meter vooruit :(
in de instellingen van wrapper vindt ik geen multiple outputs,

als ik int. seq uitvink krijg ik wel patterns in de pianoroll maar geen presets.
ik krijg kop nog staart aan om drumazon geroute te krijgen

ligt het aan mij? (ik ben immers een oud (30j) nieuwtje in fl)
heb ik de verkeerde drum vsti gekocht?
ligt het aan mijn pc?
of kan er mij iemand een fl bestand doorsturen waar de drumazon wel goed geroute is zoals ik het wel?
zijn er andere demo's van drum Vsti's die eens moet proberen?

alvast bedankt!
 
alvast bedankt voor de snelle reacties...voorlopig zonder succes

wat ik nu gezien heb is dat ik bij de fruity wrapper Processing (van de drumzaon) geen auto map inputs heb maar wel outputs??
bij info staat er inputs 0 outputs / outputs 12 (12 actief)

mss kan dat een helder licht brengen! :-) ik zoek verder, ik hou wel van een uitdaging

(maar alle hulp en advies is welkom) ;)
 
even een update:

heb even wat rond gezocht op het forum en de drumatic 3 gedownload...
daar het zelfde verhaal!

geen geluid:
- uit de drumazon
- uit de drumatic

wel geluid uit bv:
- simSynth
- fruit kick
- DrumSynth live enz...

vreemd, heel vreemd
 
Ik heb FL Studio 8 en Drumazon hier liggen, wil het vanavond wel eens testen voor je of het bij mij werkt :)
 
heel graag dank u!
(indien het mogelijk graag een flp bestandje waarop alles perfect geroute is 8o))

kheb geen idee waar ik moet beginnen zoeken
 
Ik krijg het ook niet voor elkaar.

Het routen lukt, maar daarna..... ik krijg geen effecten over de sporen 2 - 12 (wel op nummer 1)
Geen zin om Fruity te gaan updaten naar #10 (waar dit logischerwijs beter geregeld zal zijn) aangezien ik tegenwoordig alleen koebeest gebruik.
 
Heel erg bedankt hoor! :okdan: zoveel moeite voor een beginneling die je niet kent

kun je even uitleggen hoe je het precies geroute hebt

grommel grommel, het is alsof er "iets" niet actief is in de instellingen en dat het daarom helemaal nix doet, goh ja..we zien wel...

mss dat er wel iemand anders een oplossing weet
 
Ik heb een voorbeeldje gemaakt met Drumatic.

Het is van belang dat je instellingen in de wrapper processing tab overeenkomen met de outputkanalen van Drumatic in de plugin.

Waar het fout kan gaan is dat je het mixer kanaal van de plugin al hebt ingesteld op bijvoorbeeld '4'. Als je dan in je processing tab kanaal 1 t/m 6 aan de outputs toewijst, worden die relatief van het eerder ingestelde kanaal naar de mixer gestuurd. In dit geval kanaal 1 van drumatic komt op 4 in je mixer, kanaal 2 naar 5 etc.

Drumazon heb ik niet, maar dat zal wel op dezelfde manier werken gok ik.
 

Attachments

  • voorbeeldje.zip
    25,3 KB · Bekeken: 97
:okdan:

dit werkt...!

ik ga deze opstelling proberen nabouwen

en daarna hetzelfde doen met drumazon, ik ben benieuwd, ik hou jullie op de hoogte!

eens kijken of ik vandaaruit verder kan :kroon:
 
In fl-studio 10 geen enkel probleem.. Ik heb eerst elk instrument in de drumazon's eigen tracks gezet van 1 tot 11 daarna ga je naar de fruity wrapper processing tab naar de outputs (want het zijn namelijk outputs.. Drumazon --> Out ---> Fl mixer In.) en zet je the outputs op de mixertrack naar keuze, let wel op dat de hoofd output van de channel settings eraf laat..

hoop dat je het begrijpt...
 
Back
Top