MainStage 3 help!!! automatisch naar een patch na tijd of marker

MvD

Ouwe rot
Lid sinds
28 oktober 2005
Berichten
613
Locatie
's Heerenberg
Ik heb 1 lange backing track en wil graag dat de patches na een bepaalde tijd of marker (die ik maak in Logic) automatisch naar een bepaalde patch ga.

Ik heb dit onderzocht op internet maar kan het niet vinden.

Is dit wel mogelijk?

Zo ja, kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet programmeren?
 
Zou je toch moeten weten als je met Logic werkt? Je kan toch gewoon op de gewenste positie een program-change invoegen voor de gewenste synth?
 
Maak een midi track aan.
Gooi hier een blokje in op de gewenste plek.
Stop in dit blokje een program change naar de gewenste synth.
 
Het gaat mij om een patch change. Hoe moet ik dit programeren?

Als ik een midi track aanmaak kan ik dan als er input ik na een bepaalde tijd wanneer er een midi bericht komt dat hij naar de volgende patch ga?
 
Ik werk met Cubase, maar dat zal wel ongeveer hetzelfde gaan. Ik neem aan dat die backing-track ook in logic zit? Maak dan onder het spoor van je backing-track een midi-track aan en zet op de juiste positie voor de program change een blokje midi. Dan kun je dat blokje editten met bv de event-editor (weet het niet in logic) en zet je er een program change in.
 
Sorry voor mijn korte antwoord. Ik was gisteren even op mijn tablet en dat werkt niet altijd helemaal ideaal. Maar zoals je het omschrijft heb ik wel iets op internet gevonden (zie mijn vorige reactie) maar blijkbaar werkt dat weer helemaal anders in de nieuwe Logic Pro X ><

Ik kan wel oude logic weer installeren maar dat is vrij omslachtig. Wellicht dat iemand anders dit weet?
 
Sorry voor mijn korte antwoord. Ik was gisteren even op mijn tablet en dat werkt niet altijd helemaal ideaal. Maar zoals je het omschrijft heb ik wel iets op internet gevonden (zie mijn vorige reactie) maar blijkbaar werkt dat weer helemaal anders in de nieuwe Logic Pro X ><

Ik kan wel oude logic weer installeren maar dat is vrij omslachtig. Wellicht dat iemand anders dit weet?


http://www.askaudiomag.com/articles/using-the-hyper-editor-to-jump-between-program-and-pitch-changes

Moet lukken zo.
 
Thanks Arv, ik ga het vanavond nog eens bekijken.
Als ik het toch niet voor elkaar krijg dezelfde opties in Logic Pro X (de screenshots zijn van Logic Pro 9) dan haal ik gewoon Pro 9 uit de kast hoor. Ben het zoeken naar de knopjes een beetje zat LoL
 
Thanks Arv, ik ga het vanavond nog eens bekijken.
Als ik het toch niet voor elkaar krijg dezelfde opties in Logic Pro X (de screenshots zijn van Logic Pro 9) dan haal ik gewoon Pro 9 uit de kast hoor. Ben het zoeken naar de knopjes een beetje zat LoL

Ik heb ze gewoon beide draaien naast elkaar, gaat prima!
Maar buiten dat moet X dit ook gewoon kunnen. Dat zal niet veranderen.
 
Het is gelukt !!!!

Het heeft mij enorm veel bloed zweet en tranen gekost maar het is gelukt!

Ik zal kort even uitleggen wat en hoe ik het gedaan heb:
voor de midi signalen heb ik IAC geactiveerd (https://www.youtube.com/watch?v=wPhtRCwz8vs)

Omdat ik merkte dat Logic best veel memory nodig heeft en ik slechts een lange backing track wil afspelen met daaraan gekoppeld midi program changes heb ik Reaper geinstalleerd.

In Reaper heb ik de midi geconfigureerd zoals in het filmpje hierboven en vervolgens heb ik Wormhole2 (Audio Component) geinstalleerd voor de audio overdracht vanuit Reaper naar Mainstage.

Mocht iemand een betere oplossen hebben voor de audio overdracht vanuit Reaper naar Mainstage dan hoor ik dat graag.

Ik heb wat geprobeerd met Rewire (van o.a. Waves) maar krijg dat niet werkend.

Voor nu werkt het goed genoeg maar als er betere oplossingen zijn voor het audio transport dan hoor ik dat graag!
 
Back
Top