Logic pro X 2de Unitor werkt niet

matrixxx

Ouwe rot
Lid sinds
30 oktober 2001
Berichten
3.945
Misschien dat iemand hier op het forum mij een antwoord kan geven of wel het zelfde probleem heeft.

Ik heb via usb een AMT8 aangesloten en op de AMT8 heb ik een Unitor 8 via de een RS232 kabel aangesloten. In Ableton en Logic 9 herkend hij deze units als apart en dat werkt prima maar in Logic Pro X ziet hij alleen mijn AMT8 en de Unitor8 dit herkend hij niet.

iemand met het zelfde probleem of weet hou ik het kan oplossen dat hij net zoals mijn andere programma's wel beide units ziet.

Ter aanvulling werk met de Laatste OS MAC.
 
laatste drivers staan er op, gaat automatisch, In Ableton, studio one en Logic herkend hij de 2de Unitor wel
 
heb je al eens reset all midi drivers geprobeerd in de settings?

preferences/midi/ tab 1
 
Ik heb alle voor de hand liggende acties ondernomen waaronder ook de reset. Ik hoop dat er iemand is die het zelfde probleem heeft of een oplossing weet hoe dit mogelijk is. Zoals ik al eerder vermeld dat ik in Logic 9 wel beide units zie en in Ableton en Studio one kan ik ze beide ook selecteren.
 
nu ga ik het wel heel ver zoeken, maar de unitors (niet de amt zover ik weet) kon je de firmware van updaten denk ik, alhoewel dit natuurlijk stokoud zal zijn, check toch eens voor de zekerheid of je de laatste hebt.
heb zelf een keten met 2 unitors aan een amt8, dus als ik de kans krijg zal ik eens kijken of dit werkt in logicx
 
Ter aanvulling werk met de Laatste OS MAC.

Da's misschien niet zo handig. Veel drivers en software is niet geschikt voor Mavericks. Altijd een paar OSX versie's lager blijven.

Wbt de AMT8….heb je een restart gedaan? Kan altijd helpen. Heb je ook bij je Audio Midi Setup in je Utilities folder gekeken die in je applicatie map staat? Daar kun je al je midi poorten managen…namen geven/aan-uitzetten e.d..
 
Nou...

Nou...

Da's misschien niet zo handig. Veel drivers en software is niet geschikt voor Mavericks. Altijd een paar OSX versie's lager blijven.d..

Met mijn bescheiden mening vind ik dat niet correct:(
De Emagic drivers zijn al zo oud als de weg naar Rome. Als je een nieuwe versie van Logic koopt zitten de drivers er bij, je hoeft niets te installeren. De firmware update is ook niet nodig want in de andere applicaties werkt hij wel.

Kan het zijn dat de Unitor8 uit stond toen je LogicX installeerde? Dan kan het programma soms halsstarrig hardware weigeren.

Bij mij werkte het direct in Logic 9 en bij de overstap naar X heb ik er niets voor hoeven doen.

Misschien wat extra werk maar ik zou X opnieuw installeren met de Unitor 8 aan.
Succes:halleluja
 
Met mijn bescheiden mening vind ik dat niet correct:(

Ik had het ook niet zo zeer over de drivers van de Unitor serie maar meer over muzieksoftware in het algemeen. Als je net als ik afhankelijk bent naar een goed functionerende muziekcomputer is het absoluut niet slim om het allerlaatste OS te draaien.

Zoals ik al eerder schreef….software fabrikanten hebben vaak niet meteen de drivers/updates uit als zo'n nieuw OS uit komt. Een paar jaar geleden had Native-Instruments meer dan een jaar nodig om al hun software te updaten. En da's toch geen kleine speler in het veld.

't Is maar een bescheiden advies gebasseerd op ervaring. Je hoeft er niks mee te doen :D
 
Back
Top