Logic Pro X - Duplicate Track with MIDI Controller [HELP]

RSB

Whoehahaha
Lid sinds
23 november 2005
Berichten
10.489
Locatie
G'chem
Ik heb sinds ik weer een beetje gitaar speel een oude iMac uit 2011 ingericht met Logic Pro X 10.4.4. om snel mee te kunnen spelen met wat "akoestische" backing tracks.

Aangezien ze tegenwoordig geen drol meer kosten heb ik een Apogee Gio erbij gehaald via Marktplaats en na wat RTFM en filmpjes kijken over hoe het ding werkt kwam ik dit filmpje tegen.
In het filmpje gebruikt hij een oudere versie van Logic zo te zien dus ik weet zeker dat het ook met Logic Pro X moet kunnen.



Daarin vertelt hij op 1:32 dat hij er achter is gekomen dat hij de laatst geselcteerde Track kan dupliceren via de GIO. Nu weet ik ondertussen dat je met CMD+L in MIDI Learn kom maar ik kom er maar niet uit hoe ik dan het commando CMD+D (Duplicate TracK) kan selecteren om het vervolgens aan 1 van de 5 footswitches toe te wijden. Ik ga ervan uit dat dit het zelfde werk als alle andere midi controllers die switches hebben dus wat dat betreft is de vraag niet specifiek voor de GIO maar voor elke midi switch.

Iemand die in jip & janneke taal kan uitleggen hoe je dit wel aan de praat krijgt? :)
 
Laatst gewijzigd:
Je kunt ergens bij instellingen de ‘key commands’ herinrichten en instellen met cmd+L. Je zou in die lange lijst deze functie moeten opzoeken zodat je hem kunt toewijzen.

Als je een command kiest die al bestaat vraagt ie of je t wil overschrijven.

Kan zo na t eten ff op zoek naar de route, voor wat screenshots 👊
 
  • Duimpje
Duimpjes: RSB
Ik vond die capture recording heel fijn . dus iets pingelen op je toetsenbord/midi, en dan na een eureka moment ff op de met command drukken, zodat je het zojuist ingespeelde toch nog kon terughalen…
 
ok, misschien doe ik te moeilijk, maar het is wel handig om sowieso eens in die lijst te duiken om te kijken wat lekker voor je werkt voor je flow..

de 1e screenshot is hoe je in die lijst komt.
die capturerecording heb ik als 2e ff bijgevoegd, mocht je die handig lijken voor je toetsenwerk.
nr 3 is de duplicate track, maar ik denk dat je een kortere route kunt pakken, en gewoon die 'duplicate track' button boven de track zelf kunt learnen met cmd+L

denk dat je er zo wel moet komen...



Scherm­afbeelding 2023-12-30 om 19.05.36.png

Scherm­afbeelding 2023-12-30 om 19.06.15.png

Scherm­afbeelding 2023-12-30 om 19.08.28.png

Scherm­afbeelding 2023-12-30 om 19.08.44.png
 
  • Duimpje
Duimpjes: RSB
@rubbah Je bent een held. Ik ga het nu meteen boven uitvogelen, super dat je zo uitgebreid je kennis wilt delen!

Dat laatste had ik dus geprobeert maar dat werkte niet maar heel die term Key Commands was niet bij mij opgekomen.
 
Nice! No problem!

Dan is idd die lijst the wat to go. Je zou ook gewoon Apple D kunnen intoetsen op je keyboard, ben je er ook ;)

Maar je zou m ook aan iets anders moeten kunnen toewijzen ;)
 
Ik ben gisteren in een soort Rabbit hole beland met het instellen van de switch, vandaag weer verder.

Maar ben hem nu helemaal aan het programmeren want ikleek wel functies te verliezen nadat ik aanpassingen had gedaan
 
Back
Top