Hulp nodig - Tascam Model 12 aansluiten op MacBook / Logic Pro X

TheKing

Mini Midi Mietsie
Lid sinds
12 augustus 2006
Berichten
109
Locatie
Tilburg
Ik wil het volgende doen:
Van de ADAT wil ik mijn opnamen in Logic Pro X krijgen en daar verder bewerken.

Ik heb de volgende apparaten:
  • Alesis ADAT HD24
  • Tascam model 12 + speakers
  • Macbook met Logic Pro X
Wat lukt?
  • Ik heb de ADAT op de Tascam aangesloten en dat werkt prima (ik heb niet alle 24 kanalen van de ADAT nodig, een stuk of 8 heb ik maar van nodig). Ik kan de tracks op de ADAT afspelen en via de mixer op de speakers horen.
  • Ik heb de Tascam via USB-C aangesloten op de Macbook en ik kan het geluid van de ADAT via de TASCAM in Logic opnemen. (Ik neem niets op op de SD kaart van de Tascam - het gaat rechtstreeks naar Logic)
Wat lukt niet?
  • Ik krijg het geluid niet van Logic terug in de Tascam om over de speakers te kunnen horen.
    • Dit is denk ik een routing probleem maar ik weet niet wat ik op welk kanaal moet aansluiten om dit werkend te krijgen. Verder kun je in Logic ook eea instellen maar ik heb de goede combi niet gevonden.
    • Op welke kanalen kan ik mijn 8 outputs van de ADAT best aansluiten op de Tascam? Welk kanaal moet ik opde Tascam vrijhouden voor de terugloop vanuit Logic? Wat/waar moet ik hiervoor instellen in Logic?
  • Het geluid van de Tascam kanaal op een individueel Logic spoor is erg zacht, ik krijg het niet harder. De stereo mix die gelijktijdig meekomt is wel van goed niveau in Logic.
    • Heeft dit te maken met verkeerd aansluiten / verkeerde kanalen gebruikt of verkeerde settings in Logic?
Wie kan mijn helpen om dit juist aan te sluiten en goed in te stellen in Logic? Ik heb op internet niets gevonden wat mij kan helpen.
 
Tascam Logic Routing.png

Even een plaatje erbij om het wat duidelijker te maken.
 
deze al gezien waarschijnlijk?



edit: je hebt dus een PC switch op de Tascam die je moet gebruiken om het return kanaal vanuit Logic te activeren.

Jawel maar dat is niet waar het om gaat. De controller mode heb ik niet nodig, het gaat om het routen van het geluid, vanuit Logic terug de Tascam zodat ik het over de speakers kan horen.
 
Back
Top