Wat voor een mengpaneel?

Ja, maar dan zit ik dus gewoon toch het signaal door die Behringer heen te sturen en daar zit ik dus niet op te wachten ...


Paul.
 
Denk dat die verschillen in digitale tafels toch aan de bitdiepte en samplefreq licht zo te horen. Maar ja, dan kom je automatisch ook in een andere klasse terrecht.
Meer dan 10k vind ik een beetje veel hoor. :)
 
Ze hebt natuurlijk een zeker bitrate en sample frequentie nodig, maar dat zegt beslist niet alles. Meer doorslaggevend is hoeveel rekenkracht er beschikbaar is voor het emuleren van bij EQ's.


Paul.
 
Grooveron zei :
Heel open geluid, zeer mooie analogg klinkende EQ en veel interne Headroom


Daar zit hem het verschil in kwaliteit als je veel engineers hoort praten over het verschil in de headroom tussen goede en zeer goede tafels qua open en volle klank, neem daarbij een verbeterde EQ en je bent weeral wat beter af. (behalve je bankrekening) Moest ik nu kiezen zou ik dan toch miss wel voor die dm-24 gaan ipv O3D. Maar echt wakker lig ik er natuurlijk niet van.

en
Bij de Yamaha was de diepte en natuurlijke galm zeker 10 meter kleiner dan met de Tascam. En vooral dat hoog was veel mooier en natuurlijker dan via de O2R.

Daar had ik graag mee getuige van geweest, toch straf allemaal hè. Dat kan je natuurlijk alleen als je ze naast elkaar hebt staan hè.:D
 
Jullie zitten altijd wel zo te zeuren, Behringer dit, Behringer dat.
Maar Behringer is voor mij (student) tenminste te betalen.
Ik heb hier een MX8000 staan die ik in Duitsland voor 750euro 2de hands heb gekocht.
En ik ben er heel erg tevreden over, en kijk je mix kun je ook wel verkloten met een Mackie, Spirit of een ander merk.
En misschien zit er wel verschil tussen, maar ik vind dat Behringer kwa prijs/kwaliteit verhouding zeker goed zit!
Ik heb al niet zo'n groot budget, en toch heb ik een 8bus 48 kanaals mengpaneel.

Dus..., dat moest er ff uit.

Gegroet,
Martijn
 
Martijn, ik heb ook een MX8000 en ik dank God op mijn blote knieen dat er zo'n dergelijk apparaat bestaat. Maar dat wil nog niet zeggen dat met een Behringer nichts zu wuenschen ubrig bleibt ...


Paul.
 
Origineel geplaatst door Paul Jenner
Ja, maar dan zit ik dus gewoon toch het signaal door die Behringer heen te sturen en daar zit ik dus niet op te wachten ...


Paul.
ik denk dat het niet echt veel scheelt (zal wel een klein beetje ) ik heb gebalanceerd waar het kan en dat scheelt al een hele hoop

maar super is het niet nee
 
Origineel geplaatst door Paul Jenner
Ze hebt natuurlijk een zeker bitrate en sample frequentie nodig, maar dat zegt beslist niet alles. Meer doorslaggevend is hoeveel rekenkracht er beschikbaar is voor het emuleren van bij EQ's.

Paul.

Ook dat lijkt me een te simplistische voorstelling van de zaken.

Behringer kan voor dat geld zo'n goede desk op de markt gooien omdat ze al zoveel ervaring met hun Sharc DSP"s hebben (die bijv ook in de Creamware's zitten) en daar goede algoritme's hebben.
Maar het is een totaalplaatje. Het mixen is ook een kwestie van de zwakste link in de schakel elemineren. Goede AD's, goede mixing engine plus compressor algo's en FX algo's en goede DA's. En bij digitale tafels kun je dat ook in je computer afhandelen desnoods met dedicated hardware. En als je digitale mixer digitaal aansluit met je computer dan is hij min of meer een randapparaat van je computer geworden. En dat is heel praktisch vind ik. (digitale mixer analoog aan computer hangen is dom én stom)

Denk dat je voor een digitale topthuismixer (scrabble?) een DM-24 of wellicht een DM1000 toch het neusje van de zalm zijn. (het zijn ook meer kleine produktie tafels) De rest zijn ook wel OK maar haalt het dan niet bij...
(vind alles boven de 5000 toch dan afvallen qua budget)
 
Ruim 3000, en bij Tach en Tally bij je om de hoek staatie misschien ook wel. :)

En die 01v die ik heb vind ik superstrak echttegaaf ding. Maar je raakt verwend en mocht ik ooit genoeg hebben ruil ik hem in voor een grote broer. (die misschien dan ook wel 2e hands te doen zijn)
 
Origineel geplaatst door Paul Jenner
Kost dat, z'n DM24 ? Link ?

Paul.

bij musicstore Koln en Thoman in Duitsland net onder de 3000 euro.
 
Ben net bij Tach & Tally geweest, daar stond ie dus niet. Wel één of andere grotere tafel van Tascam, zo'n witte. Zag er imposant uit .....

Tach & Tally is trouwens de goedkoopste niet, maar misschien geven ze goede inruilprijzen ...


Paul.
 
Origineel geplaatst door Paul Jenner
Ben net bij Tach & Tally geweest, daar stond ie dus niet. Wel één of andere grotere tafel van Tascam, zo'n witte. Zag er imposant uit .....
Paul.

Das die ik gebruik Paul:) de TDM 8000
Hele fijne tafel met voor elk kanaal nog een eigen fader.
allen geen moving fader's maar die hoef ik ook niet zo nodig.
Wel 52 kanalen in mix down, das net genoeg voor me:engel:
 
Net ook nog even rondgeneusd en een plaatje van die Roland VM3100 gezien. Da's gewoon een heel eenvoudig bakkie hoor, vergelijkbaar 01V of Behringers dd3216. Dus niet zo super interessant, maar hij is wel goedkoop. Misschien is dat het enige positieve dat er aan te melden is ?


Paul.
 
Die DM 24 ziet er dan interesanter uit en als ik zo de commentaren hier eens lees... Maar ja, voorlopig voor mij effe nix. Een goed idee voor een stukkie muziek en hard werken blijft toch belangrijker dan een stapel met de beste apparatuur !


Paul.
 
ben ik het mee eens, maar een goede mixer maakt je leven echt gemakkelijker, Ik heb jaren met een Mackie 8 bus gewerkt, heel fijn maar zogauw je diverse projecten doorelkaar hebt lopen zoals ik is een digitale mixer een zegen,
Total recall, volledige automatisering is echt iets wat je creatieviteit kan verhelpen door snel ideen omtezetten,
 
Met diverse projecten doorelkaar is het tegenwoordig natuurlijk van levensbelang om Total Recall te hebben. Voor mij speelt dat niet zo heel erg, ik werk meestal gestaag aan één en dezelfde track. Maar je weet maar nooit hoe ik met T.R. mijn werkwijze kan verandren ...

Voorlopig is voor de geluidskwaliteit het enige dat telt, en dan blijven er met een Behringer nog wel wat wensen over !


Paul.
 
begrijp ik,
Succes met de quest:-)
 
Origineel geplaatst door Paul Jenner
Net ook nog even rondgeneusd en een plaatje van die Roland VM3100 gezien. Da's gewoon een heel eenvoudig bakkie hoor, vergelijkbaar 01V of Behringers dd3216. Dus niet zo super interessant, maar hij is wel goedkoop. Misschien is dat het enige positieve dat er aan te melden is ?


Paul.

sorry moet ff ingrijpen maar die vm is echt niet vergelijkbaar met een 01v..
 
Back
Top