Geluidskaart

Bibeaux

Stamgast
Lid sinds
11 mei 2020
Berichten
144
Locatie
Heerhugowaard
Ik ben redelijk nieuws in synth-land en het samenvoegen/doorlussen van audio signalen. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan :doei:

Al jaren vermaak ik mij heel erg met het draaien van vinyl (houseclassics, oude techno en acid) en ik waag mij weleens aan een digitaal DJ setje via Traktor. Ik heb een DJM-900 mengpaneel waar een ingebouwde geluidskaart in zit, dus ik ben tevreden. Maar ik heb recent een Behringer MS-1 synth gekocht en ik had al een Roland TB-03 acid machine. Daar komt binnenkort nog een Behringer RD-8 drum computer bij om mijn wens compleet te maken: beats en bleeps invoegen in DJ-sets. Bij voorkeur zonder tussenkomst van software.

De DJM-900 heeft (helaas) maar 4 kanalen, dus daar kom ik niet mee uit de voeten. Ik weet dat ik daarom een geluidskaart moet aanschaffen, maar welke en hoe ik dat dan het beste kan aansluiten/routen is mij nog niet helemaal duidelijk. Ik hoop daarom dat jullie mij wijzer kunnen maken :halleluja

Ik denk aan een geluidskaart met minimaal 4 kanalen in en 4 uit; dan ben ik voor nu goed en als ik ooit nog eens een extra apparaat heb kan hij erbij aangesloten worden. Is het zo simpel dat als ik een dergelijke geluidskaart heb ik vanaf die kaart gewoon een tulp naar mijn DJM-900 kan laten gaan en 1 van de 4 kanalen kan kiezen? Dat wil ik namelijk eigenlijk wel :kroon:
En over die kanalen in/uit: is er dan nog een specifiek connector die de voorkeur geniet? Ik zie 6mm jack, XLR, tulp, etc. Het duizelt mij een beetje...

Veder heb ik nog veel meer vragen, maar laat ik hier maar eens mee beginnen. Bedankt!
 
Ik zou ook eerder kijken naar een mixer met meer inputs
de xone reeks van A&H bijvb
of een klein studio mixer vr u synths en dergelijke waar je u djm900 op aansluit
nog omgekeerd
aangezien je zelf schrijft zonder tussen komst van software
je zal daar met een geluidskaart niet van onderuit kunnen ;)
 
Ik denk aan een geluidskaart met minimaal 4 kanalen in en 4 uit; dan ben ik voor nu goed en als ik ooit nog eens een extra apparaat heb kan hij erbij aangesloten worden. Is het zo simpel dat als ik een dergelijke geluidskaart heb ik vanaf die kaart gewoon een tulp naar mijn DJM-900 kan laten gaan en 1 van de 4 kanalen kan kiezen? Dat wil ik namelijk eigenlijk wel

Zo simpel is het, hier wat clips hoe je dat doet; https://www.youtube.com/results?sear...udio+interface en kabels van jack naar tulp in jouw geval.
Maar als dj moet je snel je kanalen open en dicht kunnen gooien dan lijkt me een grotere mixer met schuiven een stuk handiger ipv draaiknoppen.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top