Goede pianosound?

Ik weet niet wat je budget is, maar ik zie soms Roland Sonic Cells voor hele schappelijke prijzen voorbij komen. Daar zit een goede piano in. Met een SRX uitbreidingskaart heb je een nog betere.
Roland heeft ook een sound canvas die wellicht dezelfde klanken bevat (maar deze ken ik niet).

Goh...heb toevallig net een SonicCell voor een schappelijke prijs te koop.... :D
 
simulatie van piano is best complex en ik vind het toch vaak artificieel klinken.

Welke simulaties heb je allemaal met elkaar vergeleken? Want ik ben wel benieuwd hoe die andere zijn, met name de Pianoteq.

Het blijft een kwestie van smaak. Ik heb een aantal jaren geleden juist een Kurzweil weggedaan omdat het teveel klonk als samples-van-een-piano (elke aanslag was exact hetzelfde). Maar ik gebruik hem dan ook voornamelijk solo, om piano op te spelen. Maar dat was een PC88 en niet de module.
 
ik heb me vooral en voornamelijk in modules verdiept.

heb wel wat simulaties gehoord en het klinkt allemaal erg mooi maar soms te mooi! ik ben geen gladjanus en mijn muziek ook niet. dus werkt dat niet voor mij en verder hoeft die piano niet zo super echt te klinken altijd.
het hangt toch echt van je eigen smaak en muziek af..

maar Kurzweil heeft wel een reputatie van mooie pianoklank. die blijft wel overeind. al is de techniek achterhaalt..
 
Ik ga de Micropiano van Kurzweil eens proberen. Ik heb 'm voor een schappelijk prijsje kunnen aanschaffen en hij is nu onderweg naar mijn donkere grot. Ik ben heel benieuwd of de reputatie van Kurzweil het voor mijn oren waar kan maken.

De SRX-expansies zijn ook nog wel een interessante optie. Dat is toch ook een combi van modelling en samples?

Toedels!
 
Ik had de micropiano, nu de INTEGRA, kurzweil is warmer, ROLAND helderder, met supernatural ook veel expressiever
 
Back
Top