Dr van Lansberg - Sunday Afternoon

Ik sluit me aan bij de eerder genoemde reacties. Knap een relaxte sfeer gecreëerd en een ideaal nummer om bij te "ontstressen".
 
Thanks voor je feedback Ernesto (sorry, quote functie werkte niet). Het was mij inderdaad om het ontstressen te doen. Drankje, strandje (dakterrasje mag ook), hangmatje, dat soort taferelen.

@Hans: Da's een heel mooi compliment dat in alle dank wordt aanvaard.
 
IK vind de zang niet te zacht staan, misschien iets beter compressen, het zijn enkel de zacht gezongen delen die iets luider moeten....
Maar damned wat een track, van een hoog niveau hoor. Een Dr. waardig!
Muziek om je ogen bij te sluiten en te genieten!

Thanks voor je mooie comment Riky! :halleluja Ik zal inderdaad nog eens kijken naar de compressie op de vocals.
 
Hoi Dr van Lansberg,

Knap gedaan!
Ik vindt het overkomen als Groove Armada.
Externe partijen zijn mooi gemixt.

Succes met de contest!

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:
 
Laatst gewijzigd:
Hoi Dr van Lansberg,

Knap gedaan!
Ik vindt het overkomen als Groove Armada.
Externe partijen zijn mooi gemixt.

Succes met de contest!

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:

Nu je het zegt, er zit wel een beetje Groove Armada in inderdaad. Ik heb alles wat ze geproduceerd hebben op cd staan, en dat is best een boel. Zou zomaar kunnen dat ik me heb laten inspireren :).

Dank voor het luisteren en je comment!
 
Heerlijke track Dr. valt me nu ineens op dat de saxjes wat vreemdig klinken.. of er een lichte overdrive op zit.. klopt dat?? Was me eerder toe ie in de tracks hoek stond niet opgevallen maar luister de laatste tijd nogal vaak naar de sax opzich :D

Voor de rest natuurlijk niets dan lof!! Mooi arrangement en opbouw. Super chille track.. :okdan
 
Dank voor het luisteren Mac! Nope, geen overdrive op de saxen. Het punt is dat ik moet werken met het materiaal dat beschikbaar is. En dan heb ik het over de vocals, de duduk en de sax. Soms is het wat passen en meten om het in de track te krijgen. En natuurlijk gaat dat altjd ten koste van de kwaliteit van de opnamen (er vanuit gaande dat die al goed is vanaf het eerste begin). Ik denk dat dat het is wat je hoort. Ik heb er alleen wat eq op gezet, twee reverbs en een delay (en gepitched en gestretched natuurlijk).

Ik heb net jouw track ook nog even beluisterd an van commentaar voorzien. Met je deelname wordt het gemiddelde niveau dit jaar nog hoger dan het al was. :okdan:
 
Hey Bob: Zat nog ff te luisteren.. 't heeft aan de andere kant ook wel wat.. ben zelf nog ontzettend zoekende met het sax geluid..
Maar wel een idee.. 2 saxpartijtjes met als interval een kwint.. zoals een bluesharp door een overdrive ook zo lekker kan klinken :)

Maar we moeten dit jaar muzikaal gezien zeker iets samen doen :)
btw.. check net de mailgeschiedenis.. maar had je in februari 2013 aleens wat saxterreur aangeboden.. ;)
 
Goed idee Patrick. Een idee waar ik tijdens het maken van deze track ook mee speelde. Als je heel goed luistert, dan hoor je ook dat dat idee is verwerkt. Ik heb het volume van de tweede sax wel een stuk lager staan. Misschien moet ik het iets opschroeven?

Ik zal die mail er nog eens bijpakken. Destijds dacht ik dat ze uit een Vst kwamen. :D

Lijkt me geweldig om samen iets te maken. Goed plan (nadat je je andere initiatieven hebt afgemaakt uitaard, focus ;)).
 
ik heb een hoop moois van je gehoord dit jaar en je bent duidelijk muzikaal begaafd!

ook dit nummer potentieel maar ik stoor me te veel aan de manier waarop de zangeres haar tonen buigt.
voor mij is helaas mijn zandagmiddagrust verstoord daardoor....

bij een ander muziekje zou ze wel weer kunnen passen..iets rauwers met jaren 60 invloeden ofzoiets.
maar dat is mijn ....eh.......smaak?
 
ik heb een hoop moois van je gehoord dit jaar en je bent duidelijk muzikaal begaafd!

ook dit nummer potentieel maar ik stoor me te veel aan de manier waarop de zangeres haar tonen buigt.
voor mij is helaas mijn zandagmiddagrust verstoord daardoor....

bij een ander muziekje zou ze wel weer kunnen passen..iets rauwers met jaren 60 invloeden ofzoiets.
maar dat is mijn ....eh.......smaak?

Dank voor het luisteren Marcel! Ook dank voor je feedback. Ik heb eerlijk gezegd nog geen andere opmerkingen gehoord over de vocal. Zelf vond ik hem dan ook erg geslaagd. Maar inderdaad, smaken verschillen, gelukkig :). Misschien ga ik nog wel iets anders doen met dezelfde vocal. Als dat tot een enigszins bevredigend resultaat leidt, zal ik dat ook gewoon weer posten. En je feedback is ook dan weer van harte welkom uiteraard!
 
Bob, ook dit jaar krijg je een stem van mijn kant, wel stiekem hoopt dat je volgend jaar een stampende acid of IDM track in elkaar gaat zetten :D
 
Thanks Daniël! Over volgend jaar kan ik weinig zeggen, maar het idee spreekt zeker aan :-)

Verdiend is verdiend Bob :kroon:

Even je focus verleggen Bob :) Wel benieuwd ben hoe het dan gaat worden (funky acid jazz met techno stabs op 130bpm) :L

Denk dat ik zelf volgend jaar maar weer een IDM dingetje ga doen denk ik :engel:
 
Back
Top