Dr van Lansberg - Sunday Afternoon

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Waarde luisteraar,

Met veel genoegen presenteer ik u mijn inzending voor de Synthforum Contest 2013. De track heb ik destijds afgerond op een zondag en de sfeer vond ik ook wel iets zondags hebben, vandaar de titel. Katie Bregman is de zangeres die u hoort, Planet Jazz Bass bespeelt de bansuri (Intrument geek side note: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bansuri) en Neongroover deed de sax.

Ik spreek de wens uit dat het u moge bekoren.

Weesch gegroet.
 

Attachments

  • Dr van Lansberg -Sunday Afternoon mp3.mp3
    9,9 MB · Bekeken: 170
Dat heb je weer lekker in elkaar gearrangeerd Bob :okdan: doet me wel heel erg aan jouw inzending van vorig jaar denken.

Dank voor het luisteren Daniel. Ik heb beide tracks even na elkaar beluisterd en eerlijk gezegd hoor ik het niet hoor. Ben wel benieuwd of er meer zijn die het horen.

Doe je dit jaar zelf weer gewoon mee?
 
Dank voor het luisteren Daniel. Ik heb beide tracks even na elkaar beluisterd en eerlijk gezegd hoor ik het niet hoor. Ben wel benieuwd of er meer zijn die het horen.

Doe je dit jaar zelf weer gewoon mee?

:) Ik bedoelde meer dat het op 1 langspeler gekund zou hebben :dj: en dat het wederom een prettig muziekje is :okdan:

Ben nu heel erg druk/actief bezig met het maken van een remix van een bekende artiest :halleluja wat nogal de nodige concentratie vergt..... Denk dan ook dat ik het Hongaarse project ga insturen, mede omdat dit geheel buiten mijn gebruikelijke manier van werken lag en het daarom ook mooi was om te doen.... (iets anders dan IDM/braindance, ambient of acid)

Maar je heb het weer leuk in elkaar geBobt :W
 
Lekker rieleksen op een zondag- of andere namiddag, in de zon, met een drankje erbij...8)
De sax mocht me iets minder rauw, ietwat meer van een softblow.
De zang staat naar mij idee een kommatje of 2 te laag of ben ik nou aan het muggeNziften? :bekdicht:
Een mooie contest-waardige track beste Dr van Lansberg :).

Cheers,
Exo. :mega:
 
Lekker rieleksen op een zondag- of andere namiddag, in de zon, met een drankje erbij...8)
De sax mocht me iets minder rauw, ietwat meer van een softblow.
De zang staat naar mij idee een kommatje of 2 te laag of ben ik nou aan het muggeNziften? :bekdicht:
Een mooie contest-waardige track beste Dr van Lansberg :).

Cheers,
Exo. :mega:

Dat is preceis the scene die ik voor me zie :).

Die sax had je eerder inderdaad ook al genoemd. Ik wat geprutst met attack en volume, maar dat werd hem niet, dus gelaten zoals het was. En muggenziften of mierrenneuken is juist waar ik blij van word. Het verschil zit hem immers in de details, dus dank hiervoor Exo! Zelf vind ik de vocal eigenlijk precies goed zoals hij is ;).

Thanks for the compliment and listening!
 
Wat een lekkere groovy song. Mooi rustig en het wordt op geen enkel moment saai! Knap gedaan Dr.
Zang "hangt" zo nu en dan iets teveel naar mijn smaak, maar aan de andere kant maakt dat het weer lekker lui. Soms staat de toonsoort van de zang op gespannen voet met je akkoorden, maar dat stoort totaal niet. Ik vind verder mooi wat je met de baspartij hebt gedaan!

Groet,
Bart
 
Hele relaxte track en luistert erg prettig weg ook door de weeks:-)
Veel succes met de contest.

Groetjes:Ramon

Dankjewel voor je compliment en je wens! :) Doe je zelf ook mee? Of ben je daarvoor net te kort lid?

EDIT: Zie nu je track staan. Ben benieuwd.
 
Laatst gewijzigd:
Wat een lekkere groovy song. Mooi rustig en het wordt op geen enkel moment saai! Knap gedaan Dr.
Zang "hangt" zo nu en dan iets teveel naar mijn smaak, maar aan de andere kant maakt dat het weer lekker lui. Soms staat de toonsoort van de zang op gespannen voet met je akkoorden, maar dat stoort totaal niet. Ik vind verder mooi wat je met de baspartij hebt gedaan!

Groet,
Bart

Thanks Bart voor het luisteren. Dat hangen is deels bewust en deels omdat het niet anders ging. De dame in kwestie heeft haar kunstje ingezongen op 3/4, terwijl de track zelf in 4/4 is gemaakt. Links en rechts wat gestretched, maar daar zitten ook limieten aan natuurlijk. Vandaar dat ze wat hangerig zingt. Ik ben zelf wel blij met het resultaat.

Die toonsoort vind ik dan ook wel weer lekker. Op die manier wordt het geheel misschien iets minder voorspelbaar. Het is fijn hoor, een vooorspelbare track, als je in de auto zit en op de achtergrond iets meedraait. Maar ik wilde iets dat wat meer sfeerbepalend is. Mooie uitleg toch? :D

Dank voor je prachtige complimenten ook Bart! :halleluja
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top