Dr van Lansberg - Sunday Afternoon

Dit behoort tot het professionele niveau.

Dit behoort tot het professionele niveau.

Het is zeer divers wat je hier allemaal hoort, van professioneel tot hobby-muzikant.
Dit behoort m.i. tot het eerste, ik voel mezelf meer passen in het tweede. Maar dat is nu juist de grap van de contest in mijn optiek, daar komt alles samen. :geslaagd:
 
Het is zeer divers wat je hier allemaal hoort, van professioneel tot hobby-muzikant.
Dit behoort m.i. tot het eerste, ik voel mezelf meer passen in het tweede. Maar dat is nu juist de grap van de contest in mijn optiek, daar komt alles samen. :geslaagd:

Ik kan me herinneren dat je bij mijn track van vorig jaar ook een dergelijk commentaar hebt geschreven. Maar nog steeds zal ik je van vergelijkbare repliek moeten voorzien: ik maak gewoon achter mijn laptopje en met de koptelefoon op, mijn liedjes. Gewoon aan de keukentafel. En ik ben zeker het laatste jaar maar weinig met muziek bezig geweest. Ik heb een normale baan waar ik helaas meer tijd mee bezig ben dan me lief is.

Dus voor mij geldt hetzelfde als voor jou, ik ben gewoon een hobby-muzikant. :)

Desalniettemin, ik zal je feedback als zeer positief en motiverend in ontvangst nemen ;).
 
Amice,
hij klinkt weer errug lekker....

hoe zet je dit soort dingen nou in mekaar?
lpik en knapwerk?, sorrie tis al laat, knip en plakwerk?

hoe dan ook, mijn stem heb je....:okdan:

:mega:

( baaj zie weej, nog polietienieuws?)..:D
 
Amice,
hij klinkt weer errug lekker....

hoe zet je dit soort dingen nou in mekaar?
lpik en knapwerk?, sorrie tis al laat, knip en plakwerk?

hoe dan ook, mijn stem heb je....:okdan:

:mega:

( baaj zie weej, nog polietienieuws?)..:D


Waarde vakbroeder,

Dank voor je compliment, welgemeend. Het concept is simpel: Men neme een leeg Cubase project, opene een spoor en voege een VSTi toe en kieze een welklinkende pad. Men spele met behulp van het toetsenbord op den laptop enige akkoorden en spooor 1 is gereed.

Feitelijk dus speel ik wat in en edit dat achteraf in de key editor. Sommige sporen teken ik met de muis in. Drums doe ik met behulp van de Groove agent 1 en de Beat designer midi plugin. De bansuri en vocalen worden inderdaad geknipt, gestretched, gepitched en geplakt. Die bansuri solo bijvoorbeeld is een combinatie van 9 korte solo's. Ik voeg de nodige effecten op automation, eq en compressie toe en klaar! Eigenlijk alles dus op precies dezelfde manier als wanneer ik in een studio zou zitten en een master keyboard gebruik. Ik ken mijn hoofdtelefoon inmiddels goed genoeg om te snappen waar de pieken en dalen zitten en daar houd ik ik de mix wat rekening mee.

Voila!

(De ouderenbond heeft bij het ministerie van veiligheid en justitie een klacht neergelegd. De politie zou de aansluiting bij een deel van de maatschappij hebben verloren en ouderen zagen betrokken ambtenaren niet langer als representant van deze groep.

De politie heeft passende maatregelen genomen.)
 

Attachments

  • Politie zoekt bredere aansluiting.jpg
    Politie zoekt bredere aansluiting.jpg
    50,7 KB · Bekeken: 150
Hallo Bob,
mooi dit en knap om (bestaande?) vocalen in je stuk te plaatsen zodat het " matcht".
plak, knip, stretch het klopt allemaal. (is naar mijn mening echt niet waarneembaar)
Als je begrijpt wat ik bedoel (naar O.B.Bommel.)
Met genoegen geluisterd, vinnum lekker.

En de grap over de pliesie: "weergaloos"
Groeten
Frans
 
Hallo Bob,
mooi dit en knap om (bestaande?) vocalen in je stuk te plaatsen zodat het " matcht".
plak, knip, stretch het klopt allemaal. (is naar mijn mening echt niet waarneembaar)
Als je begrijpt wat ik bedoel (naar O.B.Bommel.)
Met genoegen geluisterd, vinnum lekker.

En de grap over de pliesie: "weergaloos"
Groeten
Frans

Dankjewel voor het luisteren Frans. En het is echt niet zo ingewikkeld hoor om die vocals te bewerken. Ik heb net in jouw draadje een voorbeeldje gezet (beetje ram- en rauswerk) van hoe jouw track zou kunnen klinken met vocals.



Supertrack! Had een andere favoriet voor dit jaar, maar deze overtreft hem! Lekker jazzy/loungy(?)!

Da's een heel mooi compliment Timecop! :okdan: En van mij mag je hem loungy noemen :).
 
Beste Bob,
ik heb het gehoord, maar het zal wel wat meer geweest zijn dan " beetje ram en rauswerk"
ik heb in mijn draadje al gereageerd.

Nog Thnx hiervoor
 
Zeker prachtig. Alleen ik speel zelf bansuri en hoor in deze track geen bansuri. Wel een armeense duduk maar geen bansuri. Kan je me vertellen waar hij zit? Verder super track kan idd zo op chill cd.
 
Lekker stukje muziek meneer van Lansberg.. ik heb er van genoten.. lekker relaxed ende ontspannend :)
 
Zeker prachtig. Alleen ik speel zelf bansuri en hoor in deze track geen bansuri. Wel een armeense duduk maar geen bansuri. Kan je me vertellen waar hij zit? Verder super track kan idd zo op chill cd.


Ai... Dat kan twee dingen betekenen:

1. Ik heb me foutief laten voorlichten,
2. De aftakeling is begonnen (kan ik over een paar maanden fijn mijn eigen paaseieren verstoppen).

Wel, aan eenieder die zich bekocht voelt, mijn welgemeende excuses.

@Soundmasters: Dit verklaart wel waarom de files allemaal "Duduk" waren genaamd.

Dank verder voor de correctie, het luisteren en de complimenten! :halleluja

Voor de volledigheid: http://nl.wikipedia.org/wiki/Duduk
 
Back
Top