Gaarne advies bij studio

staan je boxen niet er ver uit elkaar? lijkt alsof nu het stereobeeld niet meer zal kloppen en je een gat hebt in het midden kan ervaren. afluisteren moet je sowieso nu een flink stuk met je stoel van het werkblad af doen lijkt het erop. maar foto zegt niet alles..is ook vervormend..


Daar zat ik ook aan te denken idd!
 
Ik ben vandaag naar de bouwmarkt geweest! Ik heb nu al het hout besteld, mdf, tezamen met een aantal balken en Rockwool.

Ik vroeg mij nog af; dat Rockwool heb ik besteld voor DIY broadband absorbers. Wat voor stof kan ik gebruiken om aan de voorkant te spannen en vast te nieten? Dit omdat het aan mij lijkt dat ik niet elke stof daarvoor kan gebruiken, vanwege dichtheid etc.
 
Elke stof waar je doorheen kan blazen... In de praktijk kan dat bij bijna alle stoffen wel. Ik heb bij ikea de goedkoopste zwarte stof gekocht.
 
ik heb de stof die ik gebruikt heb op de markt gehaald. Weet niet meer precies hoe het heette, maar het lijkt een beetje op het stofje dat ze voor leggings gebruiken. Werkt in ieder geval heel makkelijk, want het rekt vrij makkelijk en dat zorgt ervoor dat je het mooi straks kan omspannen
 
Oke. Goed idee, ik heb hier ook een markt in de buurt. Ik ga daar ook even zeker kijken!

En hoe hebben jullie ze aan de muur bevestigd? Ik had ergens iets gelezen over met een haakjes aan het paneel en dat dan hangen aan oogjes die in de muur geboord zijn.
 
Hou er rekening mee dat het niet prettig is om voor het raam te zitten en tegen een pc scherm aan te moeten kijken. Om die reden heb ik de situatie bij mij thuis (geen studio) omgegooid. Ik vond het erg vermoeiend om tegen het licht in te moeten kijken naar een pc scherm.

Of je moet natuurlijk permanent met de ramen afdekken met 1 of andere zonwering dan heb je er natuurlijk geen last van.

Paul

Grappig wat hier staat.
Ik vind het namelijk juist wel prettig om een raam te hebben.
Ik heb wel luxaflex voor als de zon schijnt, want ik snap natuurlijk wel wat je in jouwpost bedoelt.
Maar ik vind het heerlijk een raam te hebben waar ik een beetje suffig uit kan staren :)
 
Oke. Goed idee, ik heb hier ook een markt in de buurt. Ik ga daar ook even zeker kijken!

En hoe hebben jullie ze aan de muur bevestigd? Ik had ergens iets gelezen over met een haakjes aan het paneel en dat dan hangen aan oogjes die in de muur geboord zijn.


ik heb ze zo gemaakt:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=165400

alleen de uiteindelijke foto's staan er niet bij. Op de laatste foto zie je de achterkant. Ik heb links en rechts net naast dat hoekstukje een ouderwets schilderijhaakje gemonteerd. Die hebben ze bij gamma in 100.000 maten. Daarna inderdaad met oogjes aan de muur gehangen. Ik heb op de onderste hoeken ook nog van die rubberen vierkante dopjes gedaan die je gebruikt om te voorkomen dat de deurklink niet tegen de muur slaat. Dan hangen ze mooi een klein stukje van de muur af.


Ik neem aan dat je jou bouwsel ongeveer zo gaat maken? Wellicht wat steviger profiel, want steenwol is uiteraard een stukkie zwaarder
 
ik heb ze zo gemaakt:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=165400

alleen de uiteindelijke foto's staan er niet bij. Op de laatste foto zie je de achterkant. Ik heb links en rechts net naast dat hoekstukje een ouderwets schilderijhaakje gemonteerd. Die hebben ze bij gamma in 100.000 maten. Daarna inderdaad met oogjes aan de muur gehangen. Ik heb op de onderste hoeken ook nog van die rubberen vierkante dopjes gedaan die je gebruikt om te voorkomen dat de deurklink niet tegen de muur slaat. Dan hangen ze mooi een klein stukje van de muur af.


Ik neem aan dat je jou bouwsel ongeveer zo gaat maken? Wellicht wat steviger profiel, want steenwol is uiteraard een stukkie zwaarder

Bedankt! Ik ga inderdaad ook zo iets maken, maar dan, zoals je als zei, met steenwol. In dat geval vraag ik mij af, houden die schilderijhaakjes het dan wel? Ik zat namelijk meer te denken aan wat stevigere haakjes, iets van S haakjes ofzo.


-------------
Deze dingen dus:

Hoe heten die?
 
Back
Top