Panic Attack (Preview) - Szyco (Hardcore)

Szyco

Nieuwkomer
Lid sinds
29 april 2013
Berichten
12
Hey mensen,

Even voorstellen; mijn naam is Szymon en kom uit de buurt van Nijmegen. Ben op mijn 16e gaan draaien en sinds kort Logic aangeschaft en aan het produceren geslagen samen met een vriend van mij die al enkele jaren produceert.

Mijn favoriete muziekstijlen zijn Techno, Hardtechno/Schranz, Hardcore en Early Hardstyle.

Ik hoop hier naast het delen van onze passie van het produceren, ook veel informatie ook van jullie wat te leren en daar waar mogelijk om hulp te vragen. Daarnaast zal ik in ieder geval proberen om anderen waar ik kan ook te helpen (voor zover ik dat nu al kan..)

Zoals gezegd ben ik enkele weken bezig aan mijn eerste Hardcore track samen met een vriend van me. Ik weet dat ik nog een lange weg te gaan heb voordat de plaat echt goed klinkt en af is en eerlijk gezegd is alle hulp welkom!:D

Maar eerst one million dollar question; wat vinden van jullie van de eerste opzet?
Graag jullie ongezouten mening met zoveel mogelijk feedback natuurlijk.

https://soundcloud.com/szyco/szyco-panic-attack-preview

Hoor het graag van jullie in ieder geval.

Groeten,

Szymon
 
nou, ik hoor een soort van struikelende bassdrum, die nogal vervormd...


da wast?

:koffie:

Dank je voor je snelle reactie en je feedback:okdan:
Zoals ik al zei is dit echt een allereerste opzet, dus het is nog niet heel veel.
Struikelende bass en vervormd, kun je misschien wat specifieker zijn?

En wat vind je van dit als eerste opzet?
 
nou, helemaal ruk dus....

je moet misschien eerst nog even wat meer van dit soort dingen maken, voordat je iets post.

ik heb overigens van dit soort ¨muziek¨ geen kaas gegeten, alleen weet ik wel dat je er tenminste op moet kunnen pogo-en....:D

en dat is zelfs onmogelijk bij dit knutselwerkje...( tenzei je je poten in de knoop wilt hebben, nuturluk....:D)

:koffie:
 
nou, helemaal ruk dus....

je moet misschien eerst nog even wat meer van dit soort dingen maken, voordat je iets post.

ik heb overigens van dit soort ¨muziek¨ geen kaas gegeten, alleen weet ik wel dat je er tenminste op moet kunnen pogoen....:D

en dat is zelfs onmogelijk bij dit knutselwerkje...( tenzei je je poten in de knoop wilt hebben, nuturluk....:D)

:koffie:

Je geeft inderdaad je ongezouten mening ja.
Is het niet meer dat je deze muziek persoonlijk sowieso gewoon ruk vind?8o)
 
ook ja,....:D

alleen je bassdrum loopt gewoon niet door, wat ik al zei, die struikelt gewoon een paar keer ( vooral aan het begin), en dat lijkt nuturluk nergens op.

en volgens mij is zelfts dit soort ¨muziek¨ net iets meer dan een vervormde bessdrum met wat herrie in de pauzes...

:koffie:
 
ook ja,....:D

alleen je bassdrum loopt gewoon niet door, wat ik al zei, die struikelt gewoon een paar keer ( vooral aan het begin), en dat lijkt nuturluk nergens op.

en volgens mij is zelfts dit soort ¨muziek¨ net iets meer dan een vervormde bessdrum met wat herrie in de pauzes...

:koffie:

Ok.
Wat raad je aan? Je hebt hier namelijk met een leek te maken, mocht je dat nog niet doorhebben..:biertje:
 
De basdrum past inderdaad niet. Het klinkt vervormd en licht (geen punch). Dus nee, geen pogo.

Zoek naar een andere kick-bas/sublaag uit de sample-pack voor de hardcore tracks en vervang deze, ik denk dat je daarna een iets betere resultaat krijgt.

Nog even een vraagje: wat voel je als je zo'n track produceer? Ik ben namelijk erg benieuwd :)
 
volgens mij moet je bassdrum gewoon , zonder variaties gewoon doorstampen op de tel.
en dan natuurlijk een gesjellig melodietje eroverheen ( zoiets als ¨ dikkertje dap ¨ ofzoiets)

:koffie:
 
De basdrum past inderdaad niet. Het klinkt vervormd en licht (geen punch). Dus nee, geen pogo.

Zoek naar een andere kick-bas/sublaag uit de sample-pack voor de hardcore tracks en vervang deze, ik denk dat je daarna een iets betere resultaat krijgt.

Nog even een vraagje: wat voel je als je zo'n track produceer? Ik ben namelijk erg benieuwd :)

Die punch die mis ik eerlijk gezegd ook ja:D
Heb je een tip voor een goede hardcore samplepack misschien?:engel:

Wat ik voel als ik zo'n track produceer? Ligt eraan hoe ik de vraag moet interpreteren..zo'n amateuristische preview of dat Hardcore voor jou en menigeen geen echte muziek is?:biertje:
 
Hehe... :duivels:

De producer mag zijn mening geven, maar het is opvallend dat ik "vraag om over na te denken"... en toen werd het stil :D

Die punch die mis ik eerlijk gezegd ook ja:D
Heb je een tip voor een goede hardcore samplepack misschien?:engel:

Wat ik voel als ik zo'n track produceer? Ligt eraan hoe ik de vraag moet interpreteren..zo'n amateuristische preview of dat Hardcore voor jou en menigeen geen echte muziek is?:biertje:

(Oja, het antwoord was er al).

Loopmasters en russische winkels.

Je maak een track en wil je je gevoel uiten maar ook zelf ervaren. Ongeacht de smaak/artistieke keuze (ehém). Wat voel je dan? Er zijn nog meerderen die dit soort muziek doen, vandaar... :smeris:
 
Gasten kom op. Ieder zijn eigen ding; we zijn hier toch allemaal omdat we allemaal een passie hebben en dat is muziek toch? Even geen meningen of jullie Hardcore wel of niet ok vinden. Ik respecteer zelf iedere muziekstijl. Ik zou gewoon gewoon graag jullie hulp en advies willen, meer niet.
 
Gasten kom op. Ieder zijn eigen ding; we zijn hier toch allemaal omdat we allemaal een passie hebben en dat is muziek toch? Even geen meningen of jullie Hardcore wel of niet ok vinden. Ik respecteer zelf iedere muziekstijl. Ik zou gewoon gewoon graag jullie hulp en advies willen, meer niet.

Duidelijk :) :bekdicht:
 
(Oja, het antwoord was er al).

Loopmasters en russische winkels.

Je maak een track en wil je je gevoel uiten maar ook zelf ervaren. Ongeacht de smaak/artistieke keuze (ehém). Wat voel je dan? Er zijn nog meerderen die dit soort muziek doen, vandaar... :smeris:

Ik krijg kippevel een een dikke smile van een dikke vette kick en punch, een goeie break en een geleidelijke power opbouw.
En als je me vraagt wat ik zelf van mijn eerste preview vind dan zeg ik:
1. kan veeeeeel beter
2. mist nog 'het een en ander'
3. jullie hulp is meer dan welkom!:)
 
Good busy TS! De kick is nog niet dik idd, maar dat struikelen is juist vet. En niks moet of juist niet, da's het mooie van creativiteit. Ik hou van plain and simple tracks om helemaal erin te komen (zoals Afrikaanse percussiemuziek of deze: ), maar op een gegeven moment zou ik toch wat meer dan die kick verwachten te horen.
 
1. kan veeeeeel beter
2. mist nog 'het een en ander'
3. jullie hulp is meer dan welkom!:)

mijn reactie hierop:
1. Nope, het is een prima preview.
2. Maakt toch niet uit? het is een preview, toch?
3. Hulp kan je altijd gebruiken, maar je bent al een stuk op weg. Hij klinkt goed!
 
Ik hoor ook alleen maar een knalharde kickdrum

Geen bassen
Geen melodielijn
Geen begeleidende dingen


Ik zou daar dus eens iets aan gaan doen.
Dus werken met geluiden en niet alleen met percussie.

Probeer een verhaal te vertellen. Dus met intro, opbouw, break, Finale en op de juiste plekken wat spanning aanbrengen.

Zelfs voor deze stijl is dit te eentonig......
(strikt genomen helemaal niet tonig)

Paul
 
Back
Top