low budget orchestral muziek

MSK

Psychopatisch lid
Lid sinds
20 april 2010
Berichten
860
Hey. Heb gezocht, volgens mij was er nog geen topic in deze categorie.
Ik was me eens aan het verdiepen in het maken van orchestrale muziek zonder het hebben van een orkest.
(met de computer/synthesizers/samplers)
En dan doel ik niet op het samplen van bestaande werken en daar iets mee maken,
maar gewoon een volledig zelf gemaakte compositie, gewoon los, of bijvoorbeeld ter ondersteuning van andere muziek (intro of een rustige ambient track ofzo)
Nou weet ik dat er van bijvoorbeeld East West allemaal hele mooie library's zijn,
en dat eigenlijk de beste manier is in de meeste gevallen.
Mij leek het persoonlijk veel interessanter wat je met wat creativiteit, een lager budget
en wat hardware/software kan bereiken. (en dan wat theorie die je in de praktijk stelt die je af kan leiden van hoe een orkest word opgenomen/gemixt)
De rede van deze discussie is omdat ik voornamelijk elektronische muziek maak,
maar.. soms wil ik gewoon ergens een mooi stuk orchestrale muziek.
Als ik me hier in zou specializeren koop ik 1 plugin waarvoor ik anders misschien wel een modulaire synth van zou kunnen kopen.
Tot zo ver ben ik met absynth en samples van losse instrumenten al redelijk ver gekomen.
Ben benieuwt of mensen nog hardware/software kennen waar je deze doeleinden mee zou kunnen bereiken, liefst eigenlijk zo goedkoop mogelijk.
Overigens niet erg als het dan ook een beetje cheap klinkt, het creatieve gedeelte is om dat te overwinnen en het toch mooi te gebruiken/bewerken.
Voorbeeld van absynth met.. 3 samples of zo een fluit, een cello en... een bell achtig geluidje. De toms zijn 909 toms met wat eq/reverb.
Dan nog wat bekkens hier en daar vandaan. Weet dat het niet erg realistisch klinkt, maar daar hoop ik dus verbetering in te brengen
https://soundcloud.com/3past3/the-apocalypse-intro krijg helaas de soundcloud code niet voor elkaar.
 
Bij Kontakt krijg je toch ook al wel een hele hoop orchestrale klanken bij - ik weet echter niet of dat telt als low-budget. Kost alleszins niet even veel als een modulaire synth (meer de kost van één VCO ...). Als je hardware wil zijn er de orchestrale kaarten voor de JV1080 etc, en er is meen ook een vergelijkbare EMU module. Joris
 
Hey thanks voor de info.
Kontakt is misschien niet low budget, maar je krijgt er zoveel verschillende dingen bij die je ook voor andere zaken kan gebruiken dat het wel een interessante optie is.
Die gratis library ben ik nu aan 't downloaden, ben benieuwt!
 
Hey, bedankt voor de linkjes, staat erg veel informatie in!
 
Back
Top