[Deep House] - EveryDay

Heerlijke track man! Kun je wat meer vertellen over de gebruikte productie technieken / gear / software.
 
Klinkt lekker, en als ik 1 puntje van lichte kritiek mag hebben: ik vind het tempo net iets te laag, waardoor de track m.i. wat sloom wordt.

Paul
 
@ptaurus Ja ben ik wel met je eens, ik kreeg van een label de uitdaging om een 114bpm deephouse track te maken, toen heb ik dit gemaakt. Normaal maak ik 130bpm futuregarage :) Kan hem alleen nu niet meer opschroeven vanwege alle opgenomen hardware, met timestretchen verlies je kwaliteit

@DarkChaos Jazeker! Ik heb de beats gemaakt in ableton. Kick is gelayered, 2 samples bestaande uit een laag gedeelte en een topkick. De tempest melodieen heb ik eerst gesequenced op het apparaat zelf, daarna als aparte sporen opgenomen. Het filterverloop van de main melodie is allemaal live ingedraaid. De tempest stuurt geen midi CC, dus als het niet goed is gegaan moet het helemaal overnieuw :s. Opgenomen met een focusrite scarlett 18i6.
Het lead synthje na de breakdown is uit curve2, heerlijke softsynth. Daarna gemastered met ozone 5 en dit is het resultaat.
 
lekker hoor! (geen nuttige comment maar toch even laten weten dat ik met plezier heb geluisterd)

@ Bass: azijn is alleen goed voor acid..
 
heb je j een linkje?
 
Laatst gewijzigd:
Enorm vet!

Vocals zelf opgenomen? Zitten leuke effecten op. Hoe heb je dit gedaan als ik vragen mag?


Keep up the good work!
 
Erg leuk om te horen dat (bijna) iedereen het leuk vind, thanks!
Wat betreft de vocals, die zijn geknipt uit een soort gospel-toespraak :) Was wel een werk want het was een lang stuk speech. Daar de dingen uitgeknipt in ableton en op de juiste plek gezet.

In de clips heb ik sommige delen naar beneden getransposed (is dat nederlands?) en voorzien van delay/reverb en de gebruikelijke eq/compressie. Dat is het...
 
Haha wat is dit nou @Bass? Ik vind het juist leuk als mensen even laten weten dat ze het geluisterd hebben en of ze het leuk vonden.

tuurlijk is het leuk als iedereen het leuk vindt..
maar dat is allemaal korte termijn bevrediging :D
 
:okdan: erg lekker :)
 
Back
Top