Nieuwe Synth van Moog op komst, de Sub Phatty

Dit staat op de Moog website:

NAMM 2013: NEXT FROM MOOG
Professor Herb Deutsch, synth pioneer and collaborator of Bob Moog, visited the Moog Machine Shop during Moogfest 2012. While here, Professor Deutsch explored Moog's next generation analog synthesizer, while still in its research & design phase. In the past, Bob Moog always tested his ideas, instruments and sounds with musicians and colleagues. This spirit of collaboration continues at the Moog factory to this day and is essential to our work. It is a key part of the product development process, as it furthers our ideas and helps us shape better tools for musicians.

Making its official debut at NAMM 2013, the first 24 of these new instruments are being handcrafted at the Moog Factory this week. Until you get a chance to see it in its final form at NAMM 2013, please enjoy this video. Love, your friends at Moog.
 
En nog een plaatje:
 

Attachments

  • NieuweMoog.jpg
    NieuweMoog.jpg
    26,9 KB · Bekeken: 53
Gezien het aantal knoppen gaat hij waarschijnlijk ietsje meer dan de LP kosten, maar ik vermoed dat er geen geheugens op zitten. Vergelijking met de minitaur gaat mank, er zitten veel meer parameters op. Maar waarschijnlijk wel een doorontwikkeling.
 
Leuk filmpje om zo hoogleraar/pionier met (mijns inziens) oprecht enthousiasme te zien/horen. Ik ben wel erg benieuwd naar deze synth. Hij klinkt wel erg lekker.

Hopen dat er nog veel meer moois komt op de NAMM.
 
Ik had stiekem en tegen beter weten in gehoopt op een herleving van de Memorymoog zonder Curtis chips, maar dat zit er niet in, omdat de markt ervoor te klein is voor een bedrijf als Moog.
Eén leuk eigenaardigheidje: De ruisgenerator klonk alsof hij traploos van kleur veranderde. Dat kan de digitale ruisgenerator van de Fénix II ook, maar dan ook spanningsgestuurd.. De oversturing van het filter maakte me minder enthousiast dan prof. Deutsch, maar krijgt van mij het predicaat "veelbelovend".
Al met al goed dat er weer wat meer te kiezen valt.
 
Gezien het aantal knoppen gaat hij waarschijnlijk ietsje meer dan de LP kosten, maar ik vermoed dat er geen geheugens op zitten. Vergelijking met de minitaur gaat mank, er zitten veel meer parameters op. Maar waarschijnlijk wel een doorontwikkeling.

Ik vond 'm anders wel redelijk minitaur klinken
 
'moog' profiteerd weer van een doodlieve man,met bob gaat het niet meer natuurlijk dan maar een andere...'hey mannen ik heb een goed idee,we gaan die ouwe vergeten daar wat kloten voor die zen kaas laat want hij is al ver versleten' wat laag zeg.

die test setup ziet er ook helemaal fake uit,als je zo een pcb hebt en mainboard zoals die daar staat,dan is er op zen minst ook al proto behuizing.
 
negatief alweer
mooie synth ben benieuwd
klinkt inderdaad naar een uitgebouwde minitaurus, vetter dan de voyager zou ik zo zeggen.
ook de tuning van de osc doet aan de t3 denken
maar hoeveel osc etc zitten er nu eigenlijk in ?
dat van die noise generator is volgens mij gedaan met de vcf

in het algemeen meer model d dan alles wat nu toe gehoord werd van de nieuwe moogs
wow
 
Hij klinkt voor mij ook als gebaseerd op een minitaur. En de freq analyzer hield ook wel van de lage regionen. :)

Misschien speelden ze in op het feit dat zovelen probeerden leads uit de minitaur te krijgen. Ik ben benieuwd -als hij gebaseerd is op de Minitaur- hoe men technisch voorbij de beperkingen van het ontwerp van de Minitaur is geraakt betreffende bruikbaar bereik.

@Egres: als men er een jonge artiest op loslaat zijn het fake hipsters, als men er een ouwe rot op loslaat is het laag, als men er Jordan Rudess op loslaat is het net The Big Three...en zo kunnen we altijd wel iets afkraken.
 
opvallend bij de t3 was dat de softwareversies ook invloed hadden op het maximale bereik van de oscilatoren.
denk dus dat er ook meer met de minitaurus mogelijk is dan dat er op staat.
 
negatief alweer

ik vind het idd heel negatief dat ze die man gebruiken,gewoon degoutant
(edit: je ziet het gewoon,het loopt uit die video uit dat het opgezet is,hij herhaalt 20x hetzelfde(omdat ze het hem gevraagt hebben te doen natuurlijk))

het toestel klinkt wel super,daar kan ik niets van zeggen
 
ik heb geen enkel bezwaar tegen het "gebruiken" van iemand van welke leeftijd dan ook, als ie maar "wat" van synthesizers af weet.
en ik denk dat dat met deze meneer wel goed zit

ik gok op 2 oscillators, net als de t3 en minitaurus.
het strak laten tracken van de oscillatoren over het keyboard bereik en het gelijkhouden van de zweving als je hoger speelt doet de t3 erg goed ( linear heet dat ?). denk dat de bewuste meneer misschien ook op doelt.
 
Aantal knoppen komt overeen met een 2 oscillator synth met 2 envelops. Bij het filter zit een knop voor de terugkoppeling van het signaal naar het filter (Moog noemt het drive). Op de Minimoog en Voyager kan dit ook door de uitgang terug te patchen naar het filter maar zo'n dedicated knop is wel fijn imho.

Hij klinkt toch wel erg lekker maar ik vind het jammer dat Moog niet de stap durft te nemen naar een geheel modulair systeem alla Moog 55. Persoonlijk ben ik daar meer in geinteresseerd.
 
Hij klinkt toch wel erg lekker maar ik vind het jammer dat Moog niet de stap durft te nemen naar een geheel modulair systeem alla Moog 55. Persoonlijk ben ik daar meer in geinteresseerd.


ja, en dan ook weer met gewone onderdelen ipv smd...

maar ik denk dat het redelijk onbetaalbaar wordt...

:mega:
 
ik hoor nog geen model d, sorry. ligt misschien ook aan het geluid, vooral een erg scheterig geluid.
ze gaan maar lekker hun gang en de vraag is inderdaad of die oude wijn in nieuwe zakken kritiek vanaf de zijlijn wel fair is, maar ik doe het toch...... ik denk namelijk ook, dat als dat er ligt, het kastje er ook al is, of op zijn minst zou er een provisorisch kastje omheen gemaakt zijn, tenzij je een bepaald keukentafel effect nastreeft dat moet herinneren aan de goede oude tijd van Bob. effectbejag.

off topic: gaan er mensen naar de winter namm (ja natuurlijk, maar ik bedoel eigenlijk forumleden.)
 
ik vind het idd heel negatief dat ze die man gebruiken,gewoon degoutant
(edit: je ziet het gewoon,het loopt uit die video uit dat het opgezet is,hij herhaalt 20x hetzelfde(omdat ze het hem gevraagt hebben te doen natuurlijk))

het toestel klinkt wel super,daar kan ik niets van zeggen

daar gaat t dan ook om ...klinkt heel behoorlijk ..minitaur vonk ook erg vettig ..klinken meer dan just 2 osc iig niet static ofso


reclame beter goed verkocht dan slechte demoo
sommige bedrijvuh;-[
:eureka::halleluja
 
Back
Top