Nieuwe Synth van Moog op komst, de Sub Phatty

ik hoor nog geen model d, sorry. ligt misschien ook aan het geluid, vooral een erg scheterig geluid.
ze gaan maar lekker hun gang en de vraag is inderdaad of die oude wijn in nieuwe zakken kritiek vanaf de zijlijn wel fair is, maar ik doe het toch...... ik denk namelijk ook, dat als dat er ligt, het kastje er ook al is, of op zijn minst zou er een provisorisch kastje omheen gemaakt zijn, tenzij je een bepaald keukentafel effect nastreeft dat moet herinneren aan de goede oude tijd van Bob. effectbejag.

off topic: gaan er mensen naar de winter namm (ja natuurlijk, maar ik bedoel eigenlijk forumleden.)

kvolg ken mcbeth aardig opfb ..die maakt ook vaak eerst een prototype print ..dan gaatie een type behuizing erby brouwuh


vondt die ontwikkeling van table topz ..dus de studio electronics / sem minitaur enso wel leuk
 
nog iets over die man:
vanaf ca 10.00 stopt ie met kletsen :
 
Eén leuk eigenaardigheidje: De ruisgenerator klonk alsof hij traploos van kleur veranderde. Dat kan de digitale ruisgenerator van de Fénix II ook, maar dan ook spanningsgestuurd..

Ik hoorde alleen white noise wat door een filter heen ging.....erg jammer dat je maar zelden de keus hebt in white of pink noise.
 
Wat betreft die kast: natuurlijk is die allang klaar, maar als ze die er omheen zetten is de verrassing voor NAMM er wel een beetje af... Ja, dat is een stukje marketing, maar ze laten al veel meer zien en horen dan andere fabrikanten, waar het bij vage geruchten blijft.

En ik weet niet of de klagers ooit zelf een synth gebouwd hebben, maar nieuwe elektronica test je in principe altijd zonder kast, dus daar is niks geks aan...
 
'moog' profiteerd weer van een doodlieve man,met bob gaat het niet meer natuurlijk dan maar een andere...'hey mannen ik heb een goed idee,we gaan die ouwe vergeten daar wat kloten voor die zen kaas laat want hij is al ver versleten' wat laag zeg.

die test setup ziet er ook helemaal fake uit,als je zo een pcb hebt en mainboard zoals die daar staat,dan is er op zen minst ook al proto behuizing.

Waar haal jij het eigenlijk vandaan dat Moog profiteert van die man? Hij is perfect bij zijn geest en slim genoeg om zelf te beslissen wat hij doet, rijk genoeg om te laten wat hij niet wil doen, hij weet perfect over wat hij het heeft en het is niet alsof het de eerste keer is dat hij op een Moogfest aanwezig is.

Making its official debut at NAMM 2013, the first 24 of these new instruments are being handcrafted at the Moog Factory this week. Until you get a chance to see it in its final form at NAMM 2013, please enjoy this video. Love, your friends at Moog.

En hier zeggen ze zelf dat je de synth op Namm met kassie zal zien.

Hoezo heel sluw en vals? Oh jee er is wat sfeer geschept in de setting van de reclamevideo, stel je voor zeg. Waar is de Inquisitie als je ze nodig hebt.
 
beetje doordrammend gezeur
als er niks zinnigs uit komt, dan liever herb...
 
neen,zeker niet ,wel heel sluw en vals,is nog erger t.o.v de consument.

Dude, misschien als we het ganse filmpje op oogbewegingen testen, en als we de opstelling van de "enscenering" analyseren, en als we die ouwe peet veel geld geven om zijn "ware toedracht (nl verkopen)" toe te geven, zou het wel nog eens kunnen blijken dat je 100 procent gelijk hebt. Moog is vals, oneerlijk en bedriegt u waar je erbij staat!!?

in een zeer rudimentaire zin is het wel nog zo ook. maar dit alles is zo overduidelijk (evident) dat ik er hoegenaamd niet bijkom waarom je dit zo zit af te kraken? pure afgunst? in the end kiest iedereen zelf of hij zo'n bakje koopt of niet. Eerlijk gezegd heb ik van die ouwe pee nog nooit gehoord, dus mij zal hij alvast niet extra overtuigen, ik koop een synth voor zijn klank en bruikbaarheid (en soms ook wat voor zijn looks). Deze film is gewoon een teaser die wat "spanning" wil opbouwen naar NAMM toe, DAAROM is het geënsceneerd... lijkt mij nogal wiedes en ergens mooi dat men bij MOOG ook tijd steekt in de liefde en spel rond het product.

over de woorden liefde, spel en teasen moet jij misschien nog eens goed nadenken ;)
 
Wat betreft die kast: natuurlijk is die allang klaar

Ik wilde al zeggen - het frontpaneel (wit) ligt er al zelfs naast. Zonder is meer tease.
 
Och jee, die nare gewetenloze oplichters van Moog Music hebben Herbert Deutsch misleid en voor hun karretje gespannen om maar iets positiefs te zeggen over hun nieuwe product. Dit maal zijn ze te ver gegaan! Dat kan je toch niet maken tegenover zo'n oude lieve man....die hoort tenslotte thuis achter de geraniums, ver van die boze nare commerciële wereld waar hij toch niets meer van zal begrijpen.

Wat een onzinnige negativiteit weer hier.......:stupid

On topic: Fijn dat Moog weer een nieuwe analoge synth op de markt gaat brengen, ook al is die markt inmiddels aardig gevuld en is het nog maar de vraag of het (prijstechnisch) een interessant product wordt. Goed nieuws dus!
 
ik heb de dvd van de hans fjellestad documentaire over Moog..
erg leuk kijkvoer, maar die minimoog ken ik nou wel, heb zelf een voyager OS gehad en half jaar later weer verkocht... vond hem nogal beperkt, overschat en duur.. en dit concept wordt volledig uitgemolken..
er wordt grof geld voor betaald en nog steeds verkocht...

als moog ECHT iets boeiend op de markt wil brengen zou dat toch echt analoog en polyfoon moeten voor een betaalbare prijs...
een memorymoog reissue voor 3995 zou nog wel bestaansrecht hebben
 
Een Minimoog/Voyager is toch net zo (on)beperkt als wat je uit zijn frontpaneel kan opmaken, daar lijken me toch geen verrassingen in te zitten?

En als je polyfoon,analoog en betaalbaar van Moog wil koop je gewoon een Little Phatty met 3 Slim Phattys en daisy chain je ze. Klaar.
 
Ik hoop dat ik het voor wat betreft de ruisgenerator goed gehoord heb, anders vind ik het geen reden om er zo lyrisch over te doen. Leeft Wendy Carlos nog? Die kan de volgende promo doen. Ik zit er niet mee hoor. Het zijn volwassen mensen die er waarschijnlijk voor betaald worden.
 
Niemand kan het betalen maar we willen echt een polymoog zien. Of niet dan? :D

Niet uitkleden wat al tig keer gedaan is. (of ga terug naar een modular systeem)

Ik dacht dat Moog anders was dan al die andere bedrijven. :(
 
Niemand kan het betalen maar we willen echt een polymoog zien.

U wordt op uw wenken bediend. De Memorymoog zou een polyfone Minimoog zijn, maar was het niet (wel een leuke synth hoor). De Voyager daarentegen, kan je wel als 100% als Voyager polyfoon maken. 1 Voyager + 3 of waarom niet 5 ofzo RME's, een paar MIDI kabels en gaan.

Verder vind ik het hier wel grappig: maakt een bedrijf een synth met nieuwe technologie, dan is dat slecht want de oudjes, dàt was het goede spul. Maakt een bedrijf dan technologisch gezien een oudje, dan is het hier plots uitgemolken spul. Waar is op heden het consequente denkpatroon gebleven meneer Sonneberg, dàt vraag ik u af.
 
over de woorden liefde, spel en teasen moet jij misschien nog eens goed nadenken ;)

check eens op matrixsynth de comments toen de LP special uitgekomen is vlak na de dood van Bob,met poster cd etc aan x tal $ meer.

kerel was net overleden en van het voorval zuigden ze eruit wat ze konden

moog had toen al niets te zien met bob moog,hij werkte daar juist en men gebruikte zijn naam.

Hetzelfde is aan het gebeuren met Don Buchla,het enige verschil is dat Buchla zen boel verkocht heeft.
Met moog is het anders,daar heeft men bob erbijgehaald nadat eerst een ander het bedrijf gestart heeft, die 'andere' denkt alleen maar aan 1 ding en dat zijn $$$
En dat is nu zichtbaar dat ze plots beroep doen op deutsch

Wat Bob moog deed bij het bedrijf moog is hetzelfde als wat deutsch deed voor bob moog toen hij hem advies vroeg,of denk je echt dat ouwe bob de voyager gedesigned heeft (r&d electronica, circuitboards getekend ,etc.. lol)
 
Back
Top