MPC1000 vs MPC2500, verschillen?

PrayersForRain

Ouwe rot
Lid sinds
15 augustus 2006
Berichten
778
Locatie
/
Hey synthforummers,

Ik ga de computer laten voor wat het is en overgaan tot sequencen van mijn 3 synths via een MPC. Nu ben ik aan het twijfelen tussen de MPC1000 en de MPC2500. Wat zijn in feite de verschillen en wat is de beste keuze? Ik heb gelezen dat de MPC1000 met JJ OS een goede keuze is maar dan is het prijsverschil met de MPC2500 maar 200 euro. Wat denken jullie?
 
Mpc1000 heeft 2 midi in, hoor. Ik meen dat de 2500 meer outputs heeft, meer q-sliders en meer voetafdruk. De engine is voor beide modellen hetzelfde.
De MPC1000 past hendig in je rugzak, mocht je zoiets op prijs stellen.
 
Zie hier!

Ik ben zelf ook al een tijdje aan het kijken naar samplers en ook naar MPC's.
Voor die 200 euro meer zou ik altijd voor de MPC 2500 gaan ipv de 1000!
 

Attachments

  • akai_mpc_series_comparison_v2.1.pdf
    805,1 KB · Bekeken: 73
BasicSystem, ik was je vorige thread ook aan het volgen ivm live sampler. Ik ben zelf grote fan van de Electribe serie maar de ESX bestuurt te weinig midi channels om te gebruiken. Daarvoor dat ik dus voor de MPC ga gaan. Maar ik ben op dit moment nog niet overtuigd om de 2500 te kopen ipv de 1000.
 
Met de ESX kan je toch helemaal geen externe apparaten via midi aansturen??
Ja...1000 of 2500....de afweging moet je zelf maken maar voor die 200 nogwat euro extra zou ik niet gaan tobben.
Plus als je de 2500 nieuw koopt krijg je er voor maar 10 euro die Mutec 128 mb bij (Thomann).
 
Ik dacht dat je via de ESX wel externe apparaten via midi kon aansturen. Alleen is het wel zeer beperkt: 3 midi kanalen (drum parts: 1 midi channel + 2 synth parts: 2 midi channels = 3). En je moet er dan nog rekening mee houden dat de synth parts monofoon zijn (drum parts = 8, dus 8 stemmig). Ik dacht toch zoiets...
 
Back
Top