Siel Opera 6 batterij

murphf

Stamgast
Lid sinds
10 januari 2004
Berichten
262
Na vele jaren mn Siel Opera 6 uit de opslag gehaald. Gaat wel aan, maar er komt geen geluid meer uit. Handen in het haar.

Bedenk ineens dat ik wel eens de batterij eruit kan hebben gehaald, voordat ik m wegzette. Dat ie daarom misschien geen geluid meer maakt. Maar waar weet t niet meer zeker...

Kan iemand me vertellen waar de batterij van een Siel Opera zou moeten zitten? Waar moet ik kijken?

(Zie overigens geen batterijzuurschade, zou een hint geweest zijn voor waar te zoeken...).
 
ik heb wat zitten zoeken.
Als je de accu verwijderd hebt staat er bij de opera 6 de text "backup battery" :)

Maar het is een redelijk groot liggend component wat op de lege plaats op de onderste foto staat.

veel succes

l.jpg
 
Dank je voor de hint. Ik zie niet gelijk waar dit moeten zijn. Welke printplaat is het? Die waarop de progammer zit die apprt moet worden losgeschroefd?
 
Bij de Siel DK700 is er sprake van 2 backup batterijen, 1 voor de seq en 1 voor de geheugenplaase, beide zitten op een andere print ietwat verstopt onder de toetsen
 
Bij de opera6 zit ie op de printplaat onder de toetsen. Het is maar 1 batterij.

Hij zou gewoon moeten werken zonder batterij, kijk wel op het bedienings paneel dat de ocs niet uitstaan en de filter open staat etc.


Groetjes,
Vic
:biertje:
 
Dank je voor de aanwijzing.

Bij de mijne zitten er drie verschillende printplaten onder de toetsen. Twee grotere en een kleine. De kleine waarop de display - en wellicht ook de programmer - zit heb ik net losgeschroefd. Daar zit ie niet.

Zou ik de batterij moeten kunnen zien of moet ik de printplaat losschroeven om erbij te kunnen? Ik zie m namelijk niet 8D.

DCOs staan aan (volgens de leds bij de DCO's), maar de leds reageren niet of raar op de knoppen erbij. Klinkt een beetje als de kwaal die de Opera had die jij restaureerde waarvan mooie verslag hier op het forum staat...
 
Onder de toetsen ;-) onder het klavier, de witte en zwarte ;)

De onderste print op de foto, deze verschijnt als je het klavier open scharnierd of demoteerd.


siel2.jpg



op de foto is de Batterij vervangen door een externe batterij houder voor penlites
 
Back
Top