Fruity Didgeridoo

Hahahadracula

non actief
Lid sinds
12 april 2012
Berichten
271
Is er een mogelijkheid om met Fruityloops een didgeridoo geluid te maken/ te downloaden als plug-in?
ik ben een tribal achtige track aan t maken en een didgeridoo er in zou het helemaal afmaken.

met vriendelijke groet, Dracula
 
Hoe maak je een plastieke didgeridoo, en hoe neem ik dat op..

Hoe maak je een plastieke didgeridoo, en hoe neem ik dat op..

Is er een mogelijkheid om met Fruityloops een didgeridoo geluid te maken/ te downloaden als plug-in?
ik ben een tribal achtige track aan t maken en een didgeridoo er in zou het helemaal afmaken.

met vriendelijke groet, Dracula

koop een pvc-buis.. en wat natuurlijke bijen-was in zo'n hippie-winkel
(en dan bedoel ik niet de schoonmaak/boen-bijenwas..)
van die was, draai je een soort worstje.. (met je handen kan je het verwarmen.. en dan word het plooibaar).. en dat worstje druk je op het uiteinde van je pvc buis... strijk het dan glad..

doe een microfoon in een gat in een pringles-can... en hou het uiteinde van je pvc-buis ervoor
blaas een pfffrrrrrr geluidje met je mond goed in dat bijen-was-mondstuk..
grom her en der wat hogere geluiden in je keel... pfrrrrr-whoo--pfrrrr

knip en plak ze in je sampler :) . of leer circulair-ademen (glaas water + rietje) voor langere opnames..

enjoy
 
ja dat kan ook. ik kan zelf wel een beetje didgeridoo spelen en ga er misschien binnekort 1 kopen. maar het iedee was of een geluid te maken op fruityloops wat klinkt als een didge of een plug-in downloaden waar een didge geluid in zit.
 
die plugin weet ik niet voor je... ik heb een echte...

maar de didge waarop ik heb leren spelen, was een plastieke buis met bijenwas (niet de schoonmaak-troep) ..
en die neem ik op met een el cheapo microfoon die ik in de pringles-buis heb geplakt..
Dan klonk het allemaal het meest op hoe ik het wilde hebben.
Zowel de laag en hoge tonen, maar niet het maathouden met me stampende voet, of andere bijgeluiden in me studiotje/gedoe kamer..

anyways, ik las je vraag en nouja tis geen plugin.. maar een duur probeersel is het ook niet.. goedkoper dan een echte kopen.. enjoy..
 
en als je nou geen sampler hebt?
 
MicroKorg !!!! heb er onlangs een digeridoo mee gemaakt
ik kan de instellingen opzoeken als wilt :)

ik had er ook 1 nodig
 

Attachments

  • Microkorg-digeridooenzoo.mp3
    4,4 MB · Bekeken: 66
als dat alleen maar micro korg is weet ik al wat ik voor me verjaardag wil
 
yup aleen een microkorg en eimand die em goed instelt lol maar het moet in fl ook te maken zijn !!!

ik zal de patch is na lopen en is voor je gaan frutten in fl

wie weet bouw ik wel een Digerdoo synth :) met Synthedit uiteraard
maar het is mogelijk!!! :biertje:
 
het zou echt heel awesome zijn. er zijn gewoon te weinig tribal geluiden in dat soort progamma's.
 
ik hou gewoon van appartje geluidjes, heel erg bedankt!
 
voorstellen voor software en microfoons?
 
voorstellen voor software en microfoons?

ik ben bijzonder blij met renoise... kost weinig, je krijgt heel veel.
maargoed.. moet je wel weer van trackers houden.. en kwa microfoon..
de pringles-bus maakte me shit-microfoon klinken als een redelijke..
is gewoon een el cheapo sure..

maar gewoon omdat ik nieuwsgierig ben, zit er geen sample-plugin in je fruityloops? of zelfs een native sampler?
kan me niet voorstellen dat het er niet inzit eigenlijk.. en tja fruityloops heb je al.. waarom dan overstappen op renoise..
 
Laatst gewijzigd:
ik wil nog een keer zo iets maken maar dan wat zwaarder en als bass didge.

t is mijn nummer btw
 
volgens mij zit er wel een sampler in Fruity loops maar daar ben ik niet erg zeker van
 
volgens mij zit er wel een sampler in Fruity loops maar daar ben ik niet erg zeker van
fruity-loops-sampler-generator.jpg


Als je deze nog nooit bent tegen gekomen in fruity loops dan heb je het programma nooit geopend.
 
ja 1x perongeluk
 
Back
Top