TAL U-NO-LX release!

attachment.php


Togu Audio Line (TAL) heeft dit weekend de nieuwe Juno-60 emulatie: U-NO-LX gereleased.
TAL's eerdere juno-60 emulaties mochten er al zijn, maar deze is nu helemaal bij de tijd met z'n zero-feedback-delay filters en meer.

De specificaties op een rij:

  • Self resonating zero feedback delay filter (24dB LP).
  • Filter range up to ~40kHz (depends on the sample rate).
  • Calibrated and tuned after TAL's hardware device.
  • Midi learn / automation for all controlls.
  • Improved alias free oscillators for an authentic sound also @ 44'100Hz sampling rate.
  • Arpeggiator with different sync modes (host, midi clock, not on).
  • Portamento and mono mode.
  • LFO manual trigger button.
  • Sustain pedal support.
  • Up to 12 voices.
  • New file based preset system for transparent preset management.
  • More than 300 factory presets by different sound designers (FMR, Particular - Sound, TAL).
  • Original hardware "Factory Bank A" included.

Tevens zijn er twee demo's:

Nummer 1 is van een van de sounddesigners (FMR)L
http://kunz.corrupt.ch/downloads/mp3/TAL-U-No-LX-demo-fmr.mp3
Nummer 2 is van een van de andere betatesters:
http://soundcloud.com/solidtrax/solidtrax-tal-u-no-lx-20

Hij is nu te koop voor 35 euro. Het is dan ook het eerste commerciele product van TAL. Normaliter kost de plugin 70 euro, dus wees er snel bij als je op zoek ben naar een Juno-60 in software vorm.
 

Attachments

  • tal-u-no-lx_thumb.jpg
    tal-u-no-lx_thumb.jpg
    53,7 KB · Bekeken: 133
Het ziet er goed uit, in ieder geval klonk de demo erg lekker... 35 dollars is niet duur voor zo'n plugin, ik denk dat ik hem koop.
 
de echte juno-106 heb ik ook gehad maar toen ik er achter kwam dat elke voice een keer onherstelbaar stuk gaat en het dus een tikkende tijdbom is heb ik hem weer weg gedaan. echt een hele fijne synth verder. bedieningsgemak, multi inzetbaar en alles wat je er mee doet klinkt prachtig!
 
Top! Gisteren met de demo gespeeld en daarna de volledige versie gekocht. Erg tof. Jammer wel dat je blijkbaar (nog?) geen controllers kunt toewijzen aan individuele elementen.

EDIT "Midi learn / automation for all controlls" zie ik. Heu... in Ableton kon ik dat nog niet zo snel ontdekken. :/
 
Slecht leesbaar die schuiven met die achtergrond. Maar goed, je wil natuurlijk wel een echte Juno 60 en niet zo'n ding wat er nog niet opeens op lijkt :stupid
 
Ik kon het toch niet laten de demo even te downloaden en te vergelijken met de echte die hier in de studio staat. Ik moet zeggen dat ze dit toch wel erg goed gedaan hebben. Komt toch wel behoorlijk in de buurt. Ik heb de tape met factory sounds ingelezen in de Juno 60 en die vergeleken met de factory sounds in de demo.

Wat me wel op viel is dat ik in de virtuele Juno dingen kan die ik op m'n juno 60 niet voor elkaar krijg.
Pak bijvoorbeeld van de factory sounds sound 73 eens. Dat is een fluit achtig geluid. Op mijn juno 60 gebruikt hij self oscillation en is het onmogelijk daar een goed gestemde toonladder mee te spelen. Zelfs na wat gepiel met de keyboard tracking knop lukt dat niet. In deze software versie speel je wel een perfecte toonladder met preset 73. Is mierenneuken maar wel een verschil. Of de keyboard tracking van mijn juno werkt natuurlijk niet goed, dat zou ook kunnen. Maar ondanks deze dingetjes toch echt wel een fraaie software juno.
 
Ik heb de demo geïnstalleerd en geprobeerd, ik zou zeggen: DOEN!

Heerlijke sounds, consistent en vrij realistisch geluid en vrij soepel.
 
de echte juno-106 heb ik ook gehad maar toen ik er achter kwam dat elke voice een keer onherstelbaar stuk gaat en het dus een tikkende tijdbom is heb ik hem weer weg gedaan. echt een hele fijne synth verder. bedieningsgemak, multi inzetbaar en alles wat je er mee doet klinkt prachtig!

Het is niet onherstelbaar, vrijwel alles aan een juno-106 valt gelukkig te repareren.
 
Back
Top