DBX166-XL 1 Bypass probleem

Kneelz

Reuzebonk
Lid sinds
27 augustus 2009
Berichten
1.848
Locatie
Omgeving Nijmegen
Er komt een heel laag output signaal uit dus ik dacht misschien heb ik de sidechain erin hangen maar dat is het dus niet (die zit toch waar ik hem wilde hebben, op het rechterkanaal). Als ik de output nou vol open zet en de limiter ook dan komt er wel een normale output uit, hetzij heel erg distorted. Het rare is als ik op dat moment de limiter lager zet (dus meer limit) dat de output dan ook terug valt naar een niet te werken level. Als ik de bypass op de output indruk maakt dit geen verschil maar als ik de bypass half indruk, zeg maar tussen aan en uit in vast houd, dan werkt alles normaal...

Als ik de boel in stereo aansluit is er niets aan de hand, het 'rechter' kanaal is ook prima in orde. Het distorted geluid is wel heel erg bruut, best een leuke toevoeging moet ik zeggen. Toch heb ik liever dat het normaal werkt. Heeft iemand zoiets eerder gehad of een idee wat de oorzaak kan zijn? Ja, de oorzaak zal de bypass drukknop zijn maar het is wel vaag dat hij het ingeschakeld (gaat een LED branden) niet werk, en uitgeschakeld ook niet (LED uit). Dus alleen als ik hem er ergens tussenin vast houd. Een stukje papier ertussen is natuurlijk niet echt een mooie oplossing.
 
Back
Top