Kan iemand checken of deze routing werkt voordat ik de modules koop?

SirSickSik

zwaar behaard lid
Lid sinds
18 januari 2008
Berichten
1.184
Locatie
Tussen me gear
Hey mensen, ik wil mijn vst-arpeggiator uitwerken in euro-format, maar het is even de vraag of ik dat met deze modules kan doen:

A-155 sequencer
A-138 lineair mixer
A-189-1 bitcrusher
A-138-C polarizing mixer
A-148 S&H
A-152 adressed S&T
A-162 trigger delay

Het patching schema staat hier:
http://www.modulargrid.net/e/patches/view/865

Het idee is dit:
De kern is een 8-staps shift register (A-152), die gegenereerde voltages onthoudt en zo een 8-staps sequence opbouwt. Hieromheen is een loop gebouwd die bij elke clock-trigger elke stap eentje verder zet en de laatste stap selecteerd, rond gooit door een offset-generator en 'digital clipper-routing' en de uitkomst terug geeft aan de eerste S&H positie. Hierdoor krijg je een 8-staps sequentie die langzaam aan kan veranderen (door enkel voor bepaalde stappen een offset-waarde te genereren en de rest hezelfde te laten. Indien de sequentie-lengte van de A-152 anders is dan de stap-offset-sequence van de A-155 zal er een polyritmische verandering optreden in de A-152 sequentie)

De opbouw van de routing waarbij we beginnen bij de A-152 S&T module.
Zodra een voltage bij de laatste stap komt van de A-152 S&T output (afhankelijk van waar de patchcable erin gedaan wordt bij de S&T uitgangen), wordt deze naar een lineaire mixer gepatcht, waar er de voltage van de A-155 bij opgeteld wordt.

Van de lineaire mixer gaat het signaal zowel naar de bitcrusher als naar de polarizing mixer. Zodra het voltage de bitcrusher-threshold overschrijdt, wordt deze bitcrusher waarde van de lineaire-mixer-waarde afgetrokken met de polarizing mixer, zodat de gegenereerde waarde altijd binnen een vast bereik blijft.

De output van de polarizing mixer gaat naar een S&H om de waarde vast te houden bij elke trigger (gezien de A-152 een sample&TRACK is, is dit noodzakelijk).

De sample&hold wordt uiteindelijk weer terug gelust naar de A-152 common-input als nieuwe-waarde invoer.

De output van de arpeggiator is de 1e T&H output, maar natuurlijk kan hier omheen natuurlijk ook weer een sequenced switch gebruikt worden om de sequence nog verder te laten moduleren (laat deze bijvoorbeeld op 4/4beat door de 8 S&T heen lopen, terwijl de S&T zelf op 4/1beat verandert).

Dit zou bij elkaar een 8-staps sequence moeten vormen waarbij de 8 stappen 1 voor 1 van waarde veranderen afhankelijk van de voltages die het van de A-155 gevoerd krijgt (als er niets toegevoegd wordt blijft de sequence zich herhalen).

Zou iemand die geheel toevallig deze modules in de kast heeft zitten, deze routing voor mij uit kunnen proberen en mij laten weten of deze werkt eventueel met een veranderingen/toevoegingen? Want ik wil wel weten of dit gaat werken voordat ik de hele reutemeteut ga aanschaffen..

Of indien men een beter idee heeft om deze arpeggiator uit te werken (wel met dezelfde functionaliteit, want het gaat mij uiteindelijk om dat ik mijn eigen vst-arpeggiator in euroformat na maak), dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Met vriendelijke groetjes,
Sikmans
 
ik heb dit rechtstreeks uit de manual bij de voorbeelden en een uitleg erbij waarom ze dat deden.. dus daar ging ik vanuit..
 
daarnaast is het voornamelijk de vraag of de bitcrusher wel doet wat die in deze routing zou moeten doen...
ik denk dat het niet echt heel erg fout kan gaan, maar toch, het is toch weer een paar honderd euro die ik ook heel goed aan andere modules kan uitgeven..
 
De S&H is ook een diy optie en staat dus inderdaad niet in de manual

Normally the eight S&H outputs of the module A-152 work not as S&H but as T&H outputs (details can be found in the A-152 user's manual). To obtain S&H function instead of the T&H function the module has to be modified in that way:
A connection has to be made between pin 6 of the microcontroller IC1 (on board A, PIC16F676) and pin 2 of IC6 (on board B, DG408). The 10k resistor R32 next to C5 on board B has to be removed. And that's how it works: the enable pin of the multiplexer DG408 is normally connected to +12V ("high") via resistor R32. Pin 6 of the microcontroller (RC4) outputs a short high pulse whenever the address changes. If the enable pin of the multiplexer (DG408) is connected to this pin (instead to +12V via R32) the T&H function changes to a S&H function as the multiplexer is enabled only for a short time at each address change. Even a toggle switch that selects the desired mode can be connected to the pins and the resistor.
 
ah, ok in dat geval zou ik die dus kunnen veranderen en vervalt het extra sample&hold gedeelte, maar dan nog is het de vraag of die bitcrusher z'n werk doet als digitale clipping..
 
Back
Top