Gitaar pedalen voor synths?

billdesman

Ingeburgerd
Lid sinds
2 februari 2009
Berichten
95
Ik ben een liefhebber van lage tonen en drums en heb recent zonder na te denken een EHX Bass Big Muff gekocht.

Voor hem aan te sluiten las ik de manual en zag dit:

"The input impedance presented at this jack is 100kOhm"

Kan ik hier rechtstreeks een line level synth/drum computer op aansluiten of moet er iets tussen komen?
 
Niet ideaal maar dat kan, de synth moet je dan wel zacht zetten.

Ik gebruik ook tig gitaar pedaaltjes, vaak moet ik dan het volume op de synth zacht zeten en preamp op de mixer wat hoger, geen punt hoor.

:biertje:
 
ik zet er zo'n behringer pre-ampje tussen dan zie je aan de lampies of hij te hard gaat
en kan je de input gain en/of output gain tweaken
 
Niet ideaal maar dat kan, de synth moet je dan wel zacht zetten.

Ik gebruik ook tig gitaar pedaaltjes, vaak moet ik dan het volume op de synth zacht zeten en preamp op de mixer wat hoger, geen punt hoor.

:biertje:

Bedankt!


ik zet er zo'n behringer pre-ampje tussen dan zie je aan de lampies of hij te hard gaat
en kan je de input gain en/of output gain tweaken

Ik heb mijn synths op een mixer aangesloten en wil de inserts gebruiken voor de pedalen. Via de mixer kan ik de niveaus allemaal in de gaten houden.
 
yep en ik gebruik'm vooral achter de sint/drumcomp om de nivo's richting gitaar output te draaien, geeft de dist./fuzz peNdalen ook iets meer bang
 
Bestaat er niet zoiets als dit maar dan in pedaal vorm?

http://www.doepfer.de/a138d.htm

Een bakje dat je tussen line level spullen kan hangen dat een fx insert creëert met regelaars. Dus een attenuator + gain/buffer combinatie voor synth -> attenuate -> pedal -> gain -> ander spul.
 
Back
Top