Je modulaire setup - Foto's ! -

Ja, dat kan. Voor polyfonie gebruik ik de Doepfer Dark Energy. De vier DE's in het linker cabinet zijn polyfoon. Ook kun je hiervoor de Dark link of A-190-3 gebruiken. Ik neem aan dat je akkoorden bedoeld? Wanneer ik akkoorden bestaande uit 4 noten op de Jupiter speel, haal ik van de eerste noot de vc/gate uit de 1e DE, die van de 2e noot uit de 2e DE etc. Zo kunnen alle 4 de noten gespeeld op de Jupiter ieder worden weergeven door een of meerdere modulen. Een en ander is wel afhankelijk welke noot van het akkoord je als eerste aanslaat. Voor mij werkt dit erg goed, echter wanneer je drie keer hetzelfde akkoord aanslaat kan ie iedere keer anders klinken :-) Is dat wat je bedoelt of heb ik je verkeerd begrepen?

Compleet begrepen, lijkt me enorm machtig om dat onder je vingers te hebben :)
 
Compleet begrepen, lijkt me enorm machtig om dat onder je vingers te hebben :)
Ja, dat is het zeker. Ik zit er vaak als een klein kind in een enorme speelgoedzaak achter.:-)
Het op deze manier polyfonisch spelen vergt wel een beetje oefening. Wanneer je met twee handen speelt kun je met je linkerhand bepalen welke module je met je rechter hand speelt. Dus wanneer je links 1 toets in drukt speel je met rechterhand de tweede "groep". Wanneer je met links 2 toetsen indrukt speel je met je rechterhand de derde "groep". Zo kun je snel wisselen tussen het bespelen van je verschillende modulen. Echter zijn de met de linkerhand ingedrukte toesten (modulen) wel hoorbaar.
 
@Tony Dan: :okdan: Wat zijn dat voor donkere modules linksonder boven het toetsenbord?

Op bijgaand plaatje de uitleg. Ik hoop dat het leesbaar is want bij uploaden worden plaatjes verkleind lijkt het.

image_86723.jpg
 
Last edited by a moderator:
1984

1984

Een deel van mijn oude modulaire set-up uit 1984 waar ik nog steeds heimwee naar heb.:stupid

image_89735.jpg
 
Last edited by a moderator:
Een deel van mijn oude modulaire set-up uit 1984 waar ik nog steeds heimwee naar heb.:stupid

tja dat kan ik goed geloven,shit een moog man jij had!,sorry voor mes nog dieper te hebben gestoken
 
Mijn modular setup

Mijn modular setup

Hoi mede sf'ers, bij deze ook mijn setup.. Ik ben eigenlijk drukker geweest aan het bouwen van de case dan het verzamelen van modules. Ik was eerst bezig met een eurorack Buchla case 3 boats... Maar heb maar besloten de Buchla 200e Skylab case na te bouwen voor eurorack systemen, overigens tot 50mm diep. Werkt prima, en is erg compact. Momenteel zit er Doepfer spul in, maar wil binnenkort wat modules halen die zo dicht mogelijk bij de functies en sound komt van een EKTE Buchla, dus een Make Noise DPO, Make Noise Optomix, Intellijel Designs Quadra+Expander, en nog een paar leuke modules...

Keep you updated!

Gr. Lorenzo

image_89736.jpg
 
Last edited by a moderator:
yep - ik heb dat ding 5 jaar in bruikleen gehad van Moog voor demo doeleinden. Toen ik het mocht kopen (5000 gulden) had ik net weer vast werk en geen geld genoeg. Had ik maar een lening aangegaan...
 
303 Energy

303 Energy

Ik heb net een platte eurorack case van aluminum gebouwd in plaats van hout. Werkt wel lekker.
Ik wilde hem zo dun mogelijk houden en toch een degelijke voeding gebruiken. Dus heb ik deze extern gehouden. Ik heb voorlopig als koppeling voor de voeding XLR gebruikt. Uiteindelijk is het een soort uitgebreide 303 geworden met theremin controllers voor de filters. De diepste module was het A-103 filter met maar 2mm ruimte achter de printplaat. Daardoor is er geen ruimte voor busboards, dus heb ik " flying" busboards gebruikt. Modules van links naar rechts: Doepfer A-178, A-180, A-106, A-134-1, A-124, A-111-5, Acidlab Autobot, A-111-5, A-103, A-138, A-198, A-175, A178.

image_89740.jpg

image_89741.jpg

image_89742.jpg

image_89743.jpg

image_89744.jpg
 
Last edited by a moderator:
yep - ik heb dat ding 5 jaar in bruikleen gehad van Moog voor demo doeleinden. Toen ik het mocht kopen (5000 gulden) had ik net weer vast werk en geen geld genoeg. Had ik maar een lening aangegaan...

Maar.. De grote vraag, hoe beviel hij? Je bent tenslotte ervaringsdeskundige.. :)
 
Maar.. De grote vraag, hoe beviel hij? Je bent tenslotte ervaringsdeskundige.. :)
Het was een geweldig apparaat en heb er diverse tracks mee opgenomen. nadeel was het keyboard dat net als vele Pratt Read haperingen vertoonde. Veel schoonmaken, ook de potmeters in het systeem. Pfffft. Enfin, was een geweldige tijd. Heb nog nachtmerries dat ik hem niet kon kopen...
Een van de dingen staat op youtube:

 
Last edited by a moderator:
Dank Egres en Biam voor de reactie. Ik ben altijd erg benieuwd wat anderen ervan vinden. Aluminium maakt het boeltje een stuk lichter om te dragen en zeker met de voeding extern. Dus ik denk dat mijn volgende bouwsels ook deze kant op gaan.
 
ziet er erg robocop uit op een of andere manier, gaaf hoor
:mega:
 
Ik heb net een platte eurorack case van aluminum gebouwd in plaats van hout. Werkt wel lekker.
Ik wilde hem zo dun mogelijk houden en toch een degelijke voeding gebruiken. Dus heb ik deze extern gehouden. Ik heb voorlopig als koppeling voor de voeding XLR gebruikt. Uiteindelijk is het een soort uitgebreide 303 geworden met theremin controllers voor de filters. De diepste module was het A-103 filter met maar 2mm ruimte achter de printplaat. Daardoor is er geen ruimte voor busboards, dus heb ik " flying" busboards gebruikt. Modules van links naar rechts: Doepfer A-178, A-180, A-106, A-134-1, A-124, A-111-5, Acidlab Autobot, A-111-5, A-103, A-138, A-198, A-175, A178.

wow strak ding zeg!
als je er een apple logo op plakt geloof ik 't ;)
 
Back
Top