Je modulaire setup - Foto's ! -

78333.jpg


Ik heb nooit echt problemen om een rond gat in aluminium te boren.........



Oh ja zo'n boor heb je daar wel echt voor nodig...
 
Mijn live setup, waar ik Mysteryland mee onveilig ga maken.

image_81860.jpg
 
Last edited by a moderator:
Crappy foto, en de modular zelf is een work in progress, maar kom...

2037525020103382518S600x600Q85.jpg


Vergis je niet in de grootte; als je weet hoe groot een TR-707 is, dan zie je dat de modular nogal reusachtig is. :) De onderste 2 cabinetten zijn elk 6U hoog. Het bovenste grote cabinet is 9U hoog.

Links staat een Formant monofoon klavier van 5 octaven, en een Roland 100M polyfoon klavier. Samen met een BFX step sequencer sturen zij de Formant aan.

De Formant zelf heeft nog heel wat werk:
-nog modules afwerken
-het bovenste grote cabinet herverdelen in 2 kleinere die elk een voice vormen
-nog alle modules van het bovenste cabinet restaureren
-daarboven staat nog een veertank die ik nog moet bouwen en een Elektuur vocoder; beiden moeten in een cabinet geplaatst worden
-en nog tig dingen

Uiteindelijk wordt dit een vierstemmig polyfone Formant. Voor de duidelijkheid: dit is gemaakt met de originele Formant modules, maar dan heel heel veel modules. Ik gebruik geen Formant Pro of Elektuur Polysynth modules.
Uiteraard kan je natuurlijk in plaats van 4 (totaal onafhankelijke en uitgebreide) stemmen ook monofoon of duofoon werken. Om een idee te geven van de grootte van het systeem: ik heb minstens 15 onafhankelijke LFO's die elk 3 golfvormen tegelijk uitspuwen. Ik zal in totaal iets van een 12 VCO's hebben.
 
Crappy foto, en de modular zelf is een work in progress, maar kom...

2037525020103382518S600x600Q85.jpg


Vergis je niet in de grootte; als je weet hoe groot een TR-707 is, dan zie je dat de modular nogal reusachtig is. :) De onderste 2 cabinetten zijn elk 6U hoog. Het bovenste grote cabinet is 9U hoog.

Links staat een Formant monofoon klavier van 5 octaven, en een Roland 100M polyfoon klavier. Samen met een BFX step sequencer sturen zij de Formant aan.

De Formant zelf heeft nog heel wat werk:
-nog modules afwerken
-het bovenste grote cabinet herverdelen in 2 kleinere die elk een voice vormen
-nog alle modules van het bovenste cabinet restaureren
-daarboven staat nog een veertank die ik nog moet bouwen en een Elektuur vocoder; beiden moeten in een cabinet geplaatst worden
-en nog tig dingen

Uiteindelijk wordt dit een vierstemmig polyfone Formant. Voor de duidelijkheid: dit is gemaakt met de originele Formant modules, maar dan heel heel veel modules. Ik gebruik geen Formant Pro of Elektuur Polysynth modules.
Uiteraard kan je natuurlijk in plaats van 4 (totaal onafhankelijke en uitgebreide) stemmen ook monofoon of duofoon werken. Om een idee te geven van de grootte van het systeem: ik heb minstens 15 onafhankelijke LFO's die elk 3 golfvormen tegelijk uitspuwen. Ik zal in totaal iets van een 12 VCO's hebben.

Wouw! ik vindt et echt heel gaaf zegmaar:D

Ben erg benieuwd hoe het klinkt als het af is! misschien een foto recht van voren zou leuk zijn. Top!
 
De oscillators klinken nogal Moogy. De filters niet, die zijn een heel ander ontwerp dan Moog ladderfilters. Het 12dB filter is een erg mooi multimode ontwerp.

Hoe hij polyfoon klinkt weet ik ook nog niet, nog niet zo ver geraakt. Hij trackt in ieder geval niet zo strak als een DCO over 5 octaven, maar dat kan wel eens positief uitdraaien. En van '70's discreet spul verwacht je ook andere zaken he. :)
 
1 Je moet hem wel recht houden.

Als je veel panels maakt is een standaard (of beter nog een kolomboor) wel een must. Een kolomboor is niet eens zo duur (en in ieder geval vele malen goedkoper dan een CNC-machine).
 
Ja, dat is wat ik bedoelde met "standaard". Alhoewel de goedkope in mijn ervaring veel minder precies zijn dan een kolomboor.
 
Oeps, daar had ik even helemaal overheen gelezen want je zei het duidelijk genoeg. Ik heb zelf alleen ervaring met profi kolomboren, die ik zelf helaas niet bezit. Maar het zou ooit wel eens handig zijn om een goede kolomboor te hebben voor frontpanelwerk.
 
Back
Top