De grote Gitaar in combinatie met Synthesizers thread.

Zijn er VST's (gratis, goedkoop, superduur... maakt niet uit, ben gewoon aan t onderzoeken) die dit aardig benaderen?
Als je dan toch niet zelf gitaar gaat spelen en geen gitarist in de nabijheid hebt dat is deze VST wel aardig:

En er is een free instapmodel van:
 
Is het antwoord op die vraag: "niet zo veel" of "dat word behelpen" dan is dat ook prima :)

Om hier nog even op in te haken, door te experimenteren kom je wellicht op andere geluiden die voor jou goed te gebruiken zijn. Het hoeft dan misschien ook niet 100% "echt" metal te zijn. Voorbeeld, om aan te sluiten bij het genoemde genre van blackmetal, onderstaand nummer komt af en toe voorbij als ik muziek luister, blackmetal is voor hen ook een inspiratie en "Dr. Luna" gebruikt voor z'n "gitaar" geluiden wat pedaaltjes en ik dacht vooral een Microbrute heb ik 'ns gelezen in een interview. Die "gitaar" geluiden komen volgens mij niet zo heel dicht in de buurt van een echte gitaar met effecten, maar het is toch voldoende voor hen om aardige nummers mee maken. Nou ja, ik denk dat dit best aardig is. YMMV. :D Dus wie weet doe je inspiratie op door wat dingen te proberen, ook al is het niet helemaal wat je nu in gedachten hebt. Experimenteren is altijd goed.

 
Gitaar geluid maken op de syntersizer dat gaat wel.
Kunst en vliegwerk.
Zoveel jaar geleden heb ik ooit bij het Kruitvat voor €5 een CD`tje gekocht.
Daar stonden duizenden liedjes op en gitaar dingen. Het geluid gebruikte ik bij het volgende filmpje.
Na het met midi auteursrechten onbekend te maken.
begin op 2 minuut 30 sec. Dus geheel zonder snaren.
Aardige gitaar loopjes op een sampler is ook een idee om het aan elkaar te reigen.
 
Gitaar geluid maken op de syntersizer dat gaat wel.
Kunst en vliegwerk.
Zoveel jaar geleden heb ik ooit bij het Kruitvat voor €5 een CD`tje gekocht.
Daar stonden duizenden liedjes op en gitaar dingen. Het geluid gebruikte ik bij het volgende filmpje.
Na het met midi auteursrechten onbekend te maken.
begin op 2 minuut 30 sec. Dus geheel zonder snaren.
Aardige gitaar loopjes op een sampler is ook een idee om het aan elkaar te reigen.
Leuk!
Filmpje ook ;)

Ik ben vaak in leidschendam geweest, maar herkende er niks van haha :D
ik heb een groot deel van mn jeugd gewoond in voorschoten en had familie/vrienden in leidschendam, maar dat was heeeel veel later (80's-early zero's).
 
Het is Noord Leidschendam in de buurt van de spoorlijn den Haag - Voorschoten.
____________________
Er zijn nu eenmaal overbekende gitaarloopjes en manieren van doen van noten opvolging.
Als je de noten op de computer in midi ziet dan vind ik dat wel bijzonder.
Met een klein beetje moeite zou ik een plaatje ervan hier kunnen laten zien met geluid erbij.
Om zo het gitaarwonder te digitaliseren.
Op de gitaar zelf is het me eigenlijk niet gelukt om vlot allerlij akkoorden te maken. Wel melodie solo. Met wat oefening.
Een beetje effect scheuren is makkelijk te doen, het klinkt gauw goed. Wat variatie die langer boeiend blijf en songtekst is een stuk moeilijker.
Leuk! Filmpje ook ;)
 
Back
Top