De grote Gitaar in combinatie met Synthesizers thread.

In die video zegt ie iets als er zit geen bending op de Piano.. check link hieronder ... maar misschien is het iets wat je moet instellen per patch??

 
Omdat de GM800 nog maar 'n paar dagen uit is en er nog niet zoveel te vinden is over dit onderwerp maar even gezocht in de GK familie over deze producteigenscahp.. Roland GR-20 string bend question! | Cakewalk Forums
Schijnt wel te kunnen dus.. maar ik wacht toch even af naar wat demonstratie materiaal hierover op YT.. Hij is sowieso nog niet echt leverbaar.. :D
Het 'vibreren' op de snaren zie ik wel veel gitaristen doen en lijk ik ook terug te horen in het geluid..
 
ik vind de gitaar synths zoveel dynamiek missen dat ik niet meer snel voor zoiets zou gaan.
Ben nog wel mono integratie met eurorack aan het proberen en hoop dat de behringer pich to cv het beter gaat doen dan mijn analog solutions rs35

Tuurlijk kan de GM800 bitchpends doen. dat kon op mijn gr33 ook.
 
Is er een mogelijkheid om eigen geluiden te gebruiken, of zit je wel vast aan wat ingebakken zit?
 
Is er een mogelijkheid om eigen geluiden te gebruiken, of zit je wel vast aan wat ingebakken zit?
Midi uitgang op het apparaat gebruiken en aansluiten op je synthesizer..

Die onboard geluiden kun je beperkt aanpassen.. voor zover ik heb ontdekt.. er is wel een computer editor die het toelaat om overzichtelijk combinaties en FX settings te editen. Kwam daar geen deep editor in tegen..
Wat wel zou kunnen is dat je met zo'n Roland Cloud abbonement je geluiden kunt aanpassen en dan in deze unit dumpen. Er zijn meer producten van Roland met dezelfde ZEN soundengine die je niet kunt editen (MC101, MV1) en alleen vanuit de Zenology software via computer in de apparaten kunt dumpen.

boss_gm-800_rear-pP1wveZaZ_VzTYPwCXr0ZxWeNhRpwIgM.jpg
 
Even oppassen .
Op de gm/gs serie zit midi out op , die wel noten uitstuurt.
Op de sy guitar synthesizer serie zit midi out op , maar verschillende modellen sturen geen noten uit. [ hoe lame kun je het hebben]
Dus zelf even goed inlezen , voordat iemand een roland/boss gitaarsynth koopt
 
Had liever gezien dat je gewoon deze aan je computer kan hangen, overzetten van eigen materiaal, wat stoeien met de synth-engine als dat kan en klaar. Dan stand-alone met alleen dit apparaat andere geluiden naar eigen smaak tot je beschikking die je kunt gebruiken. Beetje jammer als dat niet zo is.
 
Hieronder die video over die editor. En verderop hoe je geluiden vanuit Zenology moet dumpen in de GM800. Ik heb ooit 'n keer zo'n abbonement gedaan.. en ik geloof (of hoop) dat ik een lifetime key eraan over heb gehouden.. weet niet zeker of je nu ook met het standaard (free) account geluiden kon editen.. Ik moest geloof ik om in mijn MV1 patches te editen de Zenology editor aanschaffen.. heb toen 'n een-jarig abbonement gedaan met nog wat andere models die ook in de Jupiter X zitten en zou dan daar ook een lifetime key overhouden (hoop ik).. Sowieso de meest slecht bestede 500 euro ever.. :( Ik koop liever ook hardware zoals een MC707 die het allemaal wel kan en dezelfde ZEN soundengine heeft.

 
Laatst gewijzigd:
IMG_3916.jpeg


Nog steeds op de todo. Leren spelen op de kickass black glitter gitaar van m’n vrouw
 
Hoe zit het hier eigenlijk met Fuzz-gebruik?
Zijn er mensen die een innige Synth-Fuzz band onderhouden?
En zo ja, welke, hoe en wat?

Ik gebruik graag fuzz op gitaar en heb ook wel eens wat pogingen gewaagd met synths maar dat laatste is me nog altijd niet gelukt zoals ik hoopte.
Met gitaar is de fuzz-truc om met je volumeknop je sound (clean-up) te regelen en hoe dat uitpakt wisselt sterkt per fuzz en per gitaar.
Dus je kan veel kanten op.
Met synth heb ik geprobeerd dat ook te bereiken door een volume pedaal tussen de synth en fuzz te zetten maar dat was veel gepiel en weinig wow-erlebnis.
Ook heb ik wat geexperimenteerd met lo-hi impedance matchers maar ook daar heb ik nog geen topresultaten mee gehaald

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en kennis.
Met orgel akkoorden en wat Lesley komt die vorm van (bijna) oversturing nog het best tot zijn recht. Al het andere klinkt gauw nep. Bij die eerdere opmerkingen : Daar heb je gelijk in.
 
Fuzz lekker op synths lukt hier ook niet echt goed , misschien als een beetje parallelle fx / blend , op een lead.
Op een 303 achtig iets, is een fuzz natuurlijk wel leuk om alles kapot te maken.
Daarvan heb je genoeg voorbeelden.

Overigens , ik vind muff achtige fuzz weer leuker :)
 
Fuzz/distortion lijkt op line signal ook lastiger dan gitaar signal ... misschien iets met impedantie? Waar je gitaar met je spel-dynamiek van 'clean' tot 'helemaal kapot' kan laten gaan zonder aan de instellingen te zitten, is het bij synth meestal meteen een muur van 'helemaal kapot'.
 
Hmmm. Ik heb een gitaar van mijn broer overgenomen en een versterker en wat pedalen erbij. Doel was: feedback en andere narigheid. Kapotte speaker distortion en reampen van gear. Sounds zoals Bauhaus - bela lagosi’s dead met n boel tape echo over.

Heb 3 speakers die in de amp passen. Filmpjes gezien hoe je de speaker mag en kan kapot snijden. Enkel nog even die knop omzetten en de zaak fileren. Ik blijf t maar uitstellen. Dingen stuk maken is moeilijk
 
mijn Klon Centaur kloon doet het echt heel goed op synths. het geluid word eerst alleen maar dikker voor er distortion komt.
Op synth kun je ook vaak de feedback truuk voor distortion gebruiken. of neem gewoon een MS20.

Andere pedalen iid niet. Maar goed ik speel heel weinig harde distortion.
maar op gitaar ook niet. big muff etc doe ik weinig mee. liever een amp op breakdown.

Behringer komt met de pitch to cv module uit. kan niet wachten om die te proberen. dan ebow met gitaar en een synthpatch meespelen....
Laats bij een jam ebow + uafx reverb en delay en een viool. was echt space
 
Fuzz/distortion lijkt op line signal ook lastiger dan gitaar signal ... misschien iets met impedantie? Waar je gitaar met je spel-dynamiek van 'clean' tot 'helemaal kapot' kan laten gaan zonder aan de instellingen te zitten, is het bij synth meestal meteen een muur van 'helemaal kapot'.
Qua impedantie & fuzz komen dan eigenlijk alleen de fuzz-face achtige circuits in gedachten waar dit zou kunnen spelen.

Die 'dienen' (...) het beste meteen als eerste achter de gitaar (met passive pickups) te volgen. Sturen vanuit een laagOhmige bron zoals een synth etc zal dan idd anders uitpakken.

Doorgaans zal het eerder een (te hoog) signaal-level zijn. Maar het kan dus lonen om (als andere levels geen soelaas bieden) eens een hogere bronimpedantie te gebruiken.

Dat kan zo eenvoudig zijn als een 10kOhm weerstandje, of maak het regelbaar.
Of pak het 'echt' aan door ook freq-invloed mee te nemen, zie: Guitar Pickups Simulation
 
Reamp boxje kan ook wel helpen om je line outputs op een fatsoenlijk signaallevel te krijgen voor pedalengebruik.
 
Reamp boxje kan ook wel helpen om je line outputs op een fatsoenlijk signaallevel te krijgen voor pedalengebruik.
Yep, dat doet 'ie. Ik dacht dat sommige ervan ook nog iets aan het impedantie-aspect doen, om de erop volgende stompbox/buizenamp/etc te foppen dat het signaal vanaf zoiets als een passief gitaarelement afkomstig is.
 
Behringer komt met de pitch to cv module uit. kan niet wachten om die te proberen. dan ebow met gitaar en een synthpatch meespelen....
Voor kleine pitch to midi dingen gebruik ik deze sonuus g2m v3
Redelijk betaalbaar en trackt ook goed , zit ook een schakelaar op die "quantized"
In ieder geval beter te beheersen dan vroeger de korg 911, ms20 of de ms03 .
Dat ging echt alle kanten op [ natuurlijk ook in sommige gevallen leuk]
 
Back
Top