Jito / Beginnende Beatmaker

jito

Nieuwkomer
Lid sinds
13 januari 2012
Berichten
12
Ik ben Jito , 23 jaar , en sinds januari dit jaar de stap gezet om wat meer met muziek te gaan doen, en serieus beats te gaan maken.


Ben zo'n 4 jaar geleden veel bezig geweest met Beatboxen,
verder ben ik zowat verslaafd aan muziek , met name Hip Hop , en de nederlande underground Hip Hop. Zowel de lyrics als de beats .


Heb al een aantal keer FL geinstelleerd maar telkens binnen een week weer verwijderd, voornamelijk omdat ik me weg in muziek niet kon vinden en simpelweg het maatgevoel niet onder de knie had. Hierdoor kwam het in FL telkens tot rommel.

Maar nu heb ik mn weg een beetje gevonden in de muziek hardware en ben bezig om Hip Hop beats te gaan maken.


In januari 2012 kocht ik de MPC500 , hiermee dacht ik zo te kunnen beginnen, na vele uren/nachten bezig geweest te zijn , dacht ik hem wel door te hebben , echter vele tutorials later , en mislukte savepogingen verder, ben ik er toch mee doorgegaan .


Toen een simpel casio keyboard aangeschaft omdat ik vastliep op alleen de drums.
Met keyboard icm de mpc raakte ik meer gemotiveerd.


Begin deze maand de Korg r3 en de KRK rp6g2 speakers gekocht
De Korg is echt een baas , het is ongelovelijk wat hier uitkomt.
Dit zijn de sounds die ik eigelijk miste op mn drums.



Ondertussen mn woonkamer wat verbouwd om dit allemaal netjes neer te zetten


Dit is waar ik mee speel ;

- MPC 500
- Korg R3 Synthesizer
- Casio keyboard
- Krk RP6G2 monitors


Hier houdt ik me mee bezig , de mpc mn hoofdapparaat waar ik de synth en keyboard op aansluit en uiteindelijk de complete track met de mpc wil gaan maken.

En met dit forum wil ik me meer verdiepen in de muziek en het producen hiervan.
Van het technische gedeelte van de muziek ben ik wat dat betreft nog echt een leek en hoop hier wat ervaring op te doen.

Pz.

Jito
 
Maar hopen dat je met hardware wat voorzichtiger om gaat en het niet zomaar van de tafel afgooit....

WELKOM!!! en SUCCES!!!
 
Thnx voor de reacties,
De hardware verveelt me nog helemaal niet dus dat zit wel goed.

Als er iemand toevallig tips/tricks/links heeft mbt de korg of de mpc , dan houdt ik me aanbevolen.
 
Welkom! Leuke setup heb je! Goed dat je er al snel achter bent wat je wilt..

Misschien iets voor de toekomst, maar je kan je gear ook goed integreren en synchroniseren met een DAW als bv Fruity Loops of Cubase ofzo. Dan heb je weer net wat meer mogelijkheden zonder dat je meer hardware hoeft te kopen. Met name voor effecten enzo erg cool!

Succes met je muziek!
 
Bedankt voor de reacties.

Zo staat het er op het moment bij.
 

Attachments

  • foto.jpg
    foto.jpg
    55,5 KB · Bekeken: 60
...............
Misschien iets voor de toekomst, maar je kan je gear ook goed integreren en synchroniseren met een DAW als bv Fruity Loops of Cubase ofzo. Dan heb je weer net wat meer mogelijkheden zonder dat je meer hardware hoeft te kopen. Met name voor effecten enzo erg cool!

Succes met je muziek!


Ik kan je Ableton Live aanbevelen in verband met beats. Werkt makkelijk en snel.

Dat gevoel wat je beschrijft over de MPC, ik heb echter geen 500, herken ik. Er gaan behoorlijk wat uren in zitten. Ik houd de gebruiksaanwijzing erbij, vind deze erg duidelijk.
 
Back
Top