Monotribe modificaties

Nou, het filter word met een bepaald voltage aangestuurd en de VCO word met een bepaald voltage aangestuurd. Deze twee moeten met elkaar corresponderen om de tracking van het VCF gelijk te maken aan die van de VCO.
Je moet het signaal wat naar de VCO gaat (CV) dus zo aanpassen dat het filter het 'begrijpt' en dezelfde respons heeft.

Uitleggen is nooit mijn sterkste punt geweest.. :)
 
Nou, het filter word met een bepaald voltage aangestuurd en de VCO word met een bepaald voltage aangestuurd. Deze twee moeten met elkaar corresponderen om de tracking van het VCF gelijk te maken aan die van de VCO.
Je moet het signaal wat naar de VCO gaat (CV) dus zo aanpassen dat het filter het 'begrijpt' en dezelfde respons heeft.

Uitleggen is nooit mijn sterkste punt geweest.. :)

Ah ik begrijp je, het zou inderdaad niet vanzelfsprekend zijn als ze intern allebei bijvoorbeeld precies V/oct werken op de zelfde schaal. Ik twijfelde over wat je met berekenen bedoelde aangezien er ook een digitaal gedeelte in zit.

Maar je hebt toch wel wat filter mods gedaan geloof ik? Die trackten dus niet netjes over de octaven?
 
En de VCO is wel standaard? Dan zou hij meer dan 100% tracken, dat is niet echt wat je wil meestal. Met 2/3de zou ik kunnen leven.
 
Back
Top