Casio SK1 mods log

Ik heb de filters nu bijna af en heb de AR envelop van proto naar breadboard gezet en getest.
Nu kan ik dus gewoon de gate in van de envelop direct aan het cv signaal hangen.
Dat gaat prima. Heb dus geen schmid trigger en amp nodig.
Nu ga ik met een schakelaar dat je de AR of de interne envelopes naar het filter kunt sturen.
Daar dan weer een pot achter voor envelop amount.

Inmiddels zijn ook de clock PCB's binnen..
 
Zo de clock pcb zit erin. Ben nu de bends aan het uittesten.
De octave mod deed het eerst niet.
Toen nog ff goed op de github gekeken en C4 eraf gehaald.
Een leuk bijeffect is dat de mod een kleine pitch mod doet dus het klinkt net iets zweveriger.

Er zijn 28 opties maar ik heb minder plek op mijn patchbay.
Er gaan ook nog 1 switch en 2 pots en de clock devider aan/uit pinnen op de patchbay.

Hopelijk kan ik snel wat audio dumpen.

Daarna verder met de envelops en filters en Dan is mijn Casio VCS-1 af.
 
Hier de patchbay + filter uit + octave switch
Alles uit deze Techno Ambient jam komt uit de Sk1 op de drums na.
Het is zo losjes zonder midi ingespeelt.
De twee geluiden zijn gesampled van de recorder.


echt wazig hoe de bends bv de sample data kunnen verhusselen en hoe je er ook ringmod en spaciale effecten uit krijgt.
Dit is eigenlijk waar op ik op had gehoopt.
Nu nog verder met de filter en envelopes.
een paar van de patch punten lijken hetzelfde te doen.
Denk dat ik er 4 weghaal en voor modulatie ga gebruiken. ( de bitdata naar de cv in met de envelopes mengen )


IMG_20230320_210055.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Hey thanks, ja je kan er ook goed enge geluiden mee maken.
net nog patchen samen met een volca modular. dis echt een hele andere wereld van geluiden. soms Buchla achtig, some industrial of just ambient.
nou ja bedankt voor het luisteren. het was zo stil hierzo.
ooh ja de fluit met octaaf down houd je te goed.
 
Hier de fluit droog met octave switch aan.
En 1 patch met de fluit als basis.
 
Ja vond ik ook.
Wat wel wazig is dat de Sk1 enorme noise en bijgeluiden heeft maar in de opname hoor ik dat niet terug.
Het is een beetje unreal wat voor geluiden de SK1 kan maken.
Voor ik dit project begon was er een soort 50/50 verwachting dat de SK1 maar een herrie bak is maar het soundpallet kan dus veel verder.
Diepe basssen, drones, pads en ook echt Buchla achtige dingen etc etc.
Het is wel zo dat dit zonder de potmeter niet zo goed kan.
Als je dus patches maakt kun je met de potmeter de hoeveel signaal regelen en dan is het vaak het mooiste op het punt waar het verval begint.

Ik heb nog een tweede Sk1 en het idee is om het filter en de tweede Sk1 samen te benutten.
Waarmee je kunt cross patchen.
Zo denk ik dat je dus ook sample data uit de eerste SK1 naar de tweede kunt krijgen.
Of de 4 voices van de tweede benutten voor AM van de VCA's of FM van de filters.

Dan hebben de Volca modulars dus dezelfde patch punten en patchen werk wel maar er moeten eigelijk level shifters tussen. 3.3v naar de Volca en 5v naar de Sk1.

Uiteindelijk krijgen de twee volca's ook midi i/o en de tweede sk1's ook.
 
Back
Top