Monotribe modificaties

Weet iemand voor wat die trimpot is rechts van drumvolume? Ik vermoed level interne synth.
Bij mij was die trimpot kapot (geen idee waarom: cutte het synthgeluid en kraakte bij aanraking)
Heb die nu er gewoon uitgehaald en alles werkt terug naar behoren

Het is een soort van synth/drums balance pot. Ik had er wel leuke distortion/wegdruk effecten mee.. Toch niet leuk genoeg om naar het frontpanel te trekken.
 
wat PWM zei.. ik bedoelde VCO, schuld van smartphone :engel:

Goed, een switch.. Had in feite gehoopt dit met een switching jack te doen. Jack erin: externe audio wordt gebruikt, jack eruit: vco wordt gebruikt. Heb toch "gaatjes" over (beetje kwistig geboord met het oog op de toekomst)
 
Goed, een switch.. Had in feite gehoopt dit met een switching jack te doen. Jack erin: externe audio wordt gebruikt, jack eruit: vco wordt gebruikt. Heb toch "gaatjes" over (beetje kwistig geboord met het oog op de toekomst)

Eerst zou ik ook een switching jack gewild hebben maar nu ik de CV/Gate input heb en dus kan combineren met andere analoge bakken is het toch wel leuk om de originele osc ook te horen. De MC-202 door de input heen, opeens heb je 2 oscillatoren, PWM en ruis in één machine!
 
switch past eigenlijk ook in die gaatjes :) ok


hebbik nog 1 gaatje over.. denk dat ik daar CV in van maak.. scheelt gepruts met rare kabels. zal wel even moeten testen of dit werkt (dus gate gewoon in de sync in proppen)
 
ja kan voor de audiomixer ook zoiets doen, dan kan je golfvormen mixen...
attachment.php


:koffie:
 

Attachments

  • Monotribe_Audio Mixer Mods 01.jpg
    Monotribe_Audio Mixer Mods 01.jpg
    10 KB · Bekeken: 123
Ik ben ook nog redelijk optimistisch qua plaats.. Heb nog aan de voorzijde en zijkant plaats voor pots, alsook de bovenplaat :)

Aangezien ik vnl met dinsync werk in mijn studio wat research gedaan.. Ofwel een dinsync naar Korg sync bakje maken, ofwel het gewoon in de monotribe proppen, aangezien er nog plaats is ;)
din-convert1.gif
 
Ik ben ook nog redelijk optimistisch qua plaats.. Heb nog aan de voorzijde en zijkant plaats voor pots, alsook de bovenplaat :)


Ook nog om de pots te draaien, of zet je ze klem?.. ;)


Aangezien ik vnl met dinsync werk in mijn studio wat research gedaan.. Ofwel een dinsync naar Korg sync bakje maken, ofwel het gewoon in de monotribe proppen, aangezien er nog plaats is ;)
din-convert1.gif


Maar waar in de Tribe ben je van plan deze gate aan te sluiten? Als je dit op de Ribbon doet zal deze namelijk ook de pitch beïnvloeden..
 
Maar waar in de Tribe ben je van plan deze gate aan te sluiten? Als je dit op de Ribbon doet zal deze namelijk ook de pitch beïnvloeden..

Huh :?
Waarom zou ik een clock signaal op de ribbon doen?

waar ik het zou aansluiten moet ik nog bepalen, vermoedelijk ergens in de buurt van de Sync INPUT ;)

Ofwel dit, ofwel maak ik een externe unit om dinsync naar korg sync om te zetten: http://fa.utfs.org/diy/a100/sync2clock/
Twijfel..
 
Ik zat nog eens na te denken over de MonoTribe en het is toch wel jammer dat hij geen pitch tracking heeft op de VCF. Zou het niet mogelijk zijn om met een CV out mod en een VCF in mod stabiele keyfollow te krijgen?
 
Back
Top