Monotribe modificaties

Ik heb hier vier versterkertjes voor gebouwd maar geen ruimte meer in de achterkant om ze allemaal een aparte minijack te geven.:) Deze worden waarschijnlijk weer bij elkaar gemixt en met z'n allen naar één jack geknoopt.
Als je ze daarna toch weer aan elkaar knoopt hoef je toch geen 4 afzonderlijke versterkertjes meer? Gooi de 4 signalen gewoon door eentje.
 
Vandaag me eens op de Drum part outputs geconcentreerd.
De losse outs die duidelijk op de Monotribe's print staan aangegeven waren zoals gezegd erg zacht. Ik heb hier vier versterkertjes voor gebouwd. (voor elk drum geluid één)
Wat me meteen opviel is dat de bas van de basdrum minder lijkt, het is niet veel minder maar toch niet naar wens. Dit kan misschien aan de gebruikte transistor liggen, daar moet ik nog even mee klooien.
Wat me ook opviel is dat de geluiden behoorlijk naar elkaar lekken. In andere woorden, je hoort b.v. ook BD bij de HH part en SD bij de BD part. Dit kan uiteraard opgelost worden maar dat betekend dat ik SMD moet gaan solderen en dat ga ik niet :) (nog niet iig)

Mijn conclusie is dat één versterkertje voor alle drum parts en dan dus één drum output het handigst is, en voor mij sowieso sufficiënt.

Het opheffen van de tikjes van de VCA is mij nog niet gelukt. Had ik maar schema's...

Over en uit...
 
Kun je bij de monotribe eigenlijk de balans tussen de verschillende drumsounds regelen? Zo niet, dan zou je voor het versterkertje nog potmetertjes kunnen zetten zodat je de volumes individueel kan regelen. Maar ja, die 4 potmeters zul je wel nergens kwijt kunnen.
 
Kun je bij de monotribe eigenlijk de balans tussen de verschillende drumsounds regelen? Zo niet, dan zou je voor het versterkertje nog potmetertjes kunnen zetten zodat je de volumes individueel kan regelen. Maar ja, die 4 potmeters zul je wel nergens kwijt kunnen.

Heb ik aan gedacht en inderdaad.. ;)
Met de pots die in de MonoTRON zitten zou het kunnen lukken, maar waar ik die kan kopen? En of je dat nog moet willen...
 
1 versterkertje is ook wel oke,
kan je wat effectjes op de synth zetten zn.
die cv in is wel oke, nu nog een ribbon uit , en ik trakteer op het kabeltje..
 
potmetertje ertussen ?
 
Ben even er uit geweest ivm verhuizen en nog meer ellende, maar ik zit er eigenlijk al een tijdje aan te denken om mijn MonoTribe op te sturen naar je voor wat modificaties. Ik weet niet of je dat ziet zitten en wat je er voor zou willen hebben, maar de volgende dingen wil ik eigenlijk gewoon er op hebben om hem echt volledig te kunnen gebruiken zoals ik dat wil:

- Oscillator defeat bij externe audio in. Noise zou nog wel grappig zijn om er met de hand bij te kunnen draaien voor wat percussieve effecten, maar ik kan helemaal niks bedenken waarbij ik de interne oscillator nog zou willen horen, tenzij ik de output ga lopen feedbacken maar dat vond ik niet zo heel speciaal klinken

- MIDI IN/OUT maar dan fatsoenlijk gemonteerd ;)

- CV in (en uit?)
 
Hoi Bikkel,

Ik ben er ook even uit geweest dus dat is me niet opgevallen... :)

Met die VCO OFF ben ik al aan het klooien geweest maar heb het helaas nog niet voor elkaar gekregen. In theorie weet ik al hoe ik hem kan uitvoeren maar alles is zo klein in die Tribe...

CV Inputs kan ik voor je maken op de VCO, VCF en LFO. Een CV OUT voor de ribbon is in principe te realiseren maar deze is dan erg beperkt, je hebt dan een bereik van 3.3V. Deze kan ik dan down-scalen naar één octaaf maar deze zit dan in het laagste register, van 0V tot 1V en of dat erg bruikbaar is... Ik vond na uitvoerig testen van niet.

Over de prijzen pb ik je vanmiddag.

groetje,
Maarten
 
Ik wil alleen de VCO en gate kunnen aansturen, de rest boeit me niet zo omdat het gewoon een hands-on bak is en blijft. Ik denk dat external in VCO mute wel bij veel mensen hoog op het lijstje staat.
 
Ik wil alleen de VCO en gate kunnen aansturen, de rest boeit me niet zo omdat het gewoon een hands-on bak is en blijft. Ik denk dat external in VCO mute wel bij veel mensen hoog op het lijstje staat.

De Gate zit geïntegreerd met de CV in. Als je een 0V CV signaal instuurt is de GATE uit rond ongeveer 0.5V gaat de GATE aan. Als je een GATE IN maakt heeft deze altijd ook invloed op de VCO CV en geeft het conflicten, CV werkt dan niet naar behoren.

Het is een hands-on bak idd, ik ben gewoon CV gestoord. Je kan nooit genoeg step sequencers hebben! :)

Ben nu bezig met de VCO OFF mod!
 
Tja en nou bedenk ik me natuurlijk weer net dat het wel vet zou kunnen zijn om de VCF FM te moduleren met de interne of een externe oscillator...maar goed dat is spielerei....8o)
 
Tja en nou bedenk ik me natuurlijk weer net dat het wel vet zou kunnen zijn om de VCF FM te moduleren met de interne of een externe oscillator...maar goed dat is spielerei....8o)

Zo kan je met twee rijtjes step sequencer (Doepfer A-155) dus hele mooie dingen maken.
Je speelt het melodietje uit de interne sequencer, één rijtje step sequencer stuurt VCF CV aan en het andere rijtje LFO CV. Als je dan de LFO en VCF CV's precies mooi stemt of ontstemt ten opzichte van de noten uit de interne sequencer... 8~
 
PWM heeft ondertussen wel een dikke premie van Korg verdiend vind ik!

Nu enkel nog een drankhouder eraan voor mijn biertje en hij is bestand tegen de lange nachten...
 
Back
Top