Monotribe modificaties

retune while play...
 
Laatst gewijzigd:
Kan het ook via een jack plug switch? Net zoals je een instrument van de main out af haalt als je de individuele output gebruikt bij een drumcomputer?
 
retune while play...

Snap ik niet, ligt vast aan mij... :)

Kan het ook via een jack plug switch? Net zoals je een instrument van de main out af haalt als je de individuele output gebruikt bij een drumcomputer?

In principe is dat mogelijk. Maar dan heb je dus twee Ext. Sig. Inputs.
Ikzelf wil ook graag de VCO van de monotribe bij m'n ingangssignaal kunnen mixen. Daarom heb ik voor een schakelaar gekozen.
 
potmetertje ertussen ?

Deze heb ik gimist. Mijn welgemeende excusses.

Potmeter ertussen kan idd, dan heb je wel of maar 1V bereik in het laagste register (van 0 tot 5V) of 3 oktafen bereik die dan niet meer met de toetsen op de ribbon controller coresponderen.
Bijde opties lijken mij persoonlijk niet echt bruikbaar...
 
inderdaad, bv met een vaste waarde en een potmetertje ertussen

is fijn als ik wil meespelen met de televisie
 
In de meeste twin-T oscillatoren die ik ken zijn het twee C's die de frequentie bepalen...
Regelbare condensatoren bestaan wel maar ik ken ze niet voor shasie gebruik (zoals b.v. potmeters).

Ik denk dat je dan beter losse drum geluid modules kan bouwen. Thomas Henry heeft hier een leuk boekje over geschreven.
http://www.magsmoke.com/thomas_henry_books.asp


De drum geluiden uit de M-Tribe blijven mijn inziens vrij belabberd klinken en dat ligt helaas niet alleen aan het niet kunnen tweaken van de geluiden maar aan de hele opbouw van de circuits.
 
Hier een geluidsfragmentje met een decaymod op de drums.
 

Attachments

  • Monotribe DrumDecay Mod.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 121
  • schematic_monotribe_mod.jpg
    schematic_monotribe_mod.jpg
    45,3 KB · Bekeken: 120
Weet iemand voor wat die trimpot is rechts van drumvolume? Ik vermoed level interne synth.
Bij mij was die trimpot kapot (geen idee waarom: cutte het synthgeluid en kraakte bij aanraking)
Heb die nu er gewoon uitgehaald en alles werkt terug naar behoren
 
Back
Top